Het grote domme vragen topic
Ik gebruik altijd de 'resin' blokjes, ik neem aan dat dat zachte zijn. Op de weg gaan die gewoon 8000km mee (vooraan iets korter en achteraan iets langer)
Op de crosser/gravelfiets is dat dus ruim minder dan 1000km. En daar gaan ze er achteraan sneller door dan vooraan, wat ik toch weer raar vind. Die fiets wordt dan ook voornamelijk met slechter weer gebruikt en bijna altijd door de modder.
Op de crosser/gravelfiets is dat dus ruim minder dan 1000km. En daar gaan ze er achteraan sneller door dan vooraan, wat ik toch weer raar vind. Die fiets wordt dan ook voornamelijk met slechter weer gebruikt en bijna altijd door de modder.
- thestudent
- Forum-lid HC
Dwaas idee. Wel wil ik nu ineens weten of dit een interessant remgevoel geeft.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Ja dat is het ook met slecht weer rem je ook meer slepend voor de controle.
Op de MTB slijt ik in NL ook achter veel sneller doordat je toch vaak in de bocht blijft remmen om de voorkant te plaatsen.
Buitenland is weer een ander verhaal. Rijstijl, baan, weer, remschijf, alles telt mee.
Op de MTB slijt ik in NL ook achter veel sneller doordat je toch vaak in de bocht blijft remmen om de voorkant te plaatsen.
Buitenland is weer een ander verhaal. Rijstijl, baan, weer, remschijf, alles telt mee.
Mijn indruk is dat we op de Veluwe en gebieden met soortgelijke zandgrond een afwijkende (grotere) slijtage hebben doordat de zandkorrels precies tussen schijf en blokje passen en dan echt met grof geweld schuren.
Het schuurt meer dan dat het remt.
Het schuurt meer dan dat het remt.
Niet zijken maar reiden !
Ik merk er naast geluid (gepiep) geen verschil wanneer ik verschillende blokken achter en voor heb. Maar dan rijd ik ook niet in een hele spannende omgeving wat remmen betreft......thestudent schreef: ↑30 nov 2021 12:12 Dwaas idee. Wel wil ik nu ineens weten of dit een interessant remgevoel geeft.
Ik koop overigens mijn blokken voor de gravelbike op ali. Zeker achter gaat er hard door heen in deze omstandigheden.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0