Dank voor de participatie in de enquête 'Onderzoek behoefte sportieve fietser'!
In het vervolg op de enquête over sportief fietsen en sloten, zijn er een honderdtal gesprekken gevoerd met sportieve fietsers en fietswinkelmedewerkers om de behoefte in kaart te brengen.
In het kort, er is geen goed huwelijk tussen de sportieve fietser en sloten (de specifieke resultaten zal ik later posten).
Nu wil ik jullie vragen om dit keer een korte enquête (10 vragen) te beantwoorden om de klantbehoefte verder aan te scherpen.
Link enquête:
https://forms.gle/WqoTBw2p3vvniSSn6
In de enquête is ruimte voor eventuele opmerkingen.
Fietssloten (VERVOLG): Onderzoek behoefte sportieve fietser
Ingevuld. Maar ik sluit me aan bij je eigen conclusie at sportieve fietsers en een slot niet samengaan. Hoogstens een lichtgewicht slotje om de gelegenheidsdief te ontmoedigen.
Bij een racefiets is gewicht best belangrijk, dan ga je geen slot van 800 gram meesleuren.
Bij een racefiets is gewicht best belangrijk, dan ga je geen slot van 800 gram meesleuren.
Dat is onderhand goed duidelijk geworden maar het is ook gebleken dat men zich wel heel erg doodstaart op gewicht. De vraag is wat de gulden middenweg is tussen beveiliging en comfort. De klantbehoefte zit in de afweging comfort en beveiligingsgraad, waarbij gewicht, esthetiek en omvang trade offs zijn. Hierbij is gemakzucht een veel terugkerend aspect maar ook het "vergeten mee te nemen' van een fietsslot (en soms een combinatie van beiden).hayes schreef: ↑22 jun 2021 18:37 Ingevuld. Maar ik sluit me aan bij je eigen conclusie at sportieve fietsers en een slot niet samengaan. Hoogstens een lichtgewicht slotje om de gelegenheidsdief te ontmoedigen.
De complexiteit is dus best hoog.
Als je echt serieus gaat racefietsen neem je natuurlijk geen slot mee.
Maar soms ga ik op mijn stalen rakker gewoon rustig een tochtje naar het strand doen en daar zwemmen en dan neem ik wel een klein beugelslotje mee in mijn frametas.
Maar mijn andere racefiets zou ik daar nooit mee op slot zetten. Teveel risico. Denk dat dat het probleem ook is van lichtgewicht sloten, die zijn nooit veilig genoeg.
Maar soms ga ik op mijn stalen rakker gewoon rustig een tochtje naar het strand doen en daar zwemmen en dan neem ik wel een klein beugelslotje mee in mijn frametas.
Maar mijn andere racefiets zou ik daar nooit mee op slot zetten. Teveel risico. Denk dat dat het probleem ook is van lichtgewicht sloten, die zijn nooit veilig genoeg.
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Hij heeft zich met het slot dat het best uit de enquête kwam op de wc laten opsluiten en zit daar nu nog steeds.
Campagnolo Ultra Dork