Giant
Hangt er natuurlijk allemaal vanaf welke maat je neemt.
In mijn One's op de gravelfiets (28mm) zit ook maar 5bar (4.5bar vooraan) en dat moet zeker niet meer zijn.
In de Pro One's op de koersfiets (25mm) deed ik 5.5bar (5 bar vooraan), soms iets meer.
Ik was er op zich wel tevreden van maar ze slijten wel erg snel (de Pro One, de gewone One niet)
Nu met de Vittoria Corsa Control doe ik ook 5.5bar (5 bar vooraan), soms iets minder. Dat is een veel prettigere band. Soepeler en meer grip.
Volgende set wordt een Michelin Power TLR (25mm).
Ik verander al eens graag, daarom dat ik niet snel voor een hookless velg zal opteren. Ik heb graag veel opties
In mijn One's op de gravelfiets (28mm) zit ook maar 5bar (4.5bar vooraan) en dat moet zeker niet meer zijn.
In de Pro One's op de koersfiets (25mm) deed ik 5.5bar (5 bar vooraan), soms iets meer.
Ik was er op zich wel tevreden van maar ze slijten wel erg snel (de Pro One, de gewone One niet)
Nu met de Vittoria Corsa Control doe ik ook 5.5bar (5 bar vooraan), soms iets minder. Dat is een veel prettigere band. Soepeler en meer grip.
Volgende set wordt een Michelin Power TLR (25mm).
Ik verander al eens graag, daarom dat ik niet snel voor een hookless velg zal opteren. Ik heb graag veel opties
Ik heb 5500 km met die set Gavia's gedaan, ik vond ze echt niet slecht! Nee, het is niet de meest soepele band die er is, maar beroerd vond ik ze zeker niet. Ook in natte omstandigheden weinig tot geen gebrek gehad aan grip. Uiteindelijk vervangen omdat het canvas zichtbaar was, maar niet één (merkbaar) lek gehad.
Op een wiel dat intern breder is, kun je makkelijk met lagere druk rijden. Ik heb de SLR1 en rijd met 25mm tubeless 5,5 en 6 bar in de zomer. Laatst met een set Zipp wielen en 28mm banden zelfs 4,5 en 5 bar gereden, zonder problemen.
Op een wiel dat intern breder is, kun je makkelijk met lagere druk rijden. Ik heb de SLR1 en rijd met 25mm tubeless 5,5 en 6 bar in de zomer. Laatst met een set Zipp wielen en 28mm banden zelfs 4,5 en 5 bar gereden, zonder problemen.
Ik ga sowieso minimaal 28mm rijden. Hij komt zelf met die Gavias van 33mm. Ben gewend aan 7 bars maar heb ook nooit tubeless gereden en breder dan 25mm.
Denk dat ik er gewoon voor ga.
Denk dat ik er gewoon voor ga.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Ik heb hem nu een jaar. De AR zit tussen de Revolt en de Contend SL of Defy in. M.a.w. zeer comfortabel en gericht op veelzijdigheid, niet op snelheid. De standaard wielset is zwaar en heeft breed rubber met enig profiel (in werkelijkheid zelfs 34 mm). Daarmee is ie gericht op asfalt/licht gravel en schelpenpaadjes. Met een setje noppenbanden kun je tot 41/42 mm kwijt in het frame, wat hem geschikt maakt voor de meeste gravelroutes in NL. Ik zelf gebruik hem vooral voor lange tochten over gemixte ondergrond en met een extra wielset ook voor gravel over de Veluwe en af en toe een makkelijke single track.Royalstar schreef: ↑28 sep 2021 11:19 Contend AR 1 .jpg
Vandaag een optie genomen op deze mooie fiets. Komt binnen week 5 in 2022, nog wat tijd om te sparen dus
Nu twijfel ik wel om direct carbon wielen er op te steken,
Meerprijs 700 euro voor de Giant SLR-2 wielen.
Zijn deze wielen het waard of kijk ik best later eens voor een opportuniteit via MP of online?
Toevallig iemand die al op deze fiets rijdt? Ik hoor het graag.
Maar een lichte (klim)wielset met wat smaller rubber maakt hem ongetwijfeld wat vinniger, maar een racemonster of klimfiets gaat het natuurlijk nooit worden. Rijd je vooral op asfalt en gaat het je om snelheid dan zou je ook een andere fiets (Defy of TCR) kunnen overwegen.
