Tubeless
Voor ploppen kun je gerust die max overschrijden hoor. Het gaat er meer om dat je er niet mee gaat rijden met zulke hoge drukken.
Zeepsop is altijd een goed idee.
Zeepsop is altijd een goed idee.
Vandaag lek gereden, dusdanig erg dat de latex heb niet gedicht kreeg. Gelukkig vlak bij huis, op terugweg, 2x gepompt en fietsend thuis geraakt.
Ik heb niks van reparatie voor tubeless fietsbanden, wel proppen voor autobanden, dus band eraf, schoonmaken en van binnen uit met normale plakker en solutie geplakt. Lek is nu dicht.
Kan dit zo blijven? Ook als er tzt weer latex op terecht komt?
Ik heb niks van reparatie voor tubeless fietsbanden, wel proppen voor autobanden, dus band eraf, schoonmaken en van binnen uit met normale plakker en solutie geplakt. Lek is nu dicht.
Kan dit zo blijven? Ook als er tzt weer latex op terecht komt?
Dogma F
Normaal zou dat met latex geen probleem moeten geven. Ik hoop alleen dat je niet met te grote druk rijd omdat anders door de hoge druk de plakker door het gaatje wordt geperst en daar weer lek raakt.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb zo ook een tubeless band geplakt, ging perfect en heb er zo nog een tijdje mee kunnen rijden totdat ie versleten was.
Heb deze week een Vittoria Terreno Dry van binnenuit geplakt met zo'n snelplakker van Parktool, het gaatje aan de buitenzijde met superlijm dichtgeplakt en weer latex toegevoegd.
Voorlopig is ie nog luchtdicht en ook het gaatje aan de buitenzijde gaat niet open staan.
Fingers crossed.
Heb deze week een Vittoria Terreno Dry van binnenuit geplakt met zo'n snelplakker van Parktool, het gaatje aan de buitenzijde met superlijm dichtgeplakt en weer latex toegevoegd.
Voorlopig is ie nog luchtdicht en ook het gaatje aan de buitenzijde gaat niet open staan.
Fingers crossed.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik zou er wel een beetje mee oppassen. 1 bar extra oke, maar 50%, kijk ermee uit!
Als de band niet bij een bar of 3 a 4 plopt dan doe je iets niet goed.
Klapt de band eraf, kan je die iig weggooien en als je pech heb kan je ook meteen je wielen richten.
Laat hem even staan, hij hoeft niet binnen 10 seconden te ploppen, mag ook na 2 minuten.
Beetje met je handen draaien en het komt vanzelf wel goed.
Oké, zit goed dus.
Maar plakker door een gaatje van 1mm? Hoeveel druk heb je dan wel niet nodig? Denk dat de hele band er dan wel af ligt....of was dat een garpje?
Dogma F
Nee hoor geen grapje, maar natuurlijk wordt niet het hele plakkertje door het gaatje geperst maar alleen een bubbel, vandaar als die buiten de band komt (zie je) gaat ie stuk.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13778
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Het heeft er mee te maken hoeveel draadjes er stuk zijn.
Het gaatje kan 1mm zijn maar als er over 5mm het karkas stuk is heb je toch een probleem.
Ontstaat er een bobbel de prullenbak in, blijft de band mooi rond is het prima
Het gaatje kan 1mm zijn maar als er over 5mm het karkas stuk is heb je toch een probleem.
Ontstaat er een bobbel de prullenbak in, blijft de band mooi rond is het prima
Aha, begrepen.
Maar gaatje is echt heel klein, bijna niet zichtbaar van buitenaf. Het leek er niet op dat het karkas veel schade heeft geleden, en er zit een plakker op die de boel van binnen uit bij elkaar houdt. En ik rij meestal met luchtdruk ver onder de max van 5 bar, compressor staat op 4 bar en meestal ga ik tot 2,5-3 bar.
Voor de laatste zekerheid heb ik nog een reservebandje liggen, als alles faalt.
Dogma F
Ik heb het idd op de MTB 1x meegemaakt dat er veel breuk was. Daarop ook nog een prop gebruikt voor autobanden (niks anders voorhanden) en toen kon een vrij nieuwe Racing Ralph de vuilnisbak inwasbeer2006 schreef: ↑30 dec 2021 13:43 Het heeft er mee te maken hoeveel draadjes er stuk zijn.
Het gaatje kan 1mm zijn maar als er over 5mm het karkas stuk is heb je toch een probleem.
Ontstaat er een bobbel de prullenbak in, blijft de band mooi rond is het prima
Ook nog geprobeerd om van binnenuit te plakken, maar hoe ik ook schoonmaakte en plakte, plakker kwam er direct af (schuren, ontvetten, nieuwe solutie en nieuwe plakkers). Dat zag ik met de Schwalbe G-One niet gebeuren, plakker bleef goed zitten.
Dogma F
Ik plak altijd een rondje tubelesstape van 10mm over het gaatje voordat ik een plakker erop plak. Maar ik rijd met mijn 95kg op 23 of 25 mm banden wel met hogere druk tot wel 6 à 7 bar achterwiel.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless