Leeglopen accu Di2
- waaierrijder
- Forum-lid
Tijdens transport van mijn fiets in de auto, heeft de rem waarschijnlijk zo gelegen dat deze constant bedient is.
Hierdoor is mijn accu leeggelopen.
Hoe kan ik voorkomen dat zoiets weer gebeurd tijdens transport. (behalve beter opletten)
Hierdoor is mijn accu leeggelopen.
Hoe kan ik voorkomen dat zoiets weer gebeurd tijdens transport. (behalve beter opletten)
Hij bedoeld : Zijn shifter heeft zo gelegen dat zijn shifter button bediend is geweest gedurende de rit en daardoor is de batterij leeg gelopen. Voortaan gewoon goed opletten. Bij Sram kan je de batterij er af halen - bij Shimano / Campagnolo zie ik geen oplossing.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Op fiets vakantie ook gehad dat iemand zijn fiets tegen mijn schifter heeft gezet met gevolg de volgende morgen een lege Di2 accu.
Met transport zelf nooit gehad, maar goed opletten lijkt mij het makkelijkste. anders elke keer de accu afkoppelen maar dat lijkt mij ook niet handig.
Met transport zelf nooit gehad, maar goed opletten lijkt mij het makkelijkste. anders elke keer de accu afkoppelen maar dat lijkt mij ook niet handig.
Campagnolo EPS schakel je uit met de magneetpen (V1) of magneetband (V2 en hoger).
Als de accu in de zadelpen zit, kom je er lastig bij. Bij liggend transport zal de fiets op links liggen dus lostrekken van/bij de VD volstaat. Als je gaat stapelen dan toch ook maar de AD. Of je monteert een koppelstuk (al dan niet de Bluetooth unit) tussen stuur en frame en ontkoppelt daar.
Als je op Marktplaats zoekt op ‘Di2 transport’ krijg je een advertentie te zien van iemand die shiftlocks maakt voor Di2 remhendels. Ik heb ze wel in huis maar nog niet gebruikt, dus ik kan nog niet zeggen of ze ook echt goed werken.
Ik heb ook wat van die klemmetjes besteld om de di2 draad langs de hudraulische remleiding te leiden, daar ben ik heel tevreden mee
Ik heb ook wat van die klemmetjes besteld om de di2 draad langs de hudraulische remleiding te leiden, daar ben ik heel tevreden mee
Ik heb het ook wel eens gehad. Sinds dien let ik beter op en een lader neem ik altijd mee als ik op pad ga, je weet immers maar nooit.