S-Works Turbo Creo SL. Zie je de motor bijna niet zitten, zo onopvallend dat mijn gravelbike (Cannondale Topstone) ook verdacht wordt van e-ondersteuning. Alleen door de mensen die me niet kunnen bijhouden dan
Is de fietser lui geworden?
Voor mij hoeft dat helemaal niet stiekem.
Ik heb eergisteren een e-race fiets gehuurd in Bormio, om de Stelvio te beklimmen. En daar kom ik openlijk voor uit.
Het was dat, of de berg niet beklimmen. Het is niet dat je de beklimming zonder inspanning kan rijden. Alleen was mijn hartslag 20 slagen lager, zo’n 70 % van Max.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1725
- Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik had dan zelf een scooter gehuurd, hoefde je helemaal niet te trappen.!galileo2 schreef: ↑11 sep 2021 17:20Voor mij hoeft dat helemaal niet stiekem.
Ik heb eergisteren een e-race fiets gehuurd in Bormio, om de Stelvio te beklimmen. En daar kom ik openlijk voor uit.
Het was dat, of de berg niet beklimmen. Het is niet dat je de beklimming zonder inspanning kan rijden. Alleen was mijn hartslag 20 slagen lager, zo’n 70 % van Max.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Galileo wilde net wel trappen.
Ik zie niet in waarom niet?
Als het dat of niet fietsen is?
IK heb ooit met m'n vrouw de Catsberg (150m hoog) gedaan met haar elektrische fiets. Ik kon net net haar wiel houden op de stukken van rond 10%, maar alleen omdat ik gdvr écht niet ging lossen, voor geen geld ter wereld
Dus als je met een elektrische fiets de Stelvio kan doen, met ondersteuning op standje 1 of 2, waarom niet? Elk moet dat voor zichzelf uitmaken.
Ik zie niet in waarom niet?
Als het dat of niet fietsen is?
IK heb ooit met m'n vrouw de Catsberg (150m hoog) gedaan met haar elektrische fiets. Ik kon net net haar wiel houden op de stukken van rond 10%, maar alleen omdat ik gdvr écht niet ging lossen, voor geen geld ter wereld
Dus als je met een elektrische fiets de Stelvio kan doen, met ondersteuning op standje 1 of 2, waarom niet? Elk moet dat voor zichzelf uitmaken.
Laatst gewijzigd door hayes op 11 sep 2021 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
De e-ondersteuning is het probleem niet bij mensen op leeftijd of met een ziekte of gebrek. Je moet vanuit medisch/preventief oogpunt je spieren blijven gebruiken (echt inzetten) en je hart een prikkel geven. Als je de Stelvio nog een keer wilt rijden en dat lukt alleen met e-ondersteuning, dan is daar niks mis mee.
Met afdalen heb je er beslist voordeel van, want die dingen liggen zeer stabiel op de weg.
Met afdalen heb je er beslist voordeel van, want die dingen liggen zeer stabiel op de weg.
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Met hartproblemen zou misschien de Stelvio helemaal niet moeten doen. Maar gewoon wat vriendelijke heuvels in Limburg.
Ik misgun niemand het uitzicht op de Stelvio hoor maar wees realistisch!
Ik misgun niemand het uitzicht op de Stelvio hoor maar wees realistisch!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Inclusiviteit Enzzo, inclusiviteit: iedereen moet alles mogen/kunnen doen, of je er nu geschikt voor bent of niet. Dat is de trieste waarheid de dag van vandaag.
Ik zou de Stelvio in Galileo2 zijn geval dan met de auto gedaan hebben en mijn fietsrit beperkt hebben tot rondrijden in de vallei (of meer voorbereiding op de fiets doen zodat ik op eigen kracht wel boven geraak)
Ik zou de Stelvio in Galileo2 zijn geval dan met de auto gedaan hebben en mijn fietsrit beperkt hebben tot rondrijden in de vallei (of meer voorbereiding op de fiets doen zodat ik op eigen kracht wel boven geraak)
Leuk @Hayes, dat je standje 1 of 2 noemt. Dan maakt standje 3 toch ook niet meer?
Voorlopig doe ik de boodschappen en mijn rondjes zonder ondersteuning en wie weet wat ik over een paar jaar heb. Misschien wel een e- bike.
Toch zie ik echt wel een meerwaarde. Mensen die anders nauwelijks van de camping af komen gaan er nu toch regelmatig op uit. Dat is toch een hele verbetering.
Voorlopig doe ik de boodschappen en mijn rondjes zonder ondersteuning en wie weet wat ik over een paar jaar heb. Misschien wel een e- bike.
Toch zie ik echt wel een meerwaarde. Mensen die anders nauwelijks van de camping af komen gaan er nu toch regelmatig op uit. Dat is toch een hele verbetering.
Gisteren dé methode ontdekt om weinig e-bikes tegen te komen.
Sporadisch plan ik wel eens een rit door Wallonië, is een mooie streek met veel heuvels. Het is een ontstellend arme regio en daar koopt de bevolking geen dure e-bike, dus daar heb je geen last van. Ook te ver van Nederland voor de Nederlandse e-biker, en die zoeken ook geen heuvels, tevens vind je er weinig terrassen en wordt er hoofdzakelijk Frans gesproken.
Het was een mooie rit en ben eigenlijk alleen maar mensen tegen gekomen die goed tot zeer reden.
Dus, wil je geen e-bikes tegenkomen dan gewoon een veel zwaarder parcours volgen.
Of, if you can't beat them, join them.
Sporadisch plan ik wel eens een rit door Wallonië, is een mooie streek met veel heuvels. Het is een ontstellend arme regio en daar koopt de bevolking geen dure e-bike, dus daar heb je geen last van. Ook te ver van Nederland voor de Nederlandse e-biker, en die zoeken ook geen heuvels, tevens vind je er weinig terrassen en wordt er hoofdzakelijk Frans gesproken.
Het was een mooie rit en ben eigenlijk alleen maar mensen tegen gekomen die goed tot zeer reden.
Dus, wil je geen e-bikes tegenkomen dan gewoon een veel zwaarder parcours volgen.
Of, if you can't beat them, join them.
Dogma F
De trieste waarheid is ook, dat iedereen een (voor)oordeel klaar heeft over een ander.
Dat we alles mogen/kunnen doen, daar moeten we net blij om zijn. Of zijn meer nieuwe (soms onnozele) regeltjes dan misschien beter? Om zo weer een pak mensen wat vrijdheid te ontnemen.
Leven en laten leven ...