verstappen
Als je je concurrent voor de titel in de laatste race van de baan tikt, worden al je punten van het hele seizoen geschrapt. Doe je dat mid season, dan krijg je 10 seconden straf.
Meten met twee maten aangaande de laatste race hoort er blijkbaar bij
De F1 heeft wel een beetje een probleem zo.
Meten met twee maten aangaande de laatste race hoort er blijkbaar bij
De F1 heeft wel een beetje een probleem zo.
Campagnolo Ultra Dork
En hoe een fietsforum voor een paar dagen? een formule 1- forum werd .Ernie C. schreef: ↑13 dec 2021 12:00 Als je je concurrent voor de titel in de laatste race van de baan tikt, worden al je punten van het hele seizoen geschrapt. Doe je dat mid season, dan krijg je 10 seconden straf.
Meten met twee maten aangaande de laatste race hoort er blijkbaar bij
De F1 heeft wel een beetje een probleem zo.
Ik zou zeggen dat als je je concurrent van de baan tikt de laatste wedstrijd is het terecht dat hij al zijn punten kwijt is maar op voorwaarde het opzettelijk is. Maar hoe bewijs je dat of is het dan terug willekeur??
Verstappen heeft de overwinning toch niet gestolen gisteren. De laatste ronde zat Hamilton nog altijd in winnende positie. Het is enkel dank zij een magistrale move dat Max toch nog winnaar werd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Niemand verwijt Verstappen echt iets. Het is toch vooral de wedstrijdleiding die het moet ontgelden.
Miracle on tarmac....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Sorry hoor, maar dan zijn ze nog chauvinistischer dan Fransen.
Kijk het seizoen even terug.
Laten we zeggen dat buiten Engeland en de objectieve kijker vrijwel iedereen dit niet vind, dat is ook wel opvallend. En ik denk Hamilton zelf ook wel, die heb je ook niet gehoord over de besluiten en als iemand altijd loopt te janken is hij het.
Een Hamilton fan baalt natuurlijk dat snap ik ook wel. Maakt ook niet uit.
Ik kan met niet voorstellen dat er 1 objectieve kijker is die vind dat Ham dit meer verdient dan Max.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13907
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja daar kan je het hele jaar iets van zeggen. Daarom vind ik ook dat dit uiteindelijk de terechte winnaar is.
Even kort
1e race 14 punten Max (wedstrijdleiding)
Imola Heel heel veel geluk Ham na een eigen fout (dat mag)
Baku 10 punten Max door pech (hoort er ook bij)
Silverstone 25 punten Max
Hongarije Heel voorzichtig geschat 15 punten Max
Monza 5 punten Ham
Zo kom ik op 50 punten voor Max extra en zo heel raar is dat niet gerekend.
Dan hoor ik mensen denken, ja maar dat is racen, precies, gisteren ook.
Ik vind gisteren de inhaal actie van Max in de eerste ronde ook zeker niet dat Ham die positie moet teruggeven. Laat dat helder zijn.
Maar als er grind ligt doet Ham dit niet, net zoals in Brazilië en Jeddah. Dan schuift ham erachter. Wat hij doet hij laat zijn auto buitenom lopen en zegt dan ik wordt eraf geduwd. Dat doet hij heel slim, daarom is ie oa ook 7 keer kampioen. Hij is slim, snel en heel constant. Maar kijk even naar Oostenrijk 2020 waar hij Albon echt de baan af rijd, Geen straf voor Ham......
Door de Mercedes tactiek lijk het of Max er veel mensen af heeft gereden. Maar Ham heeft er de laatste 3 jaar zes man af gereden, Verstappen drie!
Ik houd wel mijn hart vast voor volgend jaar. De Mercedes was de laatste weken echt een heel stuk sneller dan de Red Bull. Maar goed, wie dan leeft wie dan zorgt
Iedereen bekijkt het op zijn eigen manier.
De één alleen naar de laatste race, de ander naar het hele seizoen.
De volgende naar de laatste races.
Zo worden diverse meningen gevormd.
En daar is niets mis mee.
Ik heb vooral genoten van het doorbreken van de 'veilige' status van Mercedes cq de titelhouder.
Er moest nu echt gewerkt worden.
Dat Verstappen wat agressiever is vind ik mooi, zolang het maar veilig blijft.
Beide hebben mazzel en pech gehad.
Ik dacht in het begin dat Red Bull Mercedes bijgebeent had qua snelheid.
Maar na de invoering van de nieuwe banden in Silverstone had Mercedes, in mijn ogen, opeens weer een voorsprong in snelheid.
Vanaf toen moest Verstappen echt werken..
Ik zag het laatste deel van het seizoen best wel pessimistisch in want met Amerika, Saoedi Arabië, Bahrein en Abu Dhabi waren er veel Mercedes circuits aan de beurt.
Na de (voor mij onverwachte) winst van Verstappen in Amerika had ik in mijn hoofd dat hij dan alleen nog "eventjes" hoefde te winnen in Mexico en Brazilië.
Maar de tactische motorwissel in Brazilië bracht een ander scenario voor mij.
Toen had Verstappen voor mij, buiten pech voor één van beide, de titel verloren.
Het verloop van de drie Arabische races bevestigden, helaas, mijn vermoeden.
Tot aan de laatste ronde van het seizoen...........
Als ik dan het verloop van het hele seizoen kijk is Verstappen de (iets) betere coureur geweest maar had Mercedes een betere auto/motor.
De één alleen naar de laatste race, de ander naar het hele seizoen.
De volgende naar de laatste races.
Zo worden diverse meningen gevormd.
En daar is niets mis mee.
Ik heb vooral genoten van het doorbreken van de 'veilige' status van Mercedes cq de titelhouder.
Er moest nu echt gewerkt worden.
Dat Verstappen wat agressiever is vind ik mooi, zolang het maar veilig blijft.
Beide hebben mazzel en pech gehad.
Ik dacht in het begin dat Red Bull Mercedes bijgebeent had qua snelheid.
Maar na de invoering van de nieuwe banden in Silverstone had Mercedes, in mijn ogen, opeens weer een voorsprong in snelheid.
Vanaf toen moest Verstappen echt werken..
Ik zag het laatste deel van het seizoen best wel pessimistisch in want met Amerika, Saoedi Arabië, Bahrein en Abu Dhabi waren er veel Mercedes circuits aan de beurt.
Na de (voor mij onverwachte) winst van Verstappen in Amerika had ik in mijn hoofd dat hij dan alleen nog "eventjes" hoefde te winnen in Mexico en Brazilië.
Maar de tactische motorwissel in Brazilië bracht een ander scenario voor mij.
Toen had Verstappen voor mij, buiten pech voor één van beide, de titel verloren.
Het verloop van de drie Arabische races bevestigden, helaas, mijn vermoeden.
Tot aan de laatste ronde van het seizoen...........
Als ik dan het verloop van het hele seizoen kijk is Verstappen de (iets) betere coureur geweest maar had Mercedes een betere auto/motor.
Verstappen heeft dit jaar wel een grote stap gezet in de kwalificatie, dat rondje in Saudi Arabie was echt magistraat goed (tot hij de muur tikte )
En de kwalificatie in Abu Dhabi was ook enorm goed.
Als de Red Bull volgend jaar een beetje degelijk is, kan hij vertrokken zijn voor een reeks.
En de kwalificatie in Abu Dhabi was ook enorm goed.
Als de Red Bull volgend jaar een beetje degelijk is, kan hij vertrokken zijn voor een reeks.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40388
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14