Lijkt idd wel veel op een S-Aethos....
Cannondale
Ik heb, voordat ze met de Aethos kwamen, zelfs nog nooit overwogen om een Specialized te kopen. Ik ben altijd zeer trouw aan Cervélo geweest en vind mezelf eigenlijk nog steeds geen Specialized doelgroep, omdat ik mezelf helemaal geen "Specialized mens" vind Niet erg verbonden dus Het concept van de Aethos vind ik echter zo vet dat ik met heel veel plezier een uitstap naar dit merk heb gemaakt. En ik heb nog geen moment spijt
Het gaat er inderdaad om dat een fiets bevalt toch? Soms zie je inderdaad een fiets die gewoon dat 'hebben hebben hebben' gevoel uitlokt.
Dat heb ik dus met een Caad. Ik zocht voor erbij een alu fiets en de sfeer die wereldwijd om de Caad hangt vind ik ook wel leuk. En ik ben niet per definitie een Cannondale-fan. Zo vind ik een Allez Sprint ook wel leuk. Terwijl ik Specialized helemaal niet interessant vind. Maar die specifieke fiets dus wel.
Dat heb ik dus met een Caad. Ik zocht voor erbij een alu fiets en de sfeer die wereldwijd om de Caad hangt vind ik ook wel leuk. En ik ben niet per definitie een Cannondale-fan. Zo vind ik een Allez Sprint ook wel leuk. Terwijl ik Specialized helemaal niet interessant vind. Maar die specifieke fiets dus wel.
Ride bikes, not tanks!
Denk ook dat je het niet moet vergelijken met carbon. En wel met andere alu-frames. En dan praat je zeker over de top wat er te krijgen is.
Heb je deze wel eens gelezen? En dan vooral het stukje: Out on the road: comparing the CAAD12 Disc with the SuperSix EVO Hi-MOD Disc
https://cyclingtips.com/2017/01/cannond ... on-review/
Mooi vergelijk en wat ik lees kan ik ook zelf bevestigen. Dat is wel grappig. Ik heb nl. naast mijn Caad een S6evo.
Heb je deze wel eens gelezen? En dan vooral het stukje: Out on the road: comparing the CAAD12 Disc with the SuperSix EVO Hi-MOD Disc
https://cyclingtips.com/2017/01/cannond ... on-review/
Mooi vergelijk en wat ik lees kan ik ook zelf bevestigen. Dat is wel grappig. Ik heb nl. naast mijn Caad een S6evo.
Ride bikes, not tanks!
Ik vergelijk de CAAD ook niet met carbon. Ik zeg gewoon dat sinds de carbonframes de toprange hebben overgenomen, de CAAD's, zeker naar afwerking toe, gedegradeerd zijn. Ik heb genoeg CAAD's gehad (zowel MTB als race) om het verschil met nu op te merken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het rijden is altijd lastig gezien carbon nu je referentie is en een goed carbon frame (en dat is cannondale) is altijd beter dan een alu. Elke las is feitelijk een nadeel, met carbon kan je dat nadeel beperken.
Goed lezen blijft ook een kunst
Ik kan inderdaad niet oordelen over de afwerking vroeger vs. nu. Waar zit 'm dat dan in? In afgeslepen lasnaden bv? Dat is ook het enige dat ik mij zo voor de geest kan halen. Qua ontwerp en/of gewicht kan ik mij niet voorstellen dat een oude Caad beter is dan een nieuwe.
Ik kan inderdaad niet oordelen over de afwerking vroeger vs. nu. Waar zit 'm dat dan in? In afgeslepen lasnaden bv? Dat is ook het enige dat ik mij zo voor de geest kan halen. Qua ontwerp en/of gewicht kan ik mij niet voorstellen dat een oude Caad beter is dan een nieuwe.
Ride bikes, not tanks!
Lakkwaliteit van de Cannondales was vroeger subliem en heel krasbestendig, maar dat heeft nu niet onmiddellijk iets met carbon vs. alu te maken. Maar inderdaad, die afwerking (lasnaden weggewerkt) en de opbouw van hun frames was vroeger gewoon mooier, ambachtelijker en gecompliceerder. Neem nu bijvoorbeeld bij bepaalde CAAD's uit de late jaren '90 waarbij de staande achtervork uitliep op één buis die gelast was op de zitbuis. Ik heb nog zo'n 1997 F2000 CAD3 en 1999 F1000 CAAD3 (zie foto) gehad. Bij de CAD was het al super, de CAAD deed nog beter. Qua uitzicht leken het net carbon frames. Zulke dingen kom je nu niet meer tegen bij de alu frames van Cannondale. Bij de post 2000 modellen begon het heel stilaan licht achteruit te gaan met hun alu frames. Ik heb nog een 2007 Caffeine 4SL, een 2005 CAAD8 racefiets en een 2010 Flash F1 gehad (laatste jaar handmade in USA). En momenteel staat hier nog een 2004 Furio MTB. Die zijn ook nooit meer zo super geweest als wat het ooit was. En vanaf carbon er was zijn de prijzen naar beneden gegaan, samen met de rest.