![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/19657.jpg)
Fiets Magazine nr. 2-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ook dat heb ik maar dat is goed te doen bij een compleet ventiel, maar zodra het binnenwerk van het ventiel is verwijderd zoals @DDX heeft gezegd werkt het niet meer. Vandaar mijn oplossing met het slang over de ventielschacht.!scottpch schreef: ↑17 dec 2021 17:53 Ik heb het al een keer hier neergeplempt: Koop een goedkoop luchtgereedschapsetje, daar zit een bandenpomp bij.
Daarvan snij je de kop af en vervangt deze door een losse SKS Rennkompressorkop die je met een slangenklem vastzet, dan heb je meteen de goede aansluiting voor je ventielen en een manometertje waarmee je de druk kunt aflezen.
De pomp sluit je uiteraard aan op je spiraalverlengslang en hoef je die niet elke keer te demonteren.![]()
Zo heb ik het gedaan...
heb voor mijn winterfiets een wat groter tasje van o,6 liter met ruimte voor 2 biba´s, 2 gaspatronen, 2 bandenlichters en een multi-tool
Zonder ventielkern werkt dat niet meer, gaat het interne ventiel van de pompkop niet open.
Ja, 1 voor op de mtb en 1 voor op de wielrenfiets en 1 voor op de gravelbike.