Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Ik wilde net ook de P2M in de strijd gooien. Ook rond de 500,- incl Rotor cranks en 24mm as. Je kunt dan je Shimano kettingbladen overzetten.
Je koopt ze direct bij P2M en hun klantenservice is top. Als je de vraag stelt, ik heb nu dit en dit en wil graag een NGeco, welke moet ik hebben, krijg je een directe link toegestuurd met een paar dagen. Weet je zeker dat je de juiste combinatie aan spullen hebt.
Vervolgens is het een kwestie van huidige cranks eruit, nieuwe erop (en kettingbladen overzetten). Trapas kan blijven zitten.
Je koopt ze direct bij P2M en hun klantenservice is top. Als je de vraag stelt, ik heb nu dit en dit en wil graag een NGeco, welke moet ik hebben, krijg je een directe link toegestuurd met een paar dagen. Weet je zeker dat je de juiste combinatie aan spullen hebt.
Vervolgens is het een kwestie van huidige cranks eruit, nieuwe erop (en kettingbladen overzetten). Trapas kan blijven zitten.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Doet het altijd. Geen fratsen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Dank voor de correctie!
Is inderdaad een probleemloze meter en bij problemen staat de klantenservice er om bekend dat ze gewoon de klant helpen.
Ik had bijna de trekker overgehaald op de 4iiii maar deze ziet er ook heel goed uit. Ik had graag dubbelzijdig gehad om mijn onbalans ook te kunnen inzien maar dat lijkt geen heel belangrijk datapunt te zijn. Ik ga me inlezen en reviews kijken.
Bedankt voor deze suggestie.
Bedankt voor deze suggestie.
Ik heb een 4iiii power meter gekocht (linkszijdig). Die heb ik op gevoel vastgezet. Ik ben er wel redelijk van overtuigd dat hij niet véél te vast of los zit.
Nu lees ik twee dingen: het aangegeven moment op een onderdeel is een MAXIMUM. Losser mag ook, zolang het onderdeel maar vast zit. Het advies is dan ook te beginnen met het aangegeven moment -20%. Tegelijk lees ik dat bij een crank based power meter het aandraaimoment van belang is in verband met de nauwkeurigheid van de metingen. Volgens mij heeft havana hier wel eens iets over geroepen.
Hoe rijm ik dit met elkaar?
Nu lees ik twee dingen: het aangegeven moment op een onderdeel is een MAXIMUM. Losser mag ook, zolang het onderdeel maar vast zit. Het advies is dan ook te beginnen met het aangegeven moment -20%. Tegelijk lees ik dat bij een crank based power meter het aandraaimoment van belang is in verband met de nauwkeurigheid van de metingen. Volgens mij heeft havana hier wel eens iets over geroepen.
Hoe rijm ik dit met elkaar?
Ik ben ook in de markt voor een powermeter. Nu heb ik het vermoeden dat ik een aanzienlijk krachtsverschil tussen beide benen heb. Als je dubbelzijdige meting hebt, en dit dus inzichtelijk kan maken, kan je er met behulp van de powermeter dan ook actief aan werken om dit verschil te verkleinen? Of ga je daar alleen wat aan kunnen doen in het krachthonk?