verstappen
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8687
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ach ja, alle Mercedes rijders zijn hetzelfde. Nog een geluk dat Audi en BMW niet meedoen. Anders hadden we nooit een buitenspiegel of knipperlicht op onze normale auto’s gehad
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
Het blijft grappig hoe eerst de regels perfect gevolgd werden.
Nu wordt al toegegeven dat het eigenlijk niet zo was.
Het reglement is genegeerd. Punt.
En daardoor is hij wereldkampioen.
Het kon bij z'n eerste move al gedaan zijn. Daar stuurde hij zelf veel te agressief in. Een crash en hij was wereldkampioen. Dat wist hij heel goed. Hamilton kon alleen maar uitwijken. Max rijdt zelf heel erg op het randje, er regelmatig over. Dan moet je niet komen **** als je zelf tikken krijgt of als ze eens niet uit de weg gaan.
Ik heb het niet voor dergelijk rijders. Schumacher was een super talent. Maar nog meer een immense kl**tzak. Nooit of te nooit een greintje respect voor hem gehad, hoe fantastisch hij ook kon sturen.
Ik snap dat Nederland Max uitroept tot automotive God. Maar fan zijn, betekent echt niet dat je kritiekloos moet zijn.
D*mn, ik ging hier niet meer reageren
Nu wordt al toegegeven dat het eigenlijk niet zo was.
Het reglement is genegeerd. Punt.
En daardoor is hij wereldkampioen.
Het kon bij z'n eerste move al gedaan zijn. Daar stuurde hij zelf veel te agressief in. Een crash en hij was wereldkampioen. Dat wist hij heel goed. Hamilton kon alleen maar uitwijken. Max rijdt zelf heel erg op het randje, er regelmatig over. Dan moet je niet komen **** als je zelf tikken krijgt of als ze eens niet uit de weg gaan.
Ik heb het niet voor dergelijk rijders. Schumacher was een super talent. Maar nog meer een immense kl**tzak. Nooit of te nooit een greintje respect voor hem gehad, hoe fantastisch hij ook kon sturen.
Ik snap dat Nederland Max uitroept tot automotive God. Maar fan zijn, betekent echt niet dat je kritiekloos moet zijn.
D*mn, ik ging hier niet meer reageren
Het is nu eenmaal zo dat Masi de vrijheid heeft om een safetycar de regelen hoe hij dat het beste en het meest in de geest van de wedstrijd vindt.
Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.
Hij moest dus hoe dan ook een beslissing maken waarbij iemand zich genaaid voelt en al die opties waren volgens de regels.
Ik vind het dan verstandig om te kiezen om de fans en coureurs nog één ronde racen te gunnen. Alleen dan krijg je een echte kampioen.
Had hij besloten om de achterblijvers ertussen te laten, dan had hij Max bestolen.
Had hij de race laten finishen achter de safetycar terwijl de rotzooi al was opgeruimd had hij Max ook bestolen.
Hij moest dus hoe dan ook een beslissing maken waarbij iemand zich genaaid voelt en al die opties waren volgens de regels.
Ik vind het dan verstandig om te kiezen om de fans en coureurs nog één ronde racen te gunnen. Alleen dan krijg je een echte kampioen.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40390
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En was in de geest van het seizoen…..
Maar zelfs vanavond op het gala niet komen is gewoon diep triest.
Hoop dat Ham blijft racen en volgend jaar weer klop krijgt.
Maar zelfs vanavond op het gala niet komen is gewoon diep triest.
Hoop dat Ham blijft racen en volgend jaar weer klop krijgt.
Less is bore
Bestolen?? Omdat de regels gevolgd correct worden?
Max was eigenlijk gewoon trager. De hele race lang eigenlijk. Dat heeft niets met bestolen te maken.
Soit, vanaf nu boek met regels met een boog de vuilbak in en kiezen voor het meeste spektakel. Wat voor zin heeft die ellenlange lijst met regelementen als ze continu aangepast worden om de fans iets te gunnen?
Komaan.
Of het nu Hamilton vs Verstappen was of Vettel/Alonso of...
F1 heeft hier een heel slechte zaak gedaan. Waarom zouden veel grote merken zich ver van F1 houden?
Hamilton was sneller maar werd gepakt op de bandenstrategie.
Als de raceleiding alles mag beslissen, is alles volgens de regels, ook wat nu besloten is. Ze hadden de lapped cars al een ronde eerder weg kunnen sturen. Dan wordt je dus bestolen omdat dat niet op tijd gedaan wordt en omdat Masi niet de vrijheid pakt die hij heeft om die fout goed te maken.
Natuurlijk is het één grote puinhoop geworden zo en ik hoop echt dat ze dit anders gaan regelen. Er moet vaste regels komen maar dan bij voorkeur wel sneller te regelen dan "lapped card may niet overtake". Je kunt ook een veilig baansegment aanwijzen waar de auto's de juiste volgende aannemen of zoiets.
Als de raceleiding alles mag beslissen, is alles volgens de regels, ook wat nu besloten is. Ze hadden de lapped cars al een ronde eerder weg kunnen sturen. Dan wordt je dus bestolen omdat dat niet op tijd gedaan wordt en omdat Masi niet de vrijheid pakt die hij heeft om die fout goed te maken.
Natuurlijk is het één grote puinhoop geworden zo en ik hoop echt dat ze dit anders gaan regelen. Er moet vaste regels komen maar dan bij voorkeur wel sneller te regelen dan "lapped card may niet overtake". Je kunt ook een veilig baansegment aanwijzen waar de auto's de juiste volgende aannemen of zoiets.
Campagnolo Ultra Dork
Mercedes en Red Bull gaan volgend jaar voor plek 3. Achter Charles en Carlos!!!!