Hoe dan ook een fijne fiets, juist omdat je er vrijwel alles mee kunt. Overigens is m'n frame inmiddels vervangen. De voorvork bevatte een productiefout waardoor de lagers zich in het frame en vork begonnen te vreten. Dus bij een krakend balhoofd meteen aan de bel trekken.
Thx Kennya, het lijkt dan ook aangewezen om ietsje meer te sparen en voor een type Defy te gaan..
Comfort maar toch iets meer snelheid
Comfort maar toch iets meer snelheid
Dat gezegd zijnde.
Ik rij op m'n drie fietsen eigenlijk even snel. Ondanks de verschillen, scheelt het qua gemiddelde echt zo goed als niets.
Ik rij op m'n drie fietsen eigenlijk even snel. Ondanks de verschillen, scheelt het qua gemiddelde echt zo goed als niets.
Eens. Ik denk dat je qua snelheid niet heel veel verschil gaat merken tussen de contend en de defy.
Wat overigens niet wil zeggen dat je nergens verschillen zal merken. Elke upgrade kan je potentieel merken (frame, wielen, banden). Of het het prijsverschil waard is, is altijd lastig om te beoordelen.
Misschien eerst je budget vaststellen en daarna kijken welke fiets je mooi vind en verhoudingsgewijs goede specificaties heeft. Wielen (en zeker banden) zijn relatief eenvoudig later nog te upgraden.
Wat overigens niet wil zeggen dat je nergens verschillen zal merken. Elke upgrade kan je potentieel merken (frame, wielen, banden). Of het het prijsverschil waard is, is altijd lastig om te beoordelen.
Misschien eerst je budget vaststellen en daarna kijken welke fiets je mooi vind en verhoudingsgewijs goede specificaties heeft. Wielen (en zeker banden) zijn relatief eenvoudig later nog te upgraden.
Ik ervaar helemaal geen nadelen van het hookless en tubeless geval. Ik rij nog op de stock Giant course wielen en op zich prima bandjes. Nog geen enkele keer lek met 3000 km erop te hebben gereden. Ik rij met 6 bar voor en 6,5 achter en weeg zelf 93 kilo. Als deze bandjes op zijn leg ik de schwalbe one eronder.
Zijn er mensen met een defy hier? Welke maat heb je?
Ik ben zelf 187cm met een binnenbeen lengte van 82cm. Was van plan een large te nemen maar lees nu verhalen over mensen die even lang zijn of zelfs langer en een medium of zelfs small rijden.
Ik zat zelf nog de XL te overwegen...
Ik ben zelf 187cm met een binnenbeen lengte van 82cm. Was van plan een large te nemen maar lees nu verhalen over mensen die even lang zijn of zelfs langer en een medium of zelfs small rijden.
Ik zat zelf nog de XL te overwegen...
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Het zal maar net zijn hoe je zelf het liefste zit op de fiets. Ik denk dat je weg kan komen met alles van een ML tot XL. Een M gaat echt te klein zijn, als je zo laag wilt zitten, ben je beter af met een TCR (wat met zo'n korte benen zomaar beter zou kunnen passen)
Ik had met 1m87 en BBL van 91cm een L nodig op de TCR (zonder spacers) voor een drop van rond de 12cm. De Defy is 2.5cm hoger als de TCR in een L.
Ik had met 1m87 en BBL van 91cm een L nodig op de TCR (zonder spacers) voor een drop van rond de 12cm. De Defy is 2.5cm hoger als de TCR in een L.
Ik zat op deze scott heerlijk, geometrie is nagenoegen hetzelfde behalve de zadelbuis.TL@ schreef: ↑01 okt 2021 07:36 Het zal maar net zijn hoe je zelf het liefste zit op de fiets. Ik denk dat je weg kan komen met alles van een ML tot XL. Een M gaat echt te klein zijn, als je zo laag wilt zitten, ben je beter af met een TCR (wat met zo'n korte benen zomaar beter zou kunnen passen)
Ik had met 1m87 en BBL van 91cm een L nodig op de TCR (zonder spacers) voor een drop van rond de 12cm. De Defy is 2.5cm hoger als de TCR in een L.
https://99spokes.com/en-EU/compare?bike ... LG%7Cw.700
Wil ook weer niet te rechtop zitten.
Mijn huidige isaac met een reach van 475 is dan weer enorm(vandaar ook een stuurpen van 75mm...).
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force