canyon cf 8.0 of kuota kharma
-
- Forum-lid
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36
Harm P schreef:Beetje lastig testen met de Canyon als je niet in de buurt van Zuid Limburg woont...
LOL, dus raad je aan een fiets te kopen waarvan je niet weet of hij lekker rijd???
Zelfs vanuit Groningen is dat te doen lijkt me en absoluut de moeite waard als je aanschaf overweegt lijkt me....
Ieder zn ding hoor maar (net als met een auto...) wil ik echt wel weten hoe zo'n apparaat rijd, voelt en stuurt voor ik mijn zuur verdiende centen uitgeef
@klaas Ben ik het helemaal mee eens hoor. Da´s voor mij een reden om aanschaf niet te overwegen. Wil ook weten hoe de fiets voelt en vind het prettiger om de leverancier wat dichterbij te hebben. Dan valt Canyon dus af voor mij, hoewel het ongetwijfeld uitstekende fietsen zijn.
Kuota Kharma 2010 ¦ Campagnolo Centaur Carbon ¦ Marchisio Carbo Race
thijmenbraem schreef:Al heel erg bedankt voor jullie reacties en tips.
De specs van de fietsen staan hieronder.
Mijn max wat ik wil uitgeven is 2500.
Specs Kutoa Kharma 2010:
Frame: Kuota Kharma 12 K Monoque
Voorvork: Kuota F60
Groep: Shimano Ultegra 6700 of 105
Wielen: Miche Race of Campagnolo Khamsin
Stuurpen: Deda Quattro
Stuur: Deda Big Piega
Zadel: San Marco Ponza Power
Zadelpen: Kuota Carbon SP03
Gewicht: 7,2 kg
Prijs: 2225 (ultegra) of 1990 (105)
Als je budget 2.500 euro is, hou je voldoende geld over om in de Kuota een set andere wielen te steken, dat zou ik althans wel doen, bijv. Fulcrum R3 of Mavics.
De door jou genoemde prijs is overigens adviesprijs, hij moet goedkoper te krijgen zijn. Ook heb ik mijn bedenkingen bij het opgegeven gewicht... ik heb zelf een Kharma (weliswaar 2008 versie) maar verder redelijk lichte onderdelen erop en kom hier (gewogen met bidonhouders, teller, pedalen) volgens mij niet in de buurt...
Toevallig heb ik beide in de schuur staan!
De Kuota met triple wordt gebruikt voor ritten in de heuvels/bergen, de Canyon is met een standaard dubbel uitgerust en meer bedoeld voor koersjes en het vlakke werk.
De Canyon (model 2009) is stijf en licht, laat zich zeer precies sturen en schiet vooruit als je de pedalen aanraakt, een geweldige fiets!
De Kuota (model 2006) is duidelijk wat minder stijf wat het een fijne fiets maakt voor lange afstanden. Ook gedokker op de kasseien verteert deze fiets wat beter als de Canyon.
Zwakke punt van de Kuota: fiets is duidelijk minder stijf, en is in snelle afdalingen in de bergen soms wat lastig met het bochtenwerk. Zeker voor zwaardere rijders (ben zelf 184cm, 85 kg) is deze fiets wat minder geschikt.
Mijn keuze: de Canyon, messcherp stuurgedrag, licht en snel. Wellicht wat minder mooi, maar zeer functioneel.
Suc6!
De Kuota met triple wordt gebruikt voor ritten in de heuvels/bergen, de Canyon is met een standaard dubbel uitgerust en meer bedoeld voor koersjes en het vlakke werk.
De Canyon (model 2009) is stijf en licht, laat zich zeer precies sturen en schiet vooruit als je de pedalen aanraakt, een geweldige fiets!
De Kuota (model 2006) is duidelijk wat minder stijf wat het een fijne fiets maakt voor lange afstanden. Ook gedokker op de kasseien verteert deze fiets wat beter als de Canyon.
Zwakke punt van de Kuota: fiets is duidelijk minder stijf, en is in snelle afdalingen in de bergen soms wat lastig met het bochtenwerk. Zeker voor zwaardere rijders (ben zelf 184cm, 85 kg) is deze fiets wat minder geschikt.
Mijn keuze: de Canyon, messcherp stuurgedrag, licht en snel. Wellicht wat minder mooi, maar zeer functioneel.
Suc6!
Ik heb met grote interesse deze thread gelezen daar beide fietsen op mijn shortlist staan.
Overigens wordt mijn shortlist niet korter, wel staan er inmiddels andere fietsen in dan initieel het geval was.
Aangezien factor service en garantie voor mij een zwaarwegende is; heeft iemand ervaring met service/garantie van (een van) beide merken?
Grote voordeel in mijn beleving voor Kuota is in dat je er mee langs je LFM kunt, bij Canyon moet je toch naar Limburg. Nadeel van Kuota is dat de LFM mogelijk tegen een blinde muur loopt bij de distributeur. Iemand info?
Overigens wordt mijn shortlist niet korter, wel staan er inmiddels andere fietsen in dan initieel het geval was.
Aangezien factor service en garantie voor mij een zwaarwegende is; heeft iemand ervaring met service/garantie van (een van) beide merken?
Grote voordeel in mijn beleving voor Kuota is in dat je er mee langs je LFM kunt, bij Canyon moet je toch naar Limburg. Nadeel van Kuota is dat de LFM mogelijk tegen een blinde muur loopt bij de distributeur. Iemand info?
Mag best een beetje pijn doen.
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba
Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba