Shimano Ultegra/Dura-Ace Di2 12-speed
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16526
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Wat de consument wil zal Shimano wordt wezen.
Nu de groepen er zijn zal er aan het concept niets meer gewijzigd worden.
Je kan er nu al zeker van zijn dat Shimano geen marktaandeel zal verliezen en als ze de 105 zo duur verkopen als de vorige Ultegra verdien ze ook geen Yen minder.
Nu de groepen er zijn zal er aan het concept niets meer gewijzigd worden.
Je kan er nu al zeker van zijn dat Shimano geen marktaandeel zal verliezen en als ze de 105 zo duur verkopen als de vorige Ultegra verdien ze ook geen Yen minder.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
https://racefietsblog.nl/eerste-indruk- ... draadloos/
Hier staat dat draadloos een fractie sneller is. Al zal dat mij niet heel veel boeien. De etap is al snel genoeg.
Lees goed er staan twee stukken over sneller schakelen 1 tov de 9100 en 1 bedraad/draadloos.
Ik zou het toch altijd wireless monteren. Misschien in bedraad stabieler, maar ik vraag het me af.
Wellicht heb je een keer een lichte verstoring in het schakelen, maar bij bv een slechte aansluiting heb je continu ellende en sta je dus onderweg.
Maar eens dat volledig draadloos beter is.
Nu heb je nog het grote Shimano nadeel dat bij een kapotte of lege accu je niet even wisselt en je fietsroute of vakantie in het water valt.
Maar goed de afdronk blijft dat we bij beide merken niet beter af zijn met de nieuwe groepen.
Hier staat dat draadloos een fractie sneller is. Al zal dat mij niet heel veel boeien. De etap is al snel genoeg.
Lees goed er staan twee stukken over sneller schakelen 1 tov de 9100 en 1 bedraad/draadloos.
Ik zou het toch altijd wireless monteren. Misschien in bedraad stabieler, maar ik vraag het me af.
Wellicht heb je een keer een lichte verstoring in het schakelen, maar bij bv een slechte aansluiting heb je continu ellende en sta je dus onderweg.
Maar eens dat volledig draadloos beter is.
Nu heb je nog het grote Shimano nadeel dat bij een kapotte of lege accu je niet even wisselt en je fietsroute of vakantie in het water valt.
Maar goed de afdronk blijft dat we bij beide merken niet beter af zijn met de nieuwe groepen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Eens, er worden amper nog (top)frames voor velgrem gemaakt, had de oude in de lucht gehouden.daniel1975 schreef: ↑04 sep 2021 11:57
Ik had net zo lief gehad dat ze de huidige 9100 erbij hadden gehouden voor de velgremmen. En dan voor een nette prijs.
En Shimano maak een goede da cassette uit 1 blok. De sram cassette is veel lichter en slijtvaster. Daarnaast heb ik er teveel kapot zien gaan op de Spider.
De ultegra is slijtvaster en beter, maar door zijn gewicht geen topgroep waardig
daniel1975 schreef: ↑04 sep 2021 11:57Ik had net zo lief gehad dat ze de huidige 9100 erbij hadden gehouden voor de velgremmen. En dan voor een nette prijs.
Ja, dat wordt een markt op zich, semi 'vintage" onderdelen en frames.
Ik zou ook graag zien dat er nog er van 10 speed en 11 speed een kwalitatief goede groep leverbaar zou blijven.
Er zal op een moment wel iemand in de markt duiken en dan beseffen de grote bedrijven vanzelf wel dat ze een nieuwe concurrent een markt gegund hebben.
Zo herinner ik mij een stel jongens die met een draaishifter kwamen en in eerste instantie ook niet erg serieus genomen werden.
Ik weet dat er nu mensen zijn die kijken naar de onderdelen markt (nee niet die hier afgelopen week weer besproken werd).
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ach, blijkbaar is er mondiaal geld zat en gaat “iedereen” dit weer betalen.
Waarschijnlijk over een jaar of wat ik ook als de topprijzen eraf zijn en het “normaal” is geworden.
Maar daar waar ik een paar jaar geleden nog een Dogma met SuperRecord kon opbouwen is er nu geen haar op mijn hoofd die daar nog aan denkt.
