Heeft iemand een Ribble CGR AL (650b)?
Ik zou er graag ervaringen lezen en misschien de fiets een keer bekijken voordat ik tot een aanschaf over ga.
https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-c ... ge-gravel/
Dank alvast!
Ervaringen Ribble CGR AL (650B)?
Heb ik ook al zitten bekijken GCN heeft een filmpje over Ribble ([youtube]https://www.youtube.com/watch?v=vcOKfTnRIII&t=1331s[/youtube].
Is zowat Canyon/Cube van de UK als ik het goed inschat.
Is zowat Canyon/Cube van de UK als ik het goed inschat.
Ja en nee. Importheffing ga je inderdaad betalen. 21%btw ook. De vraag is wel of de btw boven op de prijs, die op de site getoond wordt, komt. Dat is mij niet duidelijk.
Winkel A haalt de btw er af pas bij het afrekenen. Winkel B toont prijzen excl btw aan EU klanten.
Hier zit nogal een verschil in. Ik zou dat even navragen bij Ribble.
Je weet ook direct dat de frames uit China komen (niet verrassend). Bij een in Engeland gefabriceerde frame (zoals een aantal modellen van Fairlight) betaal je geen invoerrechten. Producten die lokaal geproduceerd zijn vallen onder een andere regeling en zijn heffingsvrij.
Winkel A haalt de btw er af pas bij het afrekenen. Winkel B toont prijzen excl btw aan EU klanten.
Hier zit nogal een verschil in. Ik zou dat even navragen bij Ribble.
Je weet ook direct dat de frames uit China komen (niet verrassend). Bij een in Engeland gefabriceerde frame (zoals een aantal modellen van Fairlight) betaal je geen invoerrechten. Producten die lokaal geproduceerd zijn vallen onder een andere regeling en zijn heffingsvrij.
- thestudent
- Forum-lid HC
Geen invoerrechten bij fairlight, maar uiteraard nog altijd wel de btw. Inderdaad sommige engelse sites zijn heel onduidelijk qua prijzen nu.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bij Ribble is de prijs op de site zonder enige vorm van belastingen, er komt dus wel degelijk nog erg veel bij.
Andere winkels doen dat beter (bij Wiggle is de prijs op de site, de prijs voor het product tot bij je thuis, komt niks meer bij)
Andere winkels doen dat beter (bij Wiggle is de prijs op de site, de prijs voor het product tot bij je thuis, komt niks meer bij)
Klopt maar Wiggle is zo groot in de EU dat ze zelf de btw per land innen en afdragen. Het is voor hun interessant om de rompslomp op zich te nemen.
De afzet markt van Ribble in de EU zal zodanig van formaat zijn dat ze denken meh te veel moeite. Of ze denken gewoon wij hebben hier geen zin in. Regel het zelf maar.
Maar on topic. De fiets in NL in levende lijve vinden, in de juiste maat en mogen proefrijden. Kans is denk ik klein. Bij twijfel zou ik toch verder kijken.
Of zelf naar Engeland en met de boot terug op de fiets. Tegen de tijd dat je de boot bereikt hebt, ziet ie er niet meer uit en ontloop je de NL btw en invoerrechten. Je mag wel de Britse btw neerleggen.
De afzet markt van Ribble in de EU zal zodanig van formaat zijn dat ze denken meh te veel moeite. Of ze denken gewoon wij hebben hier geen zin in. Regel het zelf maar.
Maar on topic. De fiets in NL in levende lijve vinden, in de juiste maat en mogen proefrijden. Kans is denk ik klein. Bij twijfel zou ik toch verder kijken.
Of zelf naar Engeland en met de boot terug op de fiets. Tegen de tijd dat je de boot bereikt hebt, ziet ie er niet meer uit en ontloop je de NL btw en invoerrechten. Je mag wel de Britse btw neerleggen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Kan me niet herinneren ooit een ribble tegengekomen te zijn onderweg. Dus ik denk dat je kansen klein zijn.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!