Een Cube nuroad c62?TL@ schreef: ↑29 dec 2021 18:47 Hij is voor mij afgevallen, op het los verkrijgbare frame past geen DI2 (ik snap niet waarom Canyon dit steeds doet, aparte DI2 en mechanische versies)
De Basso Palta II valt ook af. In het echt niet zo mooi (vandaag gaan kijken), vooral die stuurpen is van bovenaf erg lelijk. Ook helemaal geen korting. (ik mocht al blij zijn dat wanneer ik hem bestelde, ik hem aan de huidige prijs mocht kopen)
Wanneer de bekende winkel in Oosterhout terug open gaat, daar eens langs gaan voor een Scott Addict Gravel of een Giant Revolt (de 2 enige fietsen die overblijven op mijn lijstje)
Canyon
Heeft DE winkel in Oosterhout ook een Scott Addict Gravel ?? Wist niet dat hij Scott deed..
Is volgens mij wel blauw en daar zit dus nog het standaard aanwezige (blauwe) beschermingsfolie op. Daaronder zit een alu plaatje dat bij chainsuck deels je BB/liggende vork beschermd.DDX schreef: ↑29 dec 2021 15:09Ja is bescherming, is niet blauw trouwens maar beetje spiegelend.MarkVeenstra schreef: ↑29 dec 2021 11:14 Nice, mooi kleurtje zo!
Wat is dat voor blauw vlak op je liggende achtervork achter het kettingblad. Nog iets ter bescherming?
Laatst gewijzigd door tomtom op 29 dec 2021 22:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Inderdaad vreemd dat Canyon dit op de wegframes doet. Op Grail zowel SL als SLX frames past wel degelijk Di2 en mechanisch (alleen weet Canyon dat zelf niet eens want ik kreeg dat meermaals via de chat te horen). Alle(!) benodigdheden zijn er; gaatje bij FD en de gaatjes in de onderbuis voor de onhandige batterijplek (wel goed qua gewichtsverdeling en vocht). Je zult dan alleen nog de dure batterijmount moeten kopen. Bij de Grizl lijkt alleen de SLX die dubbelfunctie te hebben (zowel mech als elec mogelijk). Bij de SL zit op de plek van de Di2 batterij een extra bidonhouderoptie en er is geen extra gat bij de FD. Maar vanwege het grote gat aan de linkerzijde voor de remkabel kun je toch vrij makkelijk Di2 inbouwen (bij mijn voormalige Ultimate disc en Aeroad disc (daar zat zelfs het FD gat al achter de hanger) ging dat prima. De batterij kun je dan in/onder de zadelpen plaatsen. Voor de Grail/Grizl is er zelfs een speciale Di2 grommet beschikbaar waar remkabel en Di2 kabel separaat doorheen kunnen. De ingangen voor de (mech) schakelkabels kunnen afgedekt worden met eveneens verkrijgbare grommers zonder gat/doorgang.TL@ schreef: ↑29 dec 2021 18:47 Hij is voor mij afgevallen, op het los verkrijgbare frame past geen DI2 (ik snap niet waarom Canyon dit steeds doet, aparte DI2 en mechanische versies)
De Basso Palta II valt ook af. In het echt niet zo mooi (vandaag gaan kijken), vooral die stuurpen is van bovenaf erg lelijk. Ook helemaal geen korting. (ik mocht al blij zijn dat wanneer ik hem bestelde, ik hem aan de huidige prijs mocht kopen)
Wanneer de bekende winkel in Oosterhout terug open gaat, daar eens langs gaan voor een Scott Addict Gravel of een Giant Revolt (de 2 enige fietsen die overblijven op mijn lijstje)
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Dan zie je die draad, zou ik me eeuwig aan storen.
Over de Nuroad: Cube was vroeger al slecht te krijgen en nu nog erger (al 2 maal geprobeerd) ook word ik er niet echt warm van (de Agree en Litening vind ik dan wel weer de moeite)
Heb ik toch al eens zien passeren op Facebook.
Over de Nuroad: Cube was vroeger al slecht te krijgen en nu nog erger (al 2 maal geprobeerd) ook word ik er niet echt warm van (de Agree en Litening vind ik dan wel weer de moeite)
Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
Ze proberen het verschil uit te leggen tussen geintegreerde cockpit en standaard cockpit. Bij een geintegreerde meten ze anders dan bij een traditionele. Bij een geintegreerde meten ze vanaf het hart van de stuurbuis TOT het begin van het stuur. Dus niet tot en met het hart / midden in de buis van het stuur. Bij een tradionele setup meten ze wel van hart tot hart. Dat is dus precies die 10mm verschil.beaker schreef: ↑06 jan 2022 21:17 Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Precies..,Ghini schreef: ↑07 jan 2022 13:16Ze proberen het verschil uit te leggen tussen geintegreerde cockpit en standaard cockpit. Bij een geintegreerde meten ze anders dan bij een traditionele. Bij een geintegreerde meten ze vanaf het hart van de stuurbuis TOT het begin van het stuur. Dus niet tot en met het hart / midden in de buis van het stuur. Bij een tradionele setup meten ze wel van hart tot hart. Dat is dus precies die 10mm verschil.beaker schreef: ↑06 jan 2022 21:17 Las toevallig op de Amerikaanse Canyon site dat de maatvoering van de cockpit 10mm korter is als bij een normale stuurpen. Dus 90mm cockpit is 100mm normale stuurpen. https://www.canyon.com/en-us/customer-service/faq/
Daar huidige fiets 100 stuurpen zou betekenen 90mm cockpit lengte. Dit nagevraagd bij Canyon Nederland, maar deze zeggen 90mm is 90mm (hart hart).
Wat is het dus nu? Beoogd model heeft 90mm cockpit lengte. Deze zelf even omwisselen is nog niet zo hendig, buiten de eventuele kosten.
Heeft iemand al eens dit geconstateerd? Of juist niet.
en beaker heeft dit willen verifiëren bij de Nederlandse Canyon informatie. En die stellen dat de maat hart op hart gemeten is...
Dus de tekst van de amerikaanse website en de uitleg van de medewerker bij Canyon Nederland spreken elkaar tegen.
Dan is de vraag, wie heeft er gelijk? . Dus zoekt beaker iemand met een Canyon incl geïntegreerde cockpit, die even kan meten of de opgegeven lengte TOT het stuur loopt, of hart op hart is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013