Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3097
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 01 okt 2021 18:16

tom de groot schreef: 28 sep 2021 21:37 Ik snap dat niet met die prijzen.

Cervelo gaat met de nieuwe ultegra di2 dik 900€ duurder worden ten opzichte van de oude Di2. Als ik bijvoorbeeld kijk naar een kleinere merken die gaat maar 100/200€ omhoog. Je zou verwachten dat cervelo veel groter is de groep goedkoper in koopt dan die kleinere Merken.

Mijn gedachte is dan ook ze maken misbruik van de situatie en ze maximaliseren hun winst. Aangezien toch elke fiets al verkocht is voordat die de fabriek verlaat. Mijn sympathie hebben ze in elk geval niet meer. Zelfde trouwens voor trek, Specialized en noem ze maar op. Ik vraag mij echt af wie nog zo gek is om zoveel aan een fiets uit te geven dat kan ik niet meer verantwoorden.
Ik snap het wel. Als het jouw eigen fietsenmerk was en het aanbod is beperkt en de vraag groot, dan vraag je het gewoon. Anders kun je halverwege het jaar nee verkopen omdat alles op is. Daar worden mensen ook niet blij van. Ik ben bij dit soort bedragen al jaren afgehaakt. Blijkbaar verkoopt het en zijn er liefhebbers genoeg.

Misschien biedt het wat ruimte aan campagnolo voor een (beperkte) comeback. Zolang er nog niet volop nieuwe groepen geleverd kunnen worden zullen de fietsen met shimano wel belachelijk duur blijven.

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3220
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 11 okt 2021 05:43


scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 11 okt 2021 06:32

Daar reed Marianne gisteren de cross mee in Waterloo, te zien op Eurosport.
Ik kon het model al niet thuisbrengen, ziet er in ieder geval goed uit!

Gebruikersavatar
joe2007
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jan 2007 02:05
Locatie: Posbank

Gebruikersavatar joe2007 20 okt 2021 15:16

Dank voor deze link. Ziet er inderdaad veelbelovend uit!
EmPeHa schreef: 11 okt 2021 05:43 https://www.velonews.com/gallery/vos-wi ... ross-bike/

Prototype crosser
Aansluitend op de feedback hierboven wat betreft de kapitale nieuwprijzen, zou de cyclocross fiets dan misschien mijn droommodel kunnen zijn die het allemaal kan hier rondom de Posbank 8-)
Vind de Caledonia namelijk wat zwaar in de basis..
loeh schreef: 28 sep 2021 10:32 De nieuwe R5 is er.
Stond op mijn shortlist, maar kan er vanwege de prijs ook weer gelijk vanaf.

https://www.cervelo.com/r5

Gebruikersavatar
joe2007
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jan 2007 02:05
Locatie: Posbank

Gebruikersavatar joe2007 02 dec 2021 16:33

Vers van de pers zojuist gelanceerd op diverse media. De reeds eerder gespotte R5-CX.

Afbeelding

Wat weten we verder tot nu toe:
- sizes 51cm, 54cm, 56cm en 58cm
- threaded (!) bottom bracket (cups of BBRight en threaded T47-sized hole)
- fully integrated cabling
- electronic or wireless drivetrains only
- D-shaped seatpost
- double clamp seatpost
Dan in vergelijking met de R5:
- bracket 11mm hoger
- stack heights lager maar reach hetzelfde
- kortere head tube
- steilere seat angle
- langere wielbasis

Afbeelding

- beschikbaar publiek zomer 2022
- prijzen onbekend

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5540
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 02 dec 2021 17:01

Zal weinig markt voor zijn. En zo te zien is de geometrie voor de meeste consumenten niet zo handig.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4303
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 dec 2021 17:24

Kunnen we afspreken dat iedere « fully integrated cabling » kut is? Van welk merk ook. Als je geen kabels wilt zien ga je maar op de baan ( voor de Belgen: piste) fietsen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28005
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 dec 2021 17:46

Is juist ideaal, veel makkelijker schoonmaken en ziet er veel beter uit. En rare bochten maakt met elektrisch en hydraulisch weinig uit.

Ik vind 't wel een gaaf ding. Benieuwd naar de max tire clearance.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4303
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 dec 2021 17:59

havana schreef: 02 dec 2021 17:46 Is juist ideaal, veel makkelijker schoonmaken en ziet er veel beter uit. En rare bochten maakt met elektrisch en hydraulisch weinig uit.

Ik vind 't wel een gaaf ding. Benieuwd naar de max tire clearance.
Het leven is te kort om het balhoofdstel van zo’n fiets te vervangen.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28005
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 02 dec 2021 18:02

Ach dat valt allemaal best mee en als ik er geen zin heb dan breng ik 'm zonder enig probleem naar de FM, gun die man zijn handel.

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4303
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 02 dec 2021 18:19

Ik hoorde dat van Aert niet zo’n knutselaar is. Gelukkig heeft hij toegewijde mekaniekers.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 02 dec 2021 19:13

Ik vind het ook wel een mooie fiets.

De bovenste balhoofdlager moet je toch nooit vervangen en de onderste is niet zoveel werk, enkel de leiding van de voorrem moet los en eruit, dat is nog best doenbaar. Ik heb het ervoor over (mijn BMC heeft het al en de komende gravelfiets zal het ook hebben)
Afbeelding

Plaats reactie