Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Vervoeren fiets zonder beschadigingen ?

puppy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jun 2007 10:43

puppy 23 jan 2010 23:46

Ik gebruik ook een dakkoffer (Harpo 8.5). Wielen en zadel eraf en nog genoeg ruimte voor fietsspullen en 3 grote weekendtassen. Helemaal top.

pinarelloridley
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:48

pinarelloridley 24 jan 2010 13:18

Een spinder fietsendrager vindt ik mishandeling voor de fiets, je kunt natuurlijk wel netjes een doekje om de zadelpen doen. Maar toch vindt ik het waardeloos.

@raleighrick

Thuis hebben we een dakdrager voor na de wedstrijden te gaan. kunnen 7 fietsen op, maar omdat het een gedoe is om deze op het dak te monteren, hebben we zelf een dakdrager gemaakt. Een gewone reling met klemmen erop gelast. Binnen de minuut heb je de dakdragers erop, en dan kun je de fiets zonder beschadiging plaatsen:) .
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 jan 2010 16:45

Een spinder mishandeling voor je fiets?? Hij voelt niets hoor!

Ik zet de klem ook niet op de zadelpen, maar op de zadelbuis net onder de bovenbuis. Wat is daar mis mee?? Op je zadelpen zou ik hem iet zetten, ook al verwacht ik dat het ook geen enkel probleem gaat zijn.

Een fiest kan heus wel wat hebben, zijdelings wordt ie ook met fietsen belast. Ik zou me er niet druk om maken. Ik hem mijn MTB al duizenden km's op de spinder gehad ook met ruim 200 op de teller, echt niets aan de hand hoor.

Natuurlijk niet die klem lomp hard aandraaien, maar dat geld voor alles.

mooncrawler
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 25 jan 2010 17:20

mooncrawler 25 jan 2010 17:40

Ik ben zelf ook opzoek naar manieren op mijn fiets mee te nemen op vakantie. Ik heb een peugeot 207 en die is erk jaar heel makkelijk vol met tent, kleding en overige toebehoren.

Aangezien ik GEEN trekhaak op mijn auto heb is mijn oog gevallen op een van de volgende systemen van Thule:
http://www.thule.com/en-GB/NL/Products/ ... 10301.aspx
(of http://www.thule.com/en-GB/NL/Products/ ... 10401.aspx die is bijna gelijk)

of:
http://www.thule.com/en-GB/NL/Products/ ... 10501.aspx (en http://www.thule.com/en-GB/NL/Products/ ... 10601.aspx die is ook gelijk)

Heeft iemand op het fietsforum ervaring met de thules, en in het bijzonder met de ClipOn series?

bedank voor je reacties!

paul1978
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 08 mei 2007 17:29

paul1978 25 jan 2010 17:51

Ik heb een clipOn high voor op de Fiat Punto
Erg makkelijk te bevestigen en stevig systeem
Kan zonder problemen een zware MTB en racefiets aan hangen.
Wel voldoende binders/spanbanden gebruiken om de wielen stevig aan de clipon vast te maken anders gaat de boel klapperen.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 25 jan 2010 18:46

Pinarelloridley schreef:Een spinder fietsendrager vindt ik mishandeling voor de fiets, je kunt natuurlijk wel netjes een doekje om de zadelpen doen. Maar toch vindt ik het waardeloos.

@raleighrick

Thuis hebben we een dakdrager voor na de wedstrijden te gaan. kunnen 7 fietsen op, maar omdat het een gedoe is om deze op het dak te monteren, hebben we zelf een dakdrager gemaakt. Een gewone reling met klemmen erop gelast. Binnen de minuut heb je de dakdragers erop, en dan kun je de fiets zonder beschadiging plaatsen:) .


de tip van de pvc buis (zie deze thread) vindt ik anders erg goed en zeker geen mishandeling, ga ik iig proberen met de spinder en me nieuwe carbon fiets. een doekje is idd niks omdat drukpunten daar eenvoudig doorheen komen.

pinarelloridley
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:48

pinarelloridley 25 jan 2010 19:28

Mishandeling voor de fiets bedoelde ik natuurlijk niet zo:) Maar vergeleken met de dakdrager, vind ik de dakdrager een stuk pretigger gevoel.
Pinarello fp3,Chorus 11- Token c50a

Plaats reactie