Ik las ergens een interview met ene Ecclestone (oude vent, schijnt ook wat in de f1 te hebben gedaan), die denkt het zijne over communicatie teams - wedstrijdleiding;
https://www.formule1.nl/nieuws/ecclesto ... formule-1/
Zou volgens mij dit seizoen inderdaad een boel gescheeld kunnen hebben als al dit gejammer en geklaag de kijker bespaard was gebleven...
"Zo zou ik tijdens de race nooit alle radioberichten van de teambazen aan de raceleiding op televisie hebben laten horen”, stelt Ecclestone. “Ik zou dergelijke communicatie tijdens de wedstrijd principieel hebben verboden. Je kunt een wedstrijdleider niet zo onder druk zetten, ook niet in het openbaar."
https://www.formule1.nl/nieuws/ecclesto ... formule-1/
Zou volgens mij dit seizoen inderdaad een boel gescheeld kunnen hebben als al dit gejammer en geklaag de kijker bespaard was gebleven...
Ach, wat moet je er van zeggen.
Blijkbaar is er eerder in het seizoen een gesprek geweest met de teams waar de voorkeur is uitgesproken om de coureurs meer te laten racen en te proberen om de races zoveel mogelijk onder 'groen' te laten finishen.
Dus denk ik dat Masi zijn best heeft gedaan om dat te volgen.
Maar nu is gebleken dat dat dus ook fout kan lopen.
De FIA moet nu maar gaan nadenken hoe hier mee om te gaan, wat ze ook gaan doen als ik de berichten zo lees.
En wat betreft de race zelf; als Bottas gewoon in de kont van Verstappen had gezeten had Max die twee pitsstops nooit kunnen maken omdat hij dan zijn gridpositie was verloren.
Dus moet Mercedes ook eens kijken naar zijn eigen rijders.
Blijkbaar is er eerder in het seizoen een gesprek geweest met de teams waar de voorkeur is uitgesproken om de coureurs meer te laten racen en te proberen om de races zoveel mogelijk onder 'groen' te laten finishen.
Dus denk ik dat Masi zijn best heeft gedaan om dat te volgen.
Maar nu is gebleken dat dat dus ook fout kan lopen.
De FIA moet nu maar gaan nadenken hoe hier mee om te gaan, wat ze ook gaan doen als ik de berichten zo lees.
En wat betreft de race zelf; als Bottas gewoon in de kont van Verstappen had gezeten had Max die twee pitsstops nooit kunnen maken omdat hij dan zijn gridpositie was verloren.
Dus moet Mercedes ook eens kijken naar zijn eigen rijders.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Maar dat hele safetycar gebeuren kunnen ze toch afvangen door een simpele regel:
- Een race wordt altijd geindigd met 2 racerondes.
(ok. dan heb je nog de uitzondering nodig als je in een safetycar situatie, of onderbroken race, zit en het niet meer mogelijk lijkt te zijn om de race uberhaupt nog voor het donker, of voor het einde van de dag of voor XXX moment af te ronden. Dan moet je toch iets doen met de uitslag gelijk maken aan de doorkomst van de laatste ronde die nog gewoon op racesnelheid verreden is oid).
Of je nu linksom of rechtsom een puinhoop maakt van die gelapte rijders, van beslissingen over de safety car of wat dan ook. Iedereen weet, wat er ook gebeurd, we gaan sowieso nog 2 rondjes racen.
Dan is het ook qua strategie om die banden wel of niet te wisselen.., met track positie etc. Duidelijk dat je er niet op hoeft te gokken dat je onder safetycar klaar gaat zijn.
Laten we met die lapped cars dan nog 1 simpele regel maken.
- Als er safety car komt met 1 of meerdere rijders op achterstand. Dan zal de fysieke volgorde achter de safetycar gelijk zijn aan de stand in de race, op het moment dat de safetycar de baan op komt. Eerder dan dat dit voor elkaar is, kan de safetycar de baan nog niet verlaten.
Rijders kunnen zich dan niet unlappen, maar moeten gewoon netjes hun plek opzoeken. De teams kunnen met radiocommunicatie prima doorgeven achter welke rijder ze zich moeten positioneren.
- Een race wordt altijd geindigd met 2 racerondes.
(ok. dan heb je nog de uitzondering nodig als je in een safetycar situatie, of onderbroken race, zit en het niet meer mogelijk lijkt te zijn om de race uberhaupt nog voor het donker, of voor het einde van de dag of voor XXX moment af te ronden. Dan moet je toch iets doen met de uitslag gelijk maken aan de doorkomst van de laatste ronde die nog gewoon op racesnelheid verreden is oid).
Of je nu linksom of rechtsom een puinhoop maakt van die gelapte rijders, van beslissingen over de safety car of wat dan ook. Iedereen weet, wat er ook gebeurd, we gaan sowieso nog 2 rondjes racen.
Dan is het ook qua strategie om die banden wel of niet te wisselen.., met track positie etc. Duidelijk dat je er niet op hoeft te gokken dat je onder safetycar klaar gaat zijn.
Laten we met die lapped cars dan nog 1 simpele regel maken.
- Als er safety car komt met 1 of meerdere rijders op achterstand. Dan zal de fysieke volgorde achter de safetycar gelijk zijn aan de stand in de race, op het moment dat de safetycar de baan op komt. Eerder dan dat dit voor elkaar is, kan de safetycar de baan nog niet verlaten.
Rijders kunnen zich dan niet unlappen, maar moeten gewoon netjes hun plek opzoeken. De teams kunnen met radiocommunicatie prima doorgeven achter welke rijder ze zich moeten positioneren.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013