Pompje gekocht, vervanging van CO2 patronen.
Ik wilde een pompje dat in een klein zadeltasje past, en de Pocket Drive leek wel oké.
Past prima in mijn Vaude Race Light M, dus goede keuze.
Nu bestaat er een gewone Pocket Drive en een Pro versie. Prijsverschil €18,- (€42,95 ipv €24,95).
Heb ze allebei besteld omdat online niks te vinden is over het daadwerkelijke verschil.
Tov de gewone heeft de Pro:
- Een hogere prijs
- Regenboogkleurig handvat
- Een aluminium framehouder ipv kunststof (60 gr extra gewicht tov. de gewone pomp. Pompjes zonder houder zijn even zwaar)
- Een ventielkern sleutel in de pompslang
Wat mij betreft is de Pro het extra geld niet waard. Die is heel wat zwaarder dan de gewone en enige echte Pluspunt is de ventieltool. Voor het gewichtsverschil kun je makkelijk een losse sleutel meenemen (my 2 cents).
De Pocket Drive pompt overigens prima. Wel moet je bedenken dat een mini pompje natuurlijk heel wat slagen moet maken om op druk te komen. 500 slagen voor 8 bar klopt echter totaal niet, schromelijk overdreven.
Verschil Lezyne Pocket Drive versus Pocket Drive Pro
Tsja, heb ook een pocket drive, maar ook echt alleen als backup voor als het eens met de CO2 mis zou gaan.
Had hem eerst in de houder op het frame maar de laatste tijd gewoon in een van de zakken van het shirt.
De Pocket Drive is voor mij 100% vervanger van CO2. Patronen zijn ontzettend makkelijk en snel, maar ik loop altijd tegen de lamp met plakken.....je kunt niet even klein beetje pompen om het lek te zoeken (ja, met mijn Topeak AirBooster gaat het wel, maar dan mis je weer druk in je band). En zijn de cartridges op, dan sta je stil. Wat ik dus gisteren had en het is niet de eerste keer. Weliswaar nooit eerder stil gestaan, maar wel eens patronen moeten kopen bij de FM in Maaseik.
Dogma F
Plakken is eigenlijk een noodoplossing voor onderweg. Thuis gaat er dan een nieuwe biba in. Maar deze week reed ik tegelijkertijd voor én achter lek, door glas gereden. En met 4-5 lekken per band was daar geen plakken aan, althans niet met maar 3 CO2 patronen. Waren vrij kleine prikgaatjes, op het oog onvindbaar. En oppompen om te zoeken was ook lastig, biba was leeg voordat je iets vond.
En op zo´n moment sta je raar te kijken met 1 reserve biba en 3 CO2 patronen.
Dogma F
Toevallig net afgelopen zondag de ventielkernsleutel nodig gehad toen ik 2 jongens hielp die geen pomp hadden. Ventielkern zat los, wat niet handig is met oppompen met Lezyne slangetje. Jongen reed met 23mm en was makkelijk op druk te brengen.
Zelf erg tevreden gebruiker van de Pocket Drive Pro (ok, bike heeft meer oilslick details)
Pompje altijd in m’n zakje van m’n shirt,
CO2 aan mij niet besteed. Ook te vaak mis gegaan.
Zelf erg tevreden gebruiker van de Pocket Drive Pro (ok, bike heeft meer oilslick details)
Pompje altijd in m’n zakje van m’n shirt,
CO2 aan mij niet besteed. Ook te vaak mis gegaan.