Sinds deze week aan de schijfrem-fiets (een Orbea), hoera. Eerste rit meteen lek achter
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
En daarbij merkte ik dat het 'even' terug plaatsen van het achterwiel niet zo soepel gaat als bij een velgrem-fiets. Althans, bij mij dan. Heb al flink lopen klooien en vrees telkens voor schade aan de achterderrie / schijfrem (GRX 810 groep) aangezien ik er echt veel moeite mee heb om de boel erin/eruit te krijgen.
Heb diverse video's bekeken maar daarbij hangt de fiets telkens aan een mooie montage-tool. Terwijl bij het onderweg moeten vasthouden van zowel fiets als wiel, het allemaal wat lastiger wordt.
Als ik bijvoorbeeld de achterderrie naar achteren trek, dan wil derrie op enig moment wel 'over' de cassette heen floepen, maar dan zit ik aan de schijfrem-zijde weer te klooien met een schijfrem die niet voorbij de achternok / niet precies in die smalle schijfrem-ophanging wil. De clutch heb ik trouwens op OFF staan. Enfin, ergernis alom + verlangen naar de good old remblokjes
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wie o wie heeft gouden tips of - liever nog- toevallig een goed filmpje waarin het in/uithalen wordt uitgelegd terwijl de fiets gewoon op de grond staat?
Alvast veel dank!