Aeroad. Situatie 2021/22: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 30 mar 2011 22:37
ik heb inderdaad een stuur met lange reach nu. Met een vergelijkbaar nieuw frame kan ik dit toch compenseren door een langere / kortere cockpit (dus cockpit met langere stuurpen) te bestellen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 30 mar 2011 22:37
Bij de Trek Madone is de Reach van het frame trouwens weer vrij kort (396mm) dus dat compenseert weer (de Aeroad heeft een reach van 429!)
Trouwens De Rosa staat ook nog steeds op het lijstje @Chris80
Wat betreft de Scott, volgens de website heeft deze hoge 50mm syncross wielen.
EDIT: Ik zie net dat de DeRosa ook nog op je lijstje staat, hele bericht voor niks getypt . Mocht je in de buurt van Apeldoorn wonen mag je die van mij altijd eens komen bekijken. Ik heb er alleen nog geen carbon wielen onder, die komen nog, hopelijk volgend jaar.
Verder mis ik nog wat italiaanse fietsen in je lijstje, of het kan natuurlijk zijn dat dat niet je smaak is .
DeRosa SK Pininfarina
Of in de kleur die ik heb
Met carbonwielen en een SRAM Rival AXS afmontage zit je op ongeveer 4850 euro. Met een Shimano DI2 11 speed komt er nog 500 euro bij.
Of een Wilier cento10SL
Al ben ik bang dat deze te klein voor je is, de grootste maat heeft "maar" een stack van 589mm.
Beide zijn te verkrijgen met een losse stuur/stuurpencombinatie. Bij de DeRosa heb ik gekozen voor het FSA ICR systeem. Je hebt bv ook van Deda, alleen is de Deda Vinci stuurpen er alleen maar in -17 graden.
EDIT: Ik zie net dat de DeRosa ook nog op je lijstje staat, hele bericht voor niks getypt . Mocht je in de buurt van Apeldoorn wonen mag je die van mij altijd eens komen bekijken. Ik heb er alleen nog geen carbon wielen onder, die komen nog, hopelijk volgend jaar.
Verder mis ik nog wat italiaanse fietsen in je lijstje, of het kan natuurlijk zijn dat dat niet je smaak is .
DeRosa SK Pininfarina
Of in de kleur die ik heb
Met carbonwielen en een SRAM Rival AXS afmontage zit je op ongeveer 4850 euro. Met een Shimano DI2 11 speed komt er nog 500 euro bij.
Of een Wilier cento10SL
Al ben ik bang dat deze te klein voor je is, de grootste maat heeft "maar" een stack van 589mm.
Beide zijn te verkrijgen met een losse stuur/stuurpencombinatie. Bij de DeRosa heb ik gekozen voor het FSA ICR systeem. Je hebt bv ook van Deda, alleen is de Deda Vinci stuurpen er alleen maar in -17 graden.
Dan kom je op uit op een stuurpen van 13 of 14cm uit. Dan moet je dus goed opletten of die wel beschikbaar zijn. Vaak gaat het maar tot 12cm.linkeballen schreef: ↑06 dec 2021 10:37ik heb inderdaad een stuur met lange reach nu. Met een vergelijkbaar nieuw frame kan ik dit toch compenseren door een langere / kortere cockpit (dus cockpit met langere stuurpen) te bestellen?
Campagnolo Ultra Dork
Wat Linkeballen volgens mij bedoeld is dat de reach van het frame vd Canyon iets van 20mm meer is en de stuurpen 10mm meer, dus samen 30mm meer. Alleen is de reach vh stuur vd Canyon 30mm minder dan de reach van van zijn huidige stuur. Dus dan zit je netto ongeveer net zo lang.
Of zie ik dat verkeerd?
Of zie ik dat verkeerd?
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 30 mar 2011 22:37
Klopt helemaal! En ik ga eens even goed kijken op de site van Math Salden voor de Rose opties.chris80 schreef: ↑06 dec 2021 12:02 Wat Linkeballen volgens mij bedoeld is dat de reach van het frame vd Canyon iets van 20mm meer is en de stuurpen 10mm meer, dus samen 30mm meer. Alleen is de reach vh stuur vd Canyon 30mm minder dan de reach van van zijn huidige stuur. Dus dan zit je netto ongeveer net zo lang.
Of zie ik dat verkeerd?
Op dit moment heb ik trouwens al een Stevens Aspin 64.. mijn eerste racefiets. Gebruik ik nu als slechtweer fiets. Ja je leest het goed, 64cm frame (Al is dit non-sloping en de reach is ook ongeveer 600mm. Heb er wel een 120mm pen op zitten en een stuur met een vrij grote reach).
Trouwens, ik heb zojuist de configurator gebuikt op de Stevens website en ik kom met dezelfde groep (Shimano Ultegra Di2 2*11, DT Swiss ARC 1400) op € 6.300 euro uit voor de Arcalis Stealth black).
Bij de Aeroad is dit dus 5699 en met korting 5299
-
- Forum-lid
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 30 mar 2011 22:37
Precies! Als ik thuis ben woensdag ga ik mijn stuur strippen en goed meten. De situatie nu is ook niet ideaal. Ik zit alleen lekker als ik met mn handen op mn shifters zit of, gek genoeg, in de beugels. Dat wil zeggen, met mijn handen helemaal achterin de beugels zoals ik alles tijdens een criterium of in afdalingen rijdt.
Met mijn handen gewoon op het stuur (naast de stuurpen zeg maar) zit ik dus iets te compact. Dus in theorie zou die Aeroad perfect zijn. Het stuur zelf 3cm verder weg. Shifters ongeveer even ver als op mijn Venge.