Uiteraard, en het kan helpen als je hem zelf uit en in elkaar schroeft.thestudent schreef: ↑18 dec 2021 10:40 Ja, maar dat is om twee redenen een ander verhaal. Bij de fabriek maken ze alle frames bij voorbaat al spuitklaar na het bakken. Dat is een hoop extra werk bij een te herspuiten frame. En dat is wel iets wat je netjes gedaan wil hebben, je schuurt zomaar een laag carbon weg als je niet oplet. Het grootste deel wat je hier in Nederland betaalt zal dan ook gewoon uurloon zijn.
Het grote frame (over)spuiten topic
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik zit zelf nog te kijken om toch maar mijn Pinarello Radius te laten restaureren. Maar de kosten daarvan lijken ook best wel schofterig hoog te worden.
Herchromen ( ook duur ), spuiten simpele blauw. Dus dat is an sich niet zo duur. Panto inkleuren en de stickers namaken is dan wel weer stiekem prutswerk.
Herchromen ( ook duur ), spuiten simpele blauw. Dus dat is an sich niet zo duur. Panto inkleuren en de stickers namaken is dan wel weer stiekem prutswerk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik heb wel eens een prijs aangevraagd voor een nieuw frame bij http://www.polijstspecialist.nl/ , en dat viel niet mee. En dan zal je Pina ook nog kaal gehaald moeten worden...
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Wat is viel niet mee. Jullie bouwen frames toch? Waar laat je die dan spuiten.
Ik bedoel, ik heb misschien wel een van de laatste top stalen pinarellos. En er zijn zo obscuur dat ik er niet toevallig nog eentje tegenkom die beter is. ik heb er tot nu toe geen drol (75 euro )voor betaald in principe. Nu is een 1997 fiets restaureren nog te doen, omdat veel onderdelen nu nog als "oude meuk" van de hand gaan. Hoe ouder het wordt des te lastiger.
Hieronder even t berichtje wat ik van de week van unlimited colors terugkreeg. Was een beetje summier wel.
Ik bedoel, ik heb misschien wel een van de laatste top stalen pinarellos. En er zijn zo obscuur dat ik er niet toevallig nog eentje tegenkom die beter is. ik heb er tot nu toe geen drol (75 euro )voor betaald in principe. Nu is een 1997 fiets restaureren nog te doen, omdat veel onderdelen nu nog als "oude meuk" van de hand gaan. Hoe ouder het wordt des te lastiger.
Hieronder even t berichtje wat ik van de week van unlimited colors terugkreeg. Was een beetje summier wel.
Hallo Luuk
Herchromen zal rond 500 euro excl btw. Kosten.
Spuitwerk tussen de 550 euro en 1000 euro afhankelijk wat je wil.
Voor chroom werken we samen met janssenchroom. Levertijd is een drame maar ze maken het wel netjes. Levertijd circa 5 maanden.
Mocht u toch nog vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Wat is duur? Op het moment dat een van mijn Chesini’s beschadigd zou raken, dan zou ik geen moeite hebben met een spuitklus van rond € 1.000,00. Voor een van de andere fietsen zou ik een dergelijk bedrag absoluut niet over hebben.
Real men wear blûk!!! Marcel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40106
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
En wat als je chesini inmiddels 25 jaar oud is.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bedankt voor de info. Leuk ook om de discussie te lezen.
Goede vraag is inderdaad of een “oud” frame een optische-investering waard is van €500-€1000.
Het idee is om de oude Focus Mares CX likje verf te geven, maar wel de kenmerken behouden; zoals bijv. CX westrijdnamen. Maar dan een frisse kleur.
Maar ben er nog niet uit.
Goede vraag is inderdaad of een “oud” frame een optische-investering waard is van €500-€1000.
Het idee is om de oude Focus Mares CX likje verf te geven, maar wel de kenmerken behouden; zoals bijv. CX westrijdnamen. Maar dan een frisse kleur.
Maar ben er nog niet uit.