Zoals deze Simplon Inissio
Is de fietser lui geworden?
Enig idee hoeveel mensen juist wel zwaardere parkoersen zoeken? Mensen die nog nooit in middelgebergte gefietst hebben kunnen het nu prima aan. Je ziet om de Ventoux, en echt niet alleen op de Ventoux, alle merken en maten en ook op de minder bereden plekken.Ramon73 schreef: ↑12 sep 2021 09:15 Gisteren dé methode ontdekt om weinig e-bikes tegen te komen.
Sporadisch plan ik wel eens een rit door Wallonië, is een mooie streek met veel heuvels. Het is een ontstellend arme regio en daar koopt de bevolking geen dure e-bike, dus daar heb je geen last van. Ook te ver van Nederland voor de Nederlandse e-biker, en die zoeken ook geen heuvels, tevens vind je er weinig terrassen en wordt er hoofdzakelijk Frans gesproken.
Het was een mooie rit en ben eigenlijk alleen maar mensen tegen gekomen die goed tot zeer reden.
Dus, wil je geen e-bikes tegenkomen dan gewoon een veel zwaarder parcours volgen.
Of, if you can't beat them, join them.
Ik was natuurlijk niet naar Bormio vertrekken met het idee een e-race fiets te huren. Maar na 3 dagen fietsen was ik er achter gekomen, dat de Stelvio Zonder ondersteuning een lange lijdensweg zou worden.
Had ik niet genoeg getraind? Ik heb toch 7000 km dit jaar.
Had ik de Stelvio dan niet moeten doen? We waren daar.
Scooter huren, dan had ik beter met mijn motor gereden.
Op Strava staan tal van dames die QOM's rijden, ook in de Ardennen. Een AVS van 21 à 22km/h en met volle ondersteuning met dezelfde snelheid de helling op.
De verhuur van e-atb's is overigens een succes.
Ieder doet wat hij/zij verkiest, maar plaats die e-bike ritten niet openbaar.
Mijn kopvrouw, 60+ maar nog steeds genietend van een boven gemiddelde conditie, ergert zich blauw aan die e-brommers.
Volgens mij kun je ze ook openbaar zetten, maar dan wel even de e-bike rit aangeven. Maar ja, de meesten weten het niet, of willen het waarschijnlijk niet weten. De meesten haal je er makkelijk uit, ze dalen nogal langzaam.patrickvb schreef: ↑13 sep 2021 20:05Op Strava staan tal van dames die QOM's rijden, ook in de Ardennen. Een AVS van 21 à 22km/h en met volle ondersteuning met dezelfde snelheid de helling op.
De verhuur van e-atb's is overigens een succes.
Ieder doet wat hij/zij verkiest, maar plaats die e-bike ritten niet openbaar.
Mijn kopvrouw, 60+ maar nog steeds genietend van een boven gemiddelde conditie, ergert zich blauw aan die e-brommers.
- Goudhaantje
- Forum-lid
Huh? Zo steil is de Stelvio toch niet? Wel lang. Maar met een goed verzet en voldoende tijd komt iedereen met een beetje conditie toch wel boven? Waar ging het mis? Verkeerde verzet?galileo2 schreef: ↑13 sep 2021 18:32 Ik was natuurlijk niet naar Bormio vertrekken met het idee een e-race fiets te huren. Maar na 3 dagen fietsen was ik er achter gekomen, dat de Stelvio Zonder ondersteuning een lange lijdensweg zou worden.
Niet iedereen heeft voldoende vermogen. Ik maak best veel kilometers, maar de Ventoux gaat het van de lastige kanten echt niet worden. Nu moet ik zeggen dat ik me daar echt wel bij neer gelegd heb. Er zijn voor mij veel meer mooie ritten.