Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 07 jan 2022 10:12

Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

i-mac

i-mac 07 jan 2022 10:31

In bestelling (niet op voorraad). Een thermomix tm6.

https://benelux.thermomix.com/tm6-details/


Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jan 2022 14:02

Na ronde van Creuset, Staub en Cocotte nu een ovale van Chasseur gekocht. Perfecte maat.

Afbeelding

pino
Forum-lid HC
Berichten: 4185
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 jan 2022 16:27

5EF9AAEB-817A-4708-B903-36985049EAFD.jpeg
Nieuw speelgoed.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6600
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jan 2022 13:57

lugosi schreef: 07 jan 2022 14:02 Na ronde van Creuset, Staub en Cocotte nu een ovale van Chasseur gekocht. Perfecte maat.
Die is gaaf. Heb nu zelf veel Creuset en een hele grote Staub maar van dit soort plaatjes wordt ik wel hebberig :mrgreen:

Dat apparaat wat imac plaats is prachtig maar doe mij maar klassiek keukenspul. Koken is (net als fietsen, wandelen, platen draaien) voor mij toch een vorm van het leven vertragen. En dan zijn van die pannen wel heerlijk gereedschap! Staat ook standaard op m'n verlanglijstje. Het idee dat je teveel van dit soort pannen kan hebben rust op een hardnekkig misverstand :mrgreen:

Zo'n Chasseur heeft wel de ideale vorm EN naam om pollo alla cacciatora te maken :winkthumb:

Net Oost Vlaamse vlaai (stuk op de fiets meenemen doet het goed) staan maken, muziekje op, espresso erbij.............. de keuken is toch een prima manier om je tijd stuk te slaan..........

Zelf :
3 roestvrijstalen mengkommen
1 combinatietang (andere is na 45 jaar zoek!!)

senior
Forum-lid
Berichten: 2318
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 jan 2022 18:54

Veen schreef: 07 jan 2022 10:12 Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen. Bewaren als nostalgie: prima maar terug naar vaste schaatsen gaat tegenvallen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jan 2022 07:16

Gastheerg schreef: 08 jan 2022 13:57

Dat apparaat wat imac plaats is prachtig maar doe mij maar klassiek keukenspul. Koken is (net als fietsen, wandelen, platen draaien) voor mij toch een vorm van het leven vertragen. En dan zijn van die pannen wel heerlijk gereedschap! Staat ook standaard op m'n verlanglijstje. Het idee dat je teveel van dit soort pannen kan hebben rust op een hardnekkig misverstand :mrgreen:

Zo'n Chasseur heeft wel de ideale vorm EN naam om pollo alla cacciatora te maken :winkthumb:

Net Oost Vlaamse vlaai (stuk op de fiets meenemen doet het goed) staan maken, muziekje op, espresso erbij.............. de keuken is toch een prima manier om je tijd stuk te slaan..........
Het goede leven bij uitstek. :like:

En dan gaan fietsen om de kilos van het goede leven eraf te krijgen.... :lol:

Zo'n potten en pannen nemen wel veel plaats in, eigenlijk zit alles al vol, maar deze ziet er echt wel leuk uit ( er zit zelfs een tricolore (bwr) lintje aan de dop, daarom heeft hij voorlopig een pronkplekje gekregen in de keuken. :lol:

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 09 jan 2022 10:31

senior schreef: 08 jan 2022 18:54
Veen schreef: 07 jan 2022 10:12 Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen. Bewaren als nostalgie: prima maar terug naar vaste schaatsen gaat tegenvallen.
Ik heb juist wel mijn vaste schaatsen bewaard voor natuurijs en vorig jaar ook gebruikt. Omdat je op natuurijs een wat kortere slag en dus een minder lange beenstrekking hebt, is het voordeel van het klapmechanisme minder groot. Een vast ijzer trek je wat gemakkelijker uit een scheur en val je minder snel. Dat is mijn overweging althans.
Abide.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39794
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2022 11:40

Je kunt beter een ruimere ronding in je klappers laten zetten en de punt vlakker laten bijslijpen, daar heb je meer plezier van buiten.
Less is bore

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1334
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 09 jan 2022 12:05

Inmiddels ruim tien jaar geleden over gestapt op de klappers en ook mijn oude Krienbuhls nog bewaard.
In het begin ben ik nog wel eens overgeschakeld want ik schaatste geen deuk meer in een pakje boter..
Met een beetje begeleