Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Carbonreparatie.nl

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 20 jan 2010 21:20

Duct tape volstaat prima om een kartonnen doos te herstellen hoor!

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 20 jan 2010 21:27

In dat stuk kwam Edwin van Vught van Carbonreparatie.nl "aan het woord".

Zijn mening (dat je carbon kunt repareren) staat haaks op die van sommige fabrikanten.

Ingenieur Kasper Snijder, docent aan de TU Delft, geeft aan dat carbonreparatie wel kan.

Hier zullen de geleerden het denk ik slecht over eens kunnen worden....
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 20 jan 2010 21:28

Afbeelding

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 20 jan 2010 21:28

perik schreef:Duct tape volstaat prima om een kartonnen doos te herstellen hoor!


Het is fijn rijden op zo'n alu Red Bull Pro Sl, of niet Perik! :D (zie onderschrift...)
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 20 jan 2010 21:29

jaapieo schreef:@ Ties, Dat stuk in fiets heb ik gelezen maar kan het niet terug vinden, was dat over UCP??

R. Hilferink schreef:Dus het verhaal onlangs in Fiets over carbonreparaties was kolder?
Dat snap ik dus ook niet, dit staat er haaks op!
Hoop niet dat ik nu een setje zipp's heb rijp voor de schroothoop!


Dat ging over carbonreparatie.

Ik ben geen carbonverwerker (ik doe muisklikken achter een scherm elke dag) en weet dus niet wat er verder allemaal mogelijk is. Bovenstaande is mij zo door de jaren heen steeds uitgelegd.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 21:33

Ja ik heb het gevonden!

Maar hier maak ik niet op uit dat het een oplichter is!
Kan dat verklaard worden?
Zou een beetje lullig zijn als dit onterecht is!
Carbonreparatie.nl verklaart:
Edwin van Vugt schreef:Hoi Jasper,

Zou jij me dan kunnen helpen en die "ban" voor eeuwig en altijd uit de wereld willen helpen? Dit gaat namelijk over een heel ander persoon. Het gaat over Arthur van Rooi. (AVR). Dit is iemand hier uit het dorp die inderdaad een wat vreemde vorm van handelen er op nahoud. Ik krijg vaker van mensen te horen dat ik er slecht vanaf kom op forums. Als ik die berichten dan bekijk blijkt het dus om hem te gaan en niet om mij. Ik snap het wel, we komen allebei uit het zelfde, kleine dorp en hebben allebei regelmatig advertenties op marktplaats staan. Maar ik verkoop geen spullen, ik repareer ze.
Je zou me dus een groot plezier doen als je dit misverstand uit de wereld kan helpen. Om welk forum gaat het?

Groeten, Edwin van Vugt en dus niet Arthur van Rooi!!!
mijn Flickr

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 21:35

TiesT schreef:
jaapieo schreef:@ Ties, Dat stuk in fiets heb ik gelezen maar kan het niet terug vinden, was dat over UCP??

R. Hilferink schreef:Dus het verhaal onlangs in Fiets over carbonreparaties was kolder?
Dat snap ik dus ook niet, dit staat er haaks op!
Hoop niet dat ik nu een setje zipp's heb rijp voor de schroothoop!


Dat ging over carbonreparatie.

Ik ben geen carbonverwerker (ik doe muisklikken achter een scherm elke dag) en weet dus niet wat er verder allemaal mogelijk is. Bovenstaande is mij zo door de jaren heen steeds uitgelegd.




Ah, ik begrijp dus dat je carbonreparatie's in zijn algemeenheid als oplichting ziet en niet het bedrijf carbonreparatie.nl?
Dan kunnen we dat misverstand uit de wereld helpen!
Vond het al vreemd ivm. dat artikel in fiets!
mijn Flickr

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 20 jan 2010 21:46

Nee je zit er helemaal langs (zoals wij wel vaker hebben;)) Ik vind carbonreparatie geen oplichting. Ik sta er niet achter, dat is iets anders. Die dude doet wat er van hem gevraagd word en geeft daar gewoon een jaar garantie op. Of z'n werkwijze de goede is laat ik in het midden.

Ik doelde op je opmerking, z'n site ziet er goed uit dus het zal wel goed zijn. Met een leuke site lever je nog geen goed werk, je bent echter wel een stuk nieuwsgieriger geworden. Zo doen alle oplichters (op Italiaan bikes na:D) het.

Ik zeg dus NIET dar carbonreparaties een oplichter is en ook niet dt carbonrepareren oplichterij is!

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 21:49

Prima, is dat ook weer uit de wereld!
Pfff, wie niet waagt....
Ik waag ;) Aangezien de wielen me niet veel geld heeft gekocht en het achterwiel sowieso te repareren is (en ook goed te krijgen is).
Hier is namelijk 4(!) weken op gekoerst met gat! (de vorige eigenaar had het gat niet gezien)
Het voorwiel.... ik hoop!

Voor 75 euro is het het proberen waard!

Jasper.

PS italian bikes is wel zo'n droplul!
Het verbaast me telkens dat hij nog spul schijnt te verkopen!
mijn Flickr

hcsmit
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 mei 2009 00:59

hcsmit 20 jan 2010 23:07

Heb het verhaal over carbonreparatie aandachtig gelezen in Fiets en was onder de indruk van de resultaten (zie ook de rontgenfotos's op de site van fiets). Schrik toch wel van de reacties hier... Ik hou van high-tech maar hou het toch nog maar even bij mijn Alu Colnagootje (primavera 105)...
Erik Smit

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 20 jan 2010 23:11

Waarom denk je dat die jongen zijn wiel verkoopt? Nadat hij gemerkt had dat het wiel kapot is. Ik zou het gewoon niet doen. Je krijgt er geheid ellende mee. Waarom zou je het risico lopen? Dadelijk lig je op straat met alle gevolgen van dien.

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 20 jan 2010 23:19

simic schreef:Waarom denk je dat die jongen zijn wiel verkoopt? Nadat hij gemerkt had dat het wiel kapot is. Ik zou het gewoon niet doen. Je krijgt er geheid ellende mee. Waarom zou je het risico lopen? Dadelijk lig je op straat met alle gevolgen van dien.


Hij verkocht het niet...
Ik heb het gekocht ;)
Ik wist dat die jongen het wiel had en heb hem zelf benadert!
Carbon lijkt een beetje een taboe te zijn, als het profesioneel gebeurt (wat fiets ook weer onderstreept) moet het gewoon weer goed zijn toch?
De jongen die hem kapot reed heeft zelfs nog 4 weken op het kapotte achterwiel gekoerst zonder het defect door te hebben, als het dan gerepareert word zou het gewoon weer goed moeten zijn.

Just my 2ct!!!
mijn Flickr

Plaats reactie