Giant
Nu twijfel ik wel om direct carbon wielen er op te steken,
Meerprijs 700 euro voor de Giant SLR-2 wielen.
Zijn deze wielen het waard of kijk ik best later eens voor een opportuniteit via MP of online?
Toevallig iemand die al op deze fiets rijdt? Ik hoor het graag.
Interessante vraag, waar ik niet direct antwoord op durf te geven.
Als ik het goed begrijp zou je budget dan ca. 1500+700 = 2200 euro zijn. Waar ga je dan meer plezier/comfort uit halen? een goedkoper alu frame met duurdere carbon wielen of een duurder carbon frame met goedkopere alu wielen.
Misschien dat anderen die vergelijking beter kunnen maken? Ik heb alleen ooit de overstap gemaakt van een alu frame met alu wielen naar een carbon frame met carbon wielen.
Als ik het goed begrijp zou je budget dan ca. 1500+700 = 2200 euro zijn. Waar ga je dan meer plezier/comfort uit halen? een goedkoper alu frame met duurdere carbon wielen of een duurder carbon frame met goedkopere alu wielen.
Misschien dat anderen die vergelijking beter kunnen maken? Ik heb alleen ooit de overstap gemaakt van een alu frame met alu wielen naar een carbon frame met carbon wielen.
Dritty schreef: ↑28 sep 2021 16:21 Interessante vraag, waar ik niet direct antwoord op durf te geven.
Nu rij ik met alu frame met (tweedehands) carbon wielen.
De grootste reden van de potentiële aankoop is dat ik af wil van mijn Shimano 105 3x10 speed...
Heeft er iemand ervaring met de Giant SLR-2 42 carbon wielen?
Twijfel of het het waard is om 1k extra uit te geven voor de defy adv 2 vs de defy adv pro 2.
Natuurlijk zit Ultegra daar ook bij...
Maar vind dan weer de defy adv 2 mooier.
Twijfel of het het waard is om 1k extra uit te geven voor de defy adv 2 vs de defy adv pro 2.
Natuurlijk zit Ultegra daar ook bij...
Maar vind dan weer de defy adv 2 mooier.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Ik zou de Giant wielen laten staan, enkel en alleen omdat ze hookless zijn en de compatibiliteit erg beperkt is (enkel tubeless banden en dan nog lang niet alle tubeless banden)
Carbon wielen is vooral voor de looks, dus waarom zouden die niet in een alu frame mogen?
Ik zou zelf ook twijfelen: carbon wielen of carbon fiets? (maar waarschijnlijk voor de carbon fiets gaan en wat sparen voor de wielen in een later stadium)
Carbon wielen is vooral voor de looks, dus waarom zouden die niet in een alu frame mogen?
Ik zou zelf ook twijfelen: carbon wielen of carbon fiets? (maar waarschijnlijk voor de carbon fiets gaan en wat sparen voor de wielen in een later stadium)
Is dit bericht voor mij of Royalstar?TL@ schreef: ↑29 sep 2021 09:32 Ik zou de Giant wielen laten staan, enkel en alleen omdat ze hookless zijn en de compatibiliteit erg beperkt is (enkel tubeless banden en dan nog lang niet alle tubeless banden)
Ik ga zo sowieso voor een carbon frame
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Alles mag maar wielen upgraden is makkelijker dan een frame. Vandaar mijn opmerking.TL@ schreef: ↑29 sep 2021 09:32 Ik zou de Giant wielen laten staan, enkel en alleen omdat ze hookless zijn en de compatibiliteit erg beperkt is (enkel tubeless banden en dan nog lang niet alle tubeless banden)
Campagnolo Ultra Dork
Voor jullie beiden (eerste deel over hookless (SLR-2 42) voor jouw )loonatik schreef: ↑29 sep 2021 13:11Is dit bericht voor mij of Royalstar?TL@ schreef: ↑29 sep 2021 09:32 Ik zou de Giant wielen laten staan, enkel en alleen omdat ze hookless zijn en de compatibiliteit erg beperkt is (enkel tubeless banden en dan nog lang niet alle tubeless banden)
Oh wow dat was mij nog niet eens opgevallen dat ze hookless zijn.TL@ schreef: ↑29 sep 2021 14:41Voor jullie beiden (eerste deel over hookless (SLR-2 42) voor jouw )loonatik schreef: ↑29 sep 2021 13:11Is dit bericht voor mij of Royalstar?TL@ schreef: ↑29 sep 2021 09:32 Ik zou de Giant wielen laten staan, enkel en alleen omdat ze hookless zijn en de compatibiliteit erg beperkt is (enkel tubeless banden en dan nog lang niet alle tubeless banden)
Dat is wel een enorm nadeel ja.
Is dit iets nieuws? is de verwachting dat er meer geschikte banden bij komen?
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Het lijstje wordt in ieder geval niet echt vlot aangevuld.
Staat je voorkeurband in het lijstje, dan is er natuurlijk geen probleem:
Die Giant en Cadex (ook Giant) banden zijn echt niet aan te raden (houten banden, rijden echt niet prettig) maar de Maxxis zou wel goed zijn en de Schwalbes zijn ook gewoon goede banden (zelfs erg goed)
Die Giant en Cadex (ook Giant) banden zijn echt niet aan te raden (houten banden, rijden echt niet prettig) maar de Maxxis zou wel goed zijn en de Schwalbes zijn ook gewoon goede banden (zelfs erg goed)
Ik rij op mijn huidige fiets op de gp 5000's maar als de Pro ones goed zijn dan voorzie ik geen probleem met deze wielen.TL@ schreef: ↑29 sep 2021 18:57 Het lijstje wordt in ieder geval niet echt vlot aangevuld.
Maar lees dat je dan maar 5 bar erin kan doen... ?!
Denk er nog even over na.
Hij staat sowieso in de backorder bij ons.. week 20.
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force