Toch wel gecharmeerd door de nieuwe Cube Agree modellen heb ik gisteren de lokale dealer bezocht om o.a te vragen naar wanneer de nieuwe modellen te aanschouwen zijn.
Tot mijn verbazing, of eigenlijk ook niet, is een groot deel van de voorraad die dealer hoopt te krijgen al verkocht.
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Het komt er eigenlijk op neer dat het kopen zonder kijken wordt.
Op zich niet helemaal een sprong in het diepen daar ik nu ook op een Agree rijd en niet verwacht dat de rij eigenschappen heel anders zullen zijn.
Nu ging mijn voorkeur uit naar de SL versie met Sram Force AXS, Aero cockpit en Newman Adv. SL R.38 Carbon Wielen.
Echter raakte ik na het gesprek met de dealer aan de twijfel.
De oorzaak hiervan ligt hem in de vraag of ik een persoon ben die moeite heeft met geluidjes die door het fietsen gegenereerd worden.
Nadat ik deze vraag met ja beantwoorde rade hij me aan geen Sram Force AXS groep te nemen maar voor de nieuwe Di2 groep te gaan die op de Race versie gemonteerd is.
Verder is de Race versie afgemonteerd met een Newmen Adv. Carbon stuur en Fulcrum Racing 44 DB wielen.
Ik zou graag eens van gedachte met jullie willen wisselen of het inderdaad beter is om van de Sram groep af te zien en of de SL zijn €700,- meerprijs waard is.
Persoonlijk vind ik de kleurstelling van de SL mooier en vind ik een aero cockpit niet misstaan maar het verhaal over de geluiden van de Sram Force aandrijving doen me neigen naar de Race.