Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Prijsstelling 2e hands Vannicholas frame

diogenes
Forum-lid

diogenes 19 jan 2010 21:44

Mij werd vandaag een gebruikt Zion frame aangeboden. Wat vinden jullie dat een gebruikt frame nog mag kosten in de handel (951 Euro nieuw)?

Het frame heeft een beschadigde sticker. Normaal bij gebruikte MTB's?

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

specializedriver
Forum-lid

specializedriver 20 jan 2010 10:24

Hoe lang is het frame gebruikt? Recreatief of wedstrijden meegereden..

Elke frame is natuurlijk anders. Een Zion frame is natuurlijk wel een bijzonder mooi frame en verwacht dat die 2e hands nog best aan de prijs zullen zijn.

diogenes
Forum-lid

diogenes 20 jan 2010 10:30

Recreatief.

Hoeveel procent van de nieuwprijs zouden jullie normaal vinden voor een goed uitziend frame? Laten we zeggen in een staat van 9 op 10.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 20 jan 2010 10:46

Diogenes schreef:Recreatief.

Hoeveel procent van de nieuwprijs zouden jullie normaal vinden voor een goed uitziend frame? Laten we zeggen in een staat van 9 op 10.

Diogenes

Hoe oud is het frame? Max 2/3 v/d nieuwprijs.
What makes the boat go faster?

diogenes
Forum-lid

diogenes 20 jan 2010 17:28

Geen idee. Ik kan een nieuw frame met korting kopen bij de FM waar ik altijd alles koop. Voor dit 2e hands frame werd mij 700 Euro gevraagd, Dat betaal ik dus niet, want als ik door de korting die ik krijg voor zo'n 100 Euro meer een nieuw frame met levenslange garantie kan kopen, dan doe ik dat liever. Er zat wel ruimte in de prijs maar ik vind eigenlijk zelf 550 -575 Euro wel mooi voor een frame dat al gebruikt is en dus een risico met zich mee brengt. Of ben ik nu gewoon te gierig? Het moet toch wel de moeite waard zijn om iets gebruikt te kopen, vind ik.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 20 jan 2010 18:46

misschien zie ik het verkeerd: maar het is toch heel lastig oordelen over de kwaliteit van een frame? als ik kijk naar hoe ik mijn fiets gebruik met alle belastingen van dien, dan vind ik 100 euro voor dat frame een mooie prijs want je hebt geen enkele garantie immers. en dan het aantal km nog: er zijn nogal wat veelrijders onder ons en dat zal zeker invloed hebben op de stijfheid.
als je weet hoe het frame gebruikt is zou je iets meer kunnen bieden. maar frames worden rap beter en goedkoper naar de kwaliteit die ze leveren.
ben benieuwd naar je keuze, succes
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

diogenes
Forum-lid

diogenes 20 jan 2010 19:41

DE ellende is dat je nooit weet wie er op gereden heeft en hoe hij dat heeft gedaan. Je weet zelfs niet of de FM de klant zelf kent. Dat moet je dan maar geloven. Ik ben er nog niet uit. Zou het de helft kosten, dan nam ik het risico, maar voor 75% van de nieuwprijs doe ik het zeker niet.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

specializedriver
Forum-lid

specializedriver 20 jan 2010 20:35

700 euro is inderdaad te veel.. de helft (of minder) van de nieuwprijs was realistischer geweest.

Schade aan een sticker kan natuurlijk altijd. Dat kan ook met vervoeren gebeurd zijn.

pim3
Forum-lid

pim3 20 jan 2010 21:53

Stickers kun je vaak los bij de fabrikant nabestellen, en anders staan er altijd setjes op E-bay.

Tot een euro of 550 zou ik gaan, meer niet. Ti is echter wel een duurzaam framemateriaal, kan niet heel veel mis mee gaan. Wedstrijdrijders rijden meestal op een licht alu of carbon frame, dus waarschijnlijk daarvoor niet gebruikt. Zo'n Zion frame schijnt wel erg goed te rijden, check forum.mountainbike.nl, daar staan er wel een paar op.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team

jimmyvlb
Forum-lid

jimmyvlb 30 jan 2010 03:10

Van nicholas geeft levenslange garantie op hun frames. Je kan er dus van op aan dat het niet zomaar stuk zal gaan.

Bij VN (in tegenstelling tot andere firma's) kan de garantie overgedragen worden op een volgende eigenaar. Hiervoor dient de oorspronkelijke eigenaar het frame op te sturen naar het bedrijf in Numansdorp. Daar wordt het frame dan geinspecteerd en indien goed bevonden een garantie certificaat afgegeven.
Kosten hieraan verbonden zijn 125 euro.

dit staat op de site van VN trouwens:

"The majority of bicycle manufacturers warranties are only effective for the lifetime of the original owner. Traditionally
this standard is used to decrease product liability risks involved in "used" bike sales from consumer to consumer.
Van Nicholas now introduces a Titanium Frame Warranty Re-Certification Program, whereby consumers who are looking to
sell or purchase a used Van Nicholas titanium bicycle or frame can send it directly to our office. Van Nicholas will inspect
the frame for any potential damage or problems and ship the product back to the consumer with a new manufacturer's warranty.
This is to be done by having the original owner send the bike to our office.
This policy is to protect the second hand buyer against purchasing a damaged frame. Re-certification cost is $150/EUR€125/�85.
This fee includes return shipping charges. "

Dus als de verkoper die keuring laat uitvoeren op zijn kosten, zou ik 700 euro zeker niet te veel vinden voor dit frame.

Ikzelf rij op een Tuareg en ben er tot nu toe zeer tevreden over.

reinr
Forum-lid
Contact

reinr 30 jan 2010 08:26

Deze regeling maakt het hele verhaal en de kosten anders maar toch wil je geen 'gedoe' met je fiets maar gewoon fietsen en voor iets meer geld een helemaal nieuw frame...
Volgens mij gaat het bij dit frame niet om rationele argumenten maar het willen hebben van iets speciaals: niets mis mee natuurlijk.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

diogenes
Forum-lid

diogenes 30 jan 2010 10:14

De FM vroeg er nog steeds 100 Euro minder voor, dan ik bij een andere FM, waar ik korting krijg, voor een nieuwe zou betalen. Dat is veel te weinig verschil. Als je dan nog 125 extra moet betalen voor garantie voor een frame waar ze eigenlijk geen risico mee lopen, omdat de lasnaden het al jaren hebben gehouden,........ dan zou ik zelfs voor 100 Euro extra liever een nieuwe willen kopen i.p.v. een 2e hands.

Ik heb het frame dus niet gekocht en gisteren bij m-gineering in Kiel Windeweer (of was het Fargo? Het was er zo wit...) een nieuw frame gekocht.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

Plaats reactie