Het grote frame (over)spuiten topic
Autospuiter vragen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik had daar ook wat moois gezien dit jaar, offerte gevraagd en ik geloof dat het op iets van 1200 Euro neerkwam. Dat vond ik wat te gortig voor een Chinees frame dat nog geen 500 Euro heeft gekost.
Prijs is niets van te zeggen als je niet duidelijk maakt wat je verwacht.
- thestudent
- Forum-lid HC
Een simpele kleur met enkele simpele decals kan ook wel voor een stuk minder dan dat. Maar alles wat complex is dan loopt de teller aardig op.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Wat autolak spuitbussen en lekker uitleven op zo’n chinees frame. Alles beter dan zwart.amclassic-fan schreef: ↑17 dec 2021 21:01 Ik had daar ook wat moois gezien dit jaar, offerte gevraagd en ik geloof dat het op iets van 1200 Euro neerkwam. Dat vond ik wat te gortig voor een Chinees frame dat nog geen 500 Euro heeft gekost.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid HC
Reken op een prijs van om en nabij de €800,- ex btw voor 2 kleuren, heb je dan nog extra eisen dan komt er nog iets bij....
Voor een indruk: Op hun facebookpagina staat op 5 November mijn gespoten Scott Foil frame in 2 kleuren met een eigen design.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Bij de Chinees zelf (Carbonda) was het 70$ voor 1 kleur glans en 85$ voor 2 mat. Voor die prijs is er (bij mij) prima kwaliteit geleverd, maar je loopt natuurlijk wel risico op kwaliteit plus of je krijgt wat je wilde. En je stuurt hem ook niet even terug om het over te doen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Ja, maar dat is om twee redenen een ander verhaal. Bij de fabriek maken ze alle frames bij voorbaat al spuitklaar na het bakken. Dat is een hoop extra werk bij een te herspuiten frame. En dat is wel iets wat je netjes gedaan wil hebben, je schuurt zomaar een laag carbon weg als je niet oplet. Het grootste deel wat je hier in Nederland betaalt zal dan ook gewoon uurloon zijn.
Wil je gewoon stickers gebruiken dan is dat een stuk goedkoper dan de logos laten spuiten. Dat laatste geeft meestal wel een wat strakker resultaat. Kost wel minstens 100 euro meer, omdat het gewoon een stuk meer werk is.
Wil je gewoon stickers gebruiken dan is dat een stuk goedkoper dan de logos laten spuiten. Dat laatste geeft meestal wel een wat strakker resultaat. Kost wel minstens 100 euro meer, omdat het gewoon een stuk meer werk is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!