Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, dat zorgt ongetwijfeld voor een prijsverhoging en geen onderhandelruimte bij de dealers…..
Less is bore
Dat is waar van die mechanische versies, maar de manier waarop ze de kabels door de balhoofdbuis heen doen lopen, vind ik wel knap gedaan. Niet door de lagers heen.havana schreef: ↑12 okt 2021 16:23 De nieuwe Supersix is niet zo slecht maar waarom lopen bij de mechanische versies de kabels buitenom?
Ook hoe het gedaan is bij de stuurpen verdient echt niet de schoonheidsprijs (op de foto niet zo goed te zien, maar in real life ziet het er echt knullig uit).
Qua prijzen is Cannondale relatief wel concurrerend maar persoonlijk zet ik ze niet op gelijk niveau met Specialized. Dat is allemaal gewoon net even strakker.
Ook dat van die stuurpen, is niet zo gek, je hebt een redelijk aero stuur, en de lengte van de stuurpen kan nog aangepast worden, zonder een compleet nieuw stuur te moeten kopen.
Cannondale is al langer niet meer wat het ooit was. Dat zeg ik, als Cannondale liefhebber en rijder (al zo'n 25 jaar), momenteel heb ik er nog vier in m'n bezit. De afwerking is niet meer wat het geweest is en ze blijven maar aanmodderen met die BB30 toestanden. 6.600 euro voor een SS Evo niet HM frame met een 11-speed Ultegra Di2 en Knot huismerkwielen en -onderdelen (dikwijls nog zwaar ook), Een echte prijskraker noem ik dat toch niet. En kabels bij mechanische groepen kunnen perfect allemaal geïntegreerd worden, bestaan zelfs conversiekits voor.Kiekeboe schreef: ↑12 okt 2021 16:02
Ik vind de huidige Supersix toch wel een mooi frame. (€6599)
https://www.cannondale.com/nl-nl/bikes/ ... ra-di2-smu
Een Tarmac SL7 is gemakkelijk 1100 euro duurder. (€7700)
https://www.specialized.com/be/nl/tarma ... 800-187108
Ik zet hier nu de SuperSix EVOCarbon Disc Ultegra Di2 tegenover de Tarmac SL7 Pro - Ultegra Di2. Geen idee of dat wel kan, Misschien is de Tarmac wel zoveel hoogstaander als de Super6?
Die kabelloop is gewoon verschrikkelijk. Je kan het stuur niet eens volledig draaien zonder de kabels af te snijden.
Enkel met knott-stuurpen ziet het er een beetje OK uit, met een andere stuurpen is het gewoon fugly:
Verder best mooie fiets
Enkel met knott-stuurpen ziet het er een beetje OK uit, met een andere stuurpen is het gewoon fugly:
Verder best mooie fiets
Tja, om nu een paar kinderachtige design features het premium niveau van een fiets te laten bepalen vind ik nergens op slaan. Zolang de helft van alle grote wedstrijden dit jaar (grote rondes, monumenten, WK en OS) op een fiets met velgremmen en (van die vreselijke) zichtbare kabels is gewonnen, gaat die vlieger nog niet op.
Zaken als gewicht, degelijkheid, een logische geometrie, voldoende keuze aan maten en voldoende kleuren om uit te kiezen vind ik dan een stuk zwaarder wegen. Ik heb niet het idee dat Cannondale er dan onder de streep heel slecht op staat.
Zaken als gewicht, degelijkheid, een logische geometrie, voldoende keuze aan maten en voldoende kleuren om uit te kiezen vind ik dan een stuk zwaarder wegen. Ik heb niet het idee dat Cannondale er dan onder de streep heel slecht op staat.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Welnee, S-M-L-XL is genoeg joh.
Wie heeft er 13 maten en 9 kleurenschema’s nodig….
Wie heeft er 13 maten en 9 kleurenschema’s nodig….
Less is bore
Cannondale laat wel steken vallen maar dat geldt ook voor alle andere merken. Neem bijvoorbeeld de terugroepacties bij Specialized en Canyon momenteel. Je moet dan maar hopen dat ze nu met een oplossing komen die een fietsleven lang meegaat.
Een fiets waaraan voor jou (of mij, of iemand anders) alles klopt kan tegenwoordig zomaar een Cube, Giant, Radon of open mold Chinees zijn.
In functioneel technisch opzicht zijn de verschillen minimaal. Al die moderne balhoofden, sturen en zadelpennen lijken nu leuk maar ik vraag mij af hoe het met de onderdelenvoorziening op de lange termijn gaat uitpakken.
BB is in ieder geval meestal op te lossen, alleen moet je daarvoor niet bij de dealer of importeur zijn. Wat dat betreft passen ze prima bij Pon.
Een fiets waaraan voor jou (of mij, of iemand anders) alles klopt kan tegenwoordig zomaar een Cube, Giant, Radon of open mold Chinees zijn.
In functioneel technisch opzicht zijn de verschillen minimaal. Al die moderne balhoofden, sturen en zadelpennen lijken nu leuk maar ik vraag mij af hoe het met de onderdelenvoorziening op de lange termijn gaat uitpakken.
BB is in ieder geval meestal op te lossen, alleen moet je daarvoor niet bij de dealer of importeur zijn. Wat dat betreft passen ze prima bij Pon.
Campagnolo Ultra Dork
De Pina-loversdaniel1975 schreef: ↑12 okt 2021 21:48 Welnee, S-M-L-XL is genoeg joh.
Wie heeft er 13 maten en 9 kleurenschema’s nodig….
Tja, met mijn SS EVO Red 10-speed van 10 jaar geleden zou men ook nog wedstrijden kunnen winnen. Met andere woorden, dat is een argument dat nergens op slaat. Zoals TL@ als zegt, premium is het totale plaatje van een bepaalde fiets.Ernie C. schreef: ↑12 okt 2021 20:38 Tja, om nu een paar kinderachtige design features het premium niveau van een fiets te laten bepalen vind ik nergens op slaan. Zolang de helft van alle grote wedstrijden dit jaar (grote rondes, monumenten, WK en OS) op een fiets met velgremmen en (van die vreselijke) zichtbare kabels is gewonnen, gaat die vlieger nog niet op.
Zaken als gewicht, degelijkheid, een logische geometrie, voldoende keuze aan maten en voldoende kleuren om uit te kiezen vind ik dan een stuk zwaarder wegen. Ik heb niet het idee dat Cannondale er dan onder de streep heel slecht op staat.
En als je 't dan toch graag over gewicht hebt, daar scheren ze met hun knot dingen ook al even geen hoge toppen meer. Logische geometrie? Dat heeft een hedendaags B-merk ook. Voldoende kleuren? Eén kleur, sommige max. twee kleuren per model.
Zoek je een showfiets of zoek je een racefiets?jakkel schreef: ↑13 okt 2021 09:17Tja, met mijn SS EVO Red 10-speed van 10 jaar geleden zou men ook nog wedstrijden kunnen winnen. Met andere woorden, dat is een argument dat nergens op slaat. Zoals TL@ als zegt, premium is het totale plaatje van een bepaalde fiets.Ernie C. schreef: ↑12 okt 2021 20:38 Tja, om nu een paar kinderachtige design features het premium niveau van een fiets te laten bepalen vind ik nergens op slaan. Zolang de helft van alle grote wedstrijden dit jaar (grote rondes, monumenten, WK en OS) op een fiets met velgremmen en (van die vreselijke) zichtbare kabels is gewonnen, gaat die vlieger nog niet op.
Zaken als gewicht, degelijkheid, een logische geometrie, voldoende keuze aan maten en voldoende kleuren om uit te kiezen vind ik dan een stuk zwaarder wegen. Ik heb niet het idee dat Cannondale er dan onder de streep heel slecht op staat.
En als je 't dan toch graag over gewicht hebt, daar scheren ze met hun knot dingen ook al even geen hoge toppen meer. Logische geometrie? Dat heeft een hedendaags B-merk ook. Voldoende kleuren? Eén kleur, sommige max. twee kleuren per model.
Kleuren doen ze inderdaad maar matig en sommige modeljaren is het niet om aan te zien.
7 maten is tegenwoordig best goed.
Een logische geometrie, van klein te groot is helaas nog steeds geen gemeengoed. Wat dat betreft zet ik ze toch echt bij de bovenste 10 a 20%.
Te zware eigen merk zooi is min of meer standaard op iedere fiets. Wat dat betreft is de Synapse natuurlijk een topper. Die kun je nog ouderwets op dieet zetten voor een paar 100 euro. Bovendien is het frame qua of gewicht ook al een topper binnen het endurance segment.
Hoeveel punten je aan dergelijke zaken (maar b.v. ook aan merkbeleving en uiterlijk) gaat toekennen is te persoonlijk om een ranglijst te maken van meuk tot premium maar ik durf wel te stellen dat Cannondale nog steeds bovengemiddeld scoort bij de meeste mensen.
Campagnolo Ultra Dork