Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Hmm, . . . . dat vraagt om een foto want een compressiering heeft altijd een sparing nodig om te kunnen centreren in het lager. Als je n.l. de headset aandraait wordt de compressiering in het lager gedrukt en sluit min of meer de sparing van de compressiering. Kabels die via de compressiering lopen gaan dus ook dwars door het lager, dus gaarne een foto, dan kan ik het begrijpen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mijn nieuwe project (Velobuild VB-R-177) is bijna af. Morgenavond hoop ik de remleidingen te doen en de remmen te ontluchten. Vervolgens nog een stuurlint wikkelen en dan is het gedaan. De ketting lag er op deze foto nog niet op maar inmiddels wel.
Bijzonderheden tijdens het bouwen: de stofkap van het balhoofd schuurde over de bovenbuis dus daar moesten wat spacers (1.8mm) tussen. Verder is de voorste steekas te dik waardoor hij niet in de naaf past. Voor de foto heb ik de steekas met een vijl bewerkt maar een nieuwe set steekassen komt morgen. Verder was het vrij recht toe recht aan.
Frame: Velobuild VB-R-177
Wielen: Farsports Feder 45mm hoog 28mm breed
Naven: DT Swiss 240s
Remschijven: Shimano XT icetech
Banden: Schwalbe Pro One TLE 28mm
Groepset: Shimano Ultegra Di2 R8070
Crank: Rotor ALDHU 50/34
Bijzonderheden tijdens het bouwen: de stofkap van het balhoofd schuurde over de bovenbuis dus daar moesten wat spacers (1.8mm) tussen. Verder is de voorste steekas te dik waardoor hij niet in de naaf past. Voor de foto heb ik de steekas met een vijl bewerkt maar een nieuwe set steekassen komt morgen. Verder was het vrij recht toe recht aan.
Frame: Velobuild VB-R-177
Wielen: Farsports Feder 45mm hoog 28mm breed
Naven: DT Swiss 240s
Remschijven: Shimano XT icetech
Banden: Schwalbe Pro One TLE 28mm
Groepset: Shimano Ultegra Di2 R8070
Crank: Rotor ALDHU 50/34
If it's not fixed, it's broken.
Mooie fiets @Tjebakka, vind wel dat het zadel wel erg hoog staat, vlgns mij een drop van minstens 40 centimeter.?
Verder heb ik geen idee of je het achterwiel icm de achterderailleur 8070 er makkelijk uit haalt. Bij mij moest ik de ophanging van de 8050 aanpassen naar direct mount.!
Veel rij genot ermee.!
Verder heb ik geen idee of je het achterwiel icm de achterderailleur 8070 er makkelijk uit haalt. Bij mij moest ik de ophanging van de 8050 aanpassen naar direct mount.!
Veel rij genot ermee.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 jun 2008 19:04
Vet. Welk stuur zit er op?
Deze zit erop in 42 breed en 11 lang.http://www.velobuildmall.com/products/c ... outing-300
If it's not fixed, it's broken.
Misschien nog even leuk om hier te delen. Al een paar maanden deze Velobuild in gebruik als reservefiets. Bevalt erg goed. Op de foto is hij net opgebouwd en glimt het frame nog hier en daar door het vet van mijn handen. Dat is nu weer mat . Vorkbuis moet nog even op maat worden gezaagd en er zit inmiddels een -16 stuurpen op (op de foto een -6 graden).
Doet me enorm denken aan mijn vorige Chinees. Dan moet het goed zijn. Volgende keer wel de drive side op de foto zettenNuitKor schreef: ↑13 dec 2021 18:13 Misschien nog even leuk om hier te delen. Al een paar maanden deze Velobuild in gebruik als reservefiets. Bevalt erg goed. Op de foto is hij net opgebouwd en glimt het frame nog hier en daar door het vet van mijn handen. Dat is nu weer mat . Vorkbuis moet nog even op maat worden gezaagd en er zit inmiddels een -16 stuurpen op (op de foto een -6 graden).
If it's not fixed, it's broken.
Mijn Velobuild (vb-r-168) project is ook bijna tot zijn einde. De fiets is gemonteerd en klaar voor een testje op de weg (Op de Tacx was hij al goedgekeurd).
Balhoofd afstellen is wel moeilijk bij dit frame. Zeker met de interne bekabeling van frame en stuur, Dus dat word nog afwachten in mijn 'road' test.
Schijfremmen monteren was ok, ook het vullen ging vlot. Alleen de voorste caliper is moeilijk te centreren. Bij het vastdraaien verplaatst hij zich nog een beetje op het laatste. Dus ja, Misschien dat de mounting gaten niet helemaal juist 'gefaced' zijn. Dus ook dat nog beetje afwachten...
Balhoofd afstellen is wel moeilijk bij dit frame. Zeker met de interne bekabeling van frame en stuur, Dus dat word nog afwachten in mijn 'road' test.
Schijfremmen monteren was ok, ook het vullen ging vlot. Alleen de voorste caliper is moeilijk te centreren. Bij het vastdraaien verplaatst hij zich nog een beetje op het laatste. Dus ja, Misschien dat de mounting gaten niet helemaal juist 'gefaced' zijn. Dus ook dat nog beetje afwachten...
Ik had dat probleem ook bij het centreren van de voorste caliper. Wat ik heb gedaan:stino77 schreef: ↑21 dec 2021 14:43 Mijn Velobuild (vb-r-168) project is ook bijna tot zijn einde. De fiets is gemonteerd en klaar voor een testje op de weg (Op de Tacx was hij al goedgekeurd).
Balhoofd afstellen is wel moeilijk bij dit frame. Zeker met de interne bekabeling van frame en stuur, Dus dat word nog afwachten in mijn 'road' test.
Schijfremmen monteren was ok, ook het vullen ging vlot. Alleen de voorste caliper is moeilijk te centreren. Bij het vastdraaien verplaatst hij zich nog een beetje op het laatste. Dus ja, Misschien dat de mounting gaten niet helemaal juist 'gefaced' zijn. Dus ook dat nog beetje afwachten...
WhatsApp Image 2021-12-21 at 14.00.08.jpeg
(Pin)pas op maat geknipt
Schroeven losgedraaid
Stukje pas tussen remschijf en remblok gestopt, dus waar hij aanloopt
Rem inknijpen
Boutjes vastdraaien
Toen zat hij perfect gecentreerd
Mooi fietsje!
If it's not fixed, it's broken.