Het grote woon-werk topic
Erg leuk van je bedrijf dat ze dit doen bovenop de reiskosten.
(Vraag me alleen af of het 0,15 €/km als loon belast wordt. Dat is normaliter nl volgens de belastingdienst in NL wel het geval. Of het moet binnen de vrije ruimte vallen)
(Vraag me alleen af of het 0,15 €/km als loon belast wordt. Dat is normaliter nl volgens de belastingdienst in NL wel het geval. Of het moet binnen de vrije ruimte vallen)
In België is fietsvergoeding belastingsvrij tot 24 cent/km.
Dit systeem is een soort incentive, maar eigenlijk niet in de vorm van geld, maar korting. DUs staat los van belastingen denk ik. Vind ik wel een fijn initiatief.
Decathlon had vroeger ook zoiets. Per km op Strava kreeg je één punt. Per 400 of 500 punten kreeg je dan een cheque van 6 euro. Maar dat had zo veel succes dat het na een tijd weer afgeschaft werd.
Dit systeem is een soort incentive, maar eigenlijk niet in de vorm van geld, maar korting. DUs staat los van belastingen denk ik. Vind ik wel een fijn initiatief.
Decathlon had vroeger ook zoiets. Per km op Strava kreeg je één punt. Per 400 of 500 punten kreeg je dan een cheque van 6 euro. Maar dat had zo veel succes dat het na een tijd weer afgeschaft werd.
Ik merk op, dat sinds we ook kilometergoeding krijgen als we met de fiets komen werken, er veel meer collega's dat ook effectief doen. Zelfs als het weer tegenvalt (lees : regen). Waar we een jaar of 5 geleden bijna moesten smeken om een deftige bewaakte fietsenstalling, hebben we er nu al 3. En we hebben ook de mogelijkheid om een fietslocker te huren aan €30 per jaar. En dat is heel er handig. De fiets staat niet alleen mooi opgeborgen, je kan er ook wat extra spulletjes in plaatsen (kranten om schoenen een beetje te drogen bijvoorbeeld).hayes schreef: ↑30 sep 2021 20:23 In België is fietsvergoeding belastingsvrij tot 24 cent/km.
Dit systeem is een soort incentive, maar eigenlijk niet in de vorm van geld, maar korting. DUs staat los van belastingen denk ik. Vind ik wel een fijn initiatief.
Decathlon had vroeger ook zoiets. Per km op Strava kreeg je één punt. Per 400 of 500 punten kreeg je dan een cheque van 6 euro. Maar dat had zo veel succes dat het na een tijd weer afgeschaft werd.
Dat van Decathlon is jammer. Ik heb daar toch behoorlijk wat fitnessmateriaal mee kunnen kopen.
Idem hier. Best wel wat spullen gekocht met die cheques.
Zo'n fietslocker is wel handig.
Ik zet de fiets nu in een gesloten garage waar heel wat theaterspullen staan, dure spots, versterkers,... (ik werk in een cultuurcentrum). Af en toe is die poort niet goed dicht en dan wordt altijd naar mij gekeken. Ik ben dat wat beu en zet de fiets nu gewoon op de gang in kantoor. Maar zodra het regenweer wordt, ga ik toch iets moeten vinden.... Er is ook een grote fietsenstalling met hek met een code. Maar die blijft ook dikwijls open staan. Geen zin om daar een dure fiets te stallen.
Zo'n fietslocker is wel handig.
Ik zet de fiets nu in een gesloten garage waar heel wat theaterspullen staan, dure spots, versterkers,... (ik werk in een cultuurcentrum). Af en toe is die poort niet goed dicht en dan wordt altijd naar mij gekeken. Ik ben dat wat beu en zet de fiets nu gewoon op de gang in kantoor. Maar zodra het regenweer wordt, ga ik toch iets moeten vinden.... Er is ook een grote fietsenstalling met hek met een code. Maar die blijft ook dikwijls open staan. Geen zin om daar een dure fiets te stallen.
Toevallig zat ik met hetzelfde vraagstuk. Vandaag heb ik een beslissing genomen en bij 12gobiking een Cube Nuroad Race FE besteld. Dat is een gravelbike die wordt geleverd inclusief spatborden, verlichting met voornaafdynamo en een bagagedrager. Voor m'n laptop heb ik een Ortlieb tas besteld die ik bevestig aan de bagagedrager. In het geval ik een graveltocht wil doen dan demonteer ik de spatborden en bagagedrager en veranderd de fiets in een mooie gravelbike.Dritty schreef: ↑14 sep 2021 16:30 Hier een vraag die ik misschien alleen zelf kan beantwoorden, maar ik ben toch benieuwd naar de mening op dit forum. Ik overweeg een nieuwe fiets te kopen die ik vooral als woon-werk fiets zal gebruiken (ca. 10 km enkele reis). Op dit moment doe ik dat op een goedkope omafiets, dus elke fiets zal een verbetering zijn.
Mijn budget is ca. 1500 euro.
Nu twijfel ik vooral tussen een gravel-bike (bijvoorbeeld een Bulls Grinder 3 of Cube Nuroad Race) of een meer hybride fiets (zoals de Cube Travel EXC of Koga Supermetro).
Een gravel-bike is wat breder inzetbaar en spreekt mij ook wel qua uiterlijk aan, dus de keuze snel gemaakt zou je zeggen. Toch ben ik benieuwd of anderen nog voordelen zien van het kiezen voor een hybride-fiets.
Het frame is van aluminium en kan dus wel een stootje hebben. Ik heb een
ART Abus vouwslot gekocht om de fiets veilig op slot te zetten. Met deze fiets heb ik gratis trainuren tijdens het forensen.
Heb je al een keuze gemaakt?
Blij dat ik op de fiets naar mijn werk kan (en wil);https://www.telegraaf.nl/nieuws/1690237 ... nds-corona.
Hebben werkgevers en werknemers het thuiswerken allemaal volledig in de ban gedaan?
Hebben werkgevers en werknemers het thuiswerken allemaal volledig in de ban gedaan?
Time is (almost) on my site
Ja, het wordt koud 's morgens. Maar dit...