Niet echt, je maakt gebruik van de mogelijkheden in het spel. Zoals power-ups en een goede fiets. Je zou de triatleten die zonodig op een tijdritfiets hun wedstrijden rijden de kost moeten geven….daniel1975 schreef: ↑06 nov 2021 09:12Dus eigenlijk is het gewoon valsspelen…..NuitKor schreef: ↑04 nov 2021 09:59 In races heeft het ook een voordeel doordat je bij afdalingen een hoger vermogen kunt blijven trappen in vergelijking met renners die trainerdifficulty op 100% hebben staan, voor hun is het dan lastiger om een hoger vermogen te trappen. Daarom kan je het beste bij een race de difficulty op 25% ofzo zetten.
Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
[*]
Niet zijken maar reiden !
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, je moet idd net zo veel energie leveren. Maar feitelijk is de instelling bepalend voor hoeveel je moet schakelen.fgrs schreef: ↑06 nov 2021 10:14 Altijd iets raars voor mij die trainerdifficulty.
Als ik die laag zet dan ervaar ik in de benen op het gevoel geen niveau verschil maar moet toch hard trappen om vooruit te geraken, terwijl op 100% ik elk niveau verschil voel en harder aankomt op mijn benen.
Uiteindelijk moet ik op beide even hard trappen voor dezelfde snelheid, maar het aanvoelen van niveauverschillen is anders.
Zelf heb ik het gevoel dat ik beter rij tegen de 100% doordat ik het niveau verschil aanvoel en beter kan reageren daarop.
Maar misschien is het vermoeiender voor de benen telkens die niveau verschillen aanvoelen(?)
Die wisselingen hebben soms een vertraging van een seconde of wat, en als je dan een route hebt met heel veel korte wisselingen (Frankrijk zo'n route bijv), dan kan dat best irritant zijn. Daar heb je dan minder last van met een lagere Trainer difficulty.
En ja, bergaf kan je voordeel hebben van lagere trainerdifficulty, omdat je länger mee kunt trappen. Maar zwift doet de helling omlaag per default al door 2 delen. Dus zelfs op 100% is een afdaling aan 10% maar slechts 5% op je trainer, wat je aan snelheid mee krijgt dan.
Uiteindelijk is die trainer difficulty toch iets persoonlijks. En afhankelijk van je doel ook misschien.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Nee, op die trainers werkt het hetzelfde. Die hebben een virtueel verzet, je kunt daar gewoon mee schakelen,en met dus de trainer difficulty op 0 kun je ook op het buitenblad de alpe op.
Ja dat zeg ik, met die trainers maakt trainer difficulty minder uit vanwege de virtuele verzetten. Waar je bij een normale fiets op 100% difficulty veel moet schakelen, en soms ook naar het binnenblad zult moeten, heb je dat bij die fietsen dus niet. Daar kun je (tot op bepaalde hoogte) gewoon doorschakelen. Zonder verlies in schakeltijd en vermogen tijdens het schakelen.
Oftewel, met dergelijke virtuele verzetten zou je dus bij races waar je 100% difficulty afdwingt (als dat mogelijk zou zijn) een voordeel.
Je hebt ook trainers zat die geen SIM mode ondersteunen, en dus niet reageren op trainer difficulty.
Een dergelijke race is dus nooit voor iedereen eerlijk, en heeft imho dus geen zin. Zelfs in de ZRL Premier League wordt geen 100% geeist, maar max 50%. Daar ben je wel beperkt in welke trainer je kunt gebruiken voor die races, een trainer met een te hoge afwijking of die bv geen SIM mode ondersteunt wordt niet toegestaan.
Uiteindelijk gaat het er toch om hoeveel vermogen jij op de pedalen neerlegt, niet meer, niet minder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40120
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Power ups en fiets met karakteristieken is deel van het spel. Trainer difficulty heeft daar toch niks mee te maken?pino schreef: ↑06 nov 2021 11:42 [*]Niet echt, je maakt gebruik van de mogelijkheden in het spel. Zoals power-ups en een goede fiets. Je zou de triatleten die zonodig op een tijdritfiets hun wedstrijden rijden de kost moeten geven….daniel1975 schreef: ↑06 nov 2021 09:12Dus eigenlijk is het gewoon valsspelen…..NuitKor schreef: ↑04 nov 2021 09:59 In races heeft het ook een voordeel doordat je bij afdalingen een hoger vermogen kunt blijven trappen in vergelijking met renners die trainerdifficulty op 100% hebben staan, voor hun is het dan lastiger om een hoger vermogen te trappen. Daarom kan je het beste bij een race de difficulty op 25% ofzo zetten.
Less is bore
Nog een (domme) vraag. Ik heb mijn Wahoo Kickr Core ook gekoppeld staan aan mijn Garmin Edge 530 tijdens zwiften. Is het normaal dat de 530 dan veel lagere gemiddelde snelheid aangeeft als Zwift? Ongeveer 26 km/u op Garmin en ongeveer 31 km/u op Zwift. Hierbij was na een uur het verschil kilometers ook 5 km. Dus wel consequent
Dank
Dank
Denk ook dat de snelheid die de Kickr rapporteerd afhankelijk is van de wielmaat die je in de Wahoo app hebt ingesteld. Ik heb het zelf nooit geprobeerd op de Garmin, maar dat zou wel een verklaring zijn.Aspide83 schreef: ↑07 nov 2021 20:31 Nog een (domme) vraag. Ik heb mijn Wahoo Kickr Core ook gekoppeld staan aan mijn Garmin Edge 530 tijdens zwiften. Is het normaal dat de 530 dan veel lagere gemiddelde snelheid aangeeft als Zwift? Ongeveer 26 km/u op Garmin en ongeveer 31 km/u op Zwift. Hierbij was na een uur het verschil kilometers ook 5 km. Dus wel consequent
Dank