Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

canyon cf 8.0 of kuota kharma

jeroenpje
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 21 jan 2010 00:05

jeroenpje 21 jan 2010 00:11

suggestie: Cube agree gtc sl. Ik denk dat die een heel eind in de buurt komt van de canyon. zo niet zeker gelijkwaardig;)
Door weer en wind.

klaas-kippegaas
Forum-lid
Berichten: 283
Lid geworden op: 23 mei 2009 20:36

klaas-kippegaas 21 jan 2010 01:59

Harm P schreef:Beetje lastig testen met de Canyon als je niet in de buurt van Zuid Limburg woont... ;)


LOL, dus raad je aan een fiets te kopen waarvan je niet weet of hij lekker rijd???
Zelfs vanuit Groningen is dat te doen lijkt me en absoluut de moeite waard als je aanschaf overweegt lijkt me....

Ieder zn ding hoor maar (net als met een auto...) wil ik echt wel weten hoe zo'n apparaat rijd, voelt en stuurt voor ik mijn zuur verdiende centen uitgeef :)
mijn bikes :

Wilier Cento Cunego | Specialized Epic Carbon | Cube Reaction | Tomahawk ICE

harmp10
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:24
Locatie: Groningen

harmp10 21 jan 2010 09:45

@klaas Ben ik het helemaal mee eens hoor. Da´s voor mij een reden om aanschaf niet te overwegen. Wil ook weten hoe de fiets voelt en vind het prettiger om de leverancier wat dichterbij te hebben. Dan valt Canyon dus af voor mij, hoewel het ongetwijfeld uitstekende fietsen zijn.
Kuota Kharma 2010 ¦ Campagnolo Centaur Carbon ¦ Marchisio Carbo Race

buddo
Forum-lid
Berichten: 1982
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 22 jan 2010 13:55

thijmenbraem schreef:Al heel erg bedankt voor jullie reacties en tips.

De specs van de fietsen staan hieronder.
Mijn max wat ik wil uitgeven is €2500.

Specs Kutoa Kharma 2010:

Frame: Kuota Kharma 12 K Monoque
Voorvork: Kuota F60
Groep: Shimano Ultegra 6700 of 105
Wielen: Miche Race of Campagnolo Khamsin
Stuurpen: Deda Quattro
Stuur: Deda Big Piega
Zadel: San Marco Ponza Power
Zadelpen: Kuota Carbon SP03
Gewicht: 7,2 kg
Prijs: € 2225 (ultegra) of 1990 (105)


Als je budget 2.500 euro is, hou je voldoende geld over om in de Kuota een set andere wielen te steken, dat zou ik althans wel doen, bijv. Fulcrum R3 of Mavics.

De door jou genoemde prijs is overigens adviesprijs, hij moet goedkoper te krijgen zijn. Ook heb ik mijn bedenkingen bij het opgegeven gewicht... ik heb zelf een Kharma (weliswaar 2008 versie) maar verder redelijk lichte onderdelen erop en kom hier (gewogen met bidonhouders, teller, pedalen) volgens mij niet in de buurt...

henk58
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jul 2006 14:00

henk58 21 feb 2010 23:44

Toevallig heb ik beide in de schuur staan!

De Kuota met triple wordt gebruikt voor ritten in de heuvels/bergen, de Canyon is met een standaard dubbel uitgerust en meer bedoeld voor koersjes en het vlakke werk.

De Canyon (model 2009) is stijf en licht, laat zich zeer precies sturen en schiet vooruit als je de pedalen aanraakt, een geweldige fiets!

De Kuota (model 2006) is duidelijk wat minder stijf wat het een fijne fiets maakt voor lange afstanden. Ook gedokker op de kasseien verteert deze fiets wat beter als de Canyon.

Zwakke punt van de Kuota: fiets is duidelijk minder stijf, en is in snelle afdalingen in de bergen soms wat lastig met het bochtenwerk. Zeker voor zwaardere rijders (ben zelf 184cm, 85 kg) is deze fiets wat minder geschikt.

Mijn keuze: de Canyon, messcherp stuurgedrag, licht en snel. Wellicht wat minder mooi, maar zeer functioneel.

Suc6!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 22 feb 2010 00:45

Interessant een keer een directe vergelijking te lezen. Al zal de huidige Kuota waarschijnlijk beter zijn dan de 2006 versie :)

cobra427
Forum-lid
Berichten: 383
Lid geworden op: 11 nov 2009 01:23
Locatie: Druten

cobra427 04 mar 2010 16:40

Ik heb met grote interesse deze thread gelezen daar beide fietsen op mijn shortlist staan.
Overigens wordt mijn shortlist niet korter, wel staan er inmiddels andere fietsen in dan initieel het geval was.

Aangezien factor service en garantie voor mij een zwaarwegende is; heeft iemand ervaring met service/garantie van (een van) beide merken?

Grote voordeel in mijn beleving voor Kuota is in dat je er mee langs je LFM kunt, bij Canyon moet je toch naar Limburg. Nadeel van Kuota is dat de LFM mogelijk tegen een blinde muur loopt bij de distributeur. Iemand info?
Mag best een beetje pijn doen.

Cervélo Soloist Carbon, Campa Record, Zipp 404, Deda Elementi
Cervélo S5, Campa Chorus, Zipp 404, 3T Team
Koga Roadchamp, Ultegra, Easton EA50SL, Pro Gear
Xtrail MUD 9.0 29-er, XT, Magura, Reba

Plaats reactie