Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dan kom je een beetje in het niveau van snelheids meter van de auto. De ene (dat komt bijna niet meer voor) heeft een % afwijking en de ander wijkt bewust gedurende de schaal 3 tot 5 km/h af, tegenwoording 90% van de auto's.
Dat is hier niet hij zal zo nauwkeurig mogelijk gemaakt zijn. Een keertje nameten met een andere en je krijgt een prima beeld.
Het verhaal dat er lucht ontsnapt is maar deels waar, pas een hele discussie op het MTB forum waar iemand dat heel goed heeft uitgelegd.
In het kort bij het oppompen klopt de druk op de meter, ook nadat je de pomp verwijderd, pas bij aanbrengen verlies je weer druk.
Dat is hier niet hij zal zo nauwkeurig mogelijk gemaakt zijn. Een keertje nameten met een andere en je krijgt een prima beeld.
Het verhaal dat er lucht ontsnapt is maar deels waar, pas een hele discussie op het MTB forum waar iemand dat heel goed heeft uitgelegd.
In het kort bij het oppompen klopt de druk op de meter, ook nadat je de pomp verwijderd, pas bij aanbrengen verlies je weer druk.
Goedemiddag, na het lezen van de diverse commentaren op dit forum probeer ik ook over te stappen naar tubeless voor de MTB. Ik heb de tape om de velgen gedaan en het is me gelukt om de banden te latten ploppen met de vloerpomp. Bij het achterwiel hoorde ik echter bij het ventiel wat lucht uit de band lopen en nadat ik het ventiel met wat vet opnieuw bevestigd heb is dit een stuk minder (oftewel niet meer hoorbaar). Echter loopt hij na enkele uren volledig leeg. Is dit normaal en zal dit opgelost worden zodra ik de sealant in de band doe en deze hier goed doorheen laat vloeien? Of is dit niet normaal en moet ik eerst even de tape nakijken? Alvast bedankt!
Eerst 1 of een paar ringetjes rubber ter afdichting tussen ventiel en velg/tubelesslint proberen (knippen uit een binnenband.
Lekkage bij het ventielgat houdt niet noodzakelijkerwijs in dat daar het lek zit.
Lekkage bij het ventielgat houdt niet noodzakelijkerwijs in dat daar het lek zit.
Niet zijken maar reiden !
In deze FAQ over tubeless staan een aantal zaken beschreven die de moeite waard zijn om te lezen: https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... s-faq/1212Remcowww schreef: ↑21 okt 2021 15:43 Goedemiddag, na het lezen van de diverse commentaren op dit forum probeer ik ook over te stappen naar tubeless voor de MTB. Ik heb de tape om de velgen gedaan en het is me gelukt om de banden te latten ploppen met de vloerpomp. Bij het achterwiel hoorde ik echter bij het ventiel wat lucht uit de band lopen en nadat ik het ventiel met wat vet opnieuw bevestigd heb is dit een stuk minder (oftewel niet meer hoorbaar). Echter loopt hij na enkele uren volledig leeg. Is dit normaal en zal dit opgelost worden zodra ik de sealant in de band doe en deze hier goed doorheen laat vloeien? Of is dit niet normaal en moet ik eerst even de tape nakijken? Alvast bedankt!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag met de gravelbike naar werk. Alles oké, op werk afgespoten en gedroogd en op kantoor aan de muur gehangen.
Hele dag niet in mijn eigen ruimte geweest, maar kom ik om 16:00 binnen ligt er een fikse plas latex onder de fiets....bij de voorband.
Voorband was op het gevoel nog net zo hard als voorheen. Erg vreemd, wat kan hier gebeurd zijn?
Nee, geen grappige collega die docblue onder het voorwiel heeft gegooid. Ben de hele dag alleen geweest.
Hele dag niet in mijn eigen ruimte geweest, maar kom ik om 16:00 binnen ligt er een fikse plas latex onder de fiets....bij de voorband.
Voorband was op het gevoel nog net zo hard als voorheen. Erg vreemd, wat kan hier gebeurd zijn?
Nee, geen grappige collega die docblue onder het voorwiel heeft gegooid. Ben de hele dag alleen geweest.
Dogma F
Wat dacht je van een gaatje in de band en toevallig onderaan waar de latex zich verzameld.? Het is mij ook al eens voor gekomen, niks mis mee gewoon weer wat latex bijvullen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40
Tubeless op de racefiets, ik ga er aan beginnen. Ik heb eindelijk tubeless ready velgen binnen, op het breedste punt 27mm, buitendiameter bij de band is 25mm, binnendiameter (op de haakjes) is 17mm. Ik lees heel veel verschillende en soms conflicterende meningen over bandgrootte, ik was zelf van plan hier 25mm schwalbe pro one tle banden op te zetten. Is dat een goed idee, of kan ik beter een maatje groter / kleiner nemen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 17 jun 2021 18:40
Tja, de trend is steeds breder, omdat je waarschijnlijk toch niet over het aller egaalste asfalt ooit rijdt. Dan kan de spanning omlaag voor comfort en scheelt het ook nog in rolweerstand.
25mm kan prima, maar 28mm is ook prima. Soms valt het wat breder afhankelijk van de velgbreedte.
Zowel race, gravel als voortijds ook mtb tubeless. Ook met riddler banden en nu de raddler banden. Tape en ventiel goed aanbrengen en na het vullen regelmatig draaien en schudden houdt alles goed op druk. Daarna in de fiets en af en toe wat lucht er bij. Een leegloper is soms ook indicatief voor het vervangen van de latex omdat het water is geworden. Ook kan de latex ingedroogd of op zijn.
Zowel race, gravel als voortijds ook mtb tubeless. Ook met riddler banden en nu de raddler banden. Tape en ventiel goed aanbrengen en na het vullen regelmatig draaien en schudden houdt alles goed op druk. Daarna in de fiets en af en toe wat lucht er bij. Een leegloper is soms ook indicatief voor het vervangen van de latex omdat het water is geworden. Ook kan de latex ingedroogd of op zijn.
28 all the way hier. Ik ga niet meer terug.
Ik heb de Schwalbe One TLE. JHeerlijk bandje maar 1. laat zich bij mij héééééél moeilijk op de velg leggen. en 2. heeft snel last van sneetjes (of sneeën).
Ik wacht op de Vittoria Rubino Pro Tubeless met skinwall.
Ik heb de Schwalbe One TLE. JHeerlijk bandje maar 1. laat zich bij mij héééééél moeilijk op de velg leggen. en 2. heeft snel last van sneetjes (of sneeën).
Ik wacht op de Vittoria Rubino Pro Tubeless met skinwall.
Hayes,jij vond de Vittoria’s toch ook niet echt soepel rijden?persoonlijk vindt ik ze vrij stug qua rijden.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.