Lijkt ook wel of atb’s naar verhouding goedkoper zijn. Meer techniek (vorken/dempers), maar niet extreem veel duurder dan een luxe racer, eerder goedkoper.
Waarschijnlijk over een jaar of wat ik ook als de topprijzen eraf zijn en het “normaal” is geworden.
Maar daar waar ik een paar jaar geleden nog een Dogma met SuperRecord kon opbouwen is er nu geen haar op mijn hoofd die daar nog aan denkt.
Lijkt ook wel of atb’s naar verhouding goedkoper zijn. Meer techniek (vorken/dempers), maar niet extreem veel duurder dan een luxe racer, eerder goedkoper.
Less is bore
Nja, de prijs van een carbon frame kan ik op zich nog wel enigszins verklaren omdat het allemaal handwerk is. Dan de kosten van r&d enz enz enz er nog bij. Maar van sommige componenten is de prijs wel belachelijk. Ik bedoel 11 tandwieltjes voor meer dan 100,-, terwijl dat allemaal machinaal lopende band werk is. Kosten wellicht niet eens 15,-
De nieuwe r8100 en r9200 zijn natuurlijk ontworpen voor alle framesets die op dit moment de shiftkabels buitenlangs hebben.
Daarom hebben ze de shifters draadloos gemaakt en de fd en rd verbonden met een batterij.
Nu kunnen we eindelijk alle fietsen die gemaakt zijn vóór 2012 netjes voorzien van di2.
Mijn groepset uit die tijd gaat nog prima, ik zal de r8100 met velgrem upgrade overwegen.......
Daarom hebben ze de shifters draadloos gemaakt en de fd en rd verbonden met een batterij.
Nu kunnen we eindelijk alle fietsen die gemaakt zijn vóór 2012 netjes voorzien van di2.
Mijn groepset uit die tijd gaat nog prima, ik zal de r8100 met velgrem upgrade overwegen.......
Dat was ook meteen mijn idee.
Ik zag hier prijzen van 13 en zelfs 15000 langskomen.
Een Yamaha R6 bijvoorbeeld, één van de populaire sportmotoren begint aan 13.000.
Ok, een topfiets zit ook vol (spits)technologie, maar kom. Het wordt absurd.
Ik heb voor mezelf de limiet gelegd op 3.000 euro voor een volledige fiets. Tot 5.000 stijgt de kwaliteit nog deftig, daarna worden het marginal gains.daniel1975 schreef: ↑04 sep 2021 18:18 Ach, blijkbaar is er mondiaal geld zat en gaat “iedereen” dit weer betalen.
Waarschijnlijk over een jaar of wat ik ook als de topprijzen eraf zijn en het “normaal” is geworden.
Maar daar waar ik een paar jaar geleden nog een Dogma met SuperRecord kon opbouwen is er nu geen haar op mijn hoofd die daar nog aan denkt.
Lijkt ook wel of atb’s naar verhouding goedkoper zijn. Meer techniek (vorken/dempers), maar niet extreem veel duurder dan een luxe racer, eerder goedkoper.
Ik ga niet mee in het kopen van wat basically een showfiets is. Dat worden al snel héél dure ritjes.
Ander merken gaan met veel plezier in het gat duiken.
Hoop ik.
Laatst gewijzigd door hayes op 04 sep 2021 21:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik zou niet durven fietsen op zo’n dure fiets, veel te bang dat er een krasje oo komt ofzo haha.
Ben nu aan het rond kijken voor wat nieuws, maar wat een prijzen. En het vervelende is dat ze niet meer zullen dalen, ook al gaat de prijs van grondstoffen en zee containers weer naar beneden.. hooguit wat meer korting als de markt niet meer zo overspannen is..
Ben nu aan het rond kijken voor wat nieuws, maar wat een prijzen. En het vervelende is dat ze niet meer zullen dalen, ook al gaat de prijs van grondstoffen en zee containers weer naar beneden.. hooguit wat meer korting als de markt niet meer zo overspannen is..
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40385
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Met als ultiem dieptepunt de Spesh Speed Of Light Tarmac.
€2 k duurder dan de Sworks met als enige verschil de lakkleur en marginaal andere wielen. Helemaal geschift en direct sold out.
Less is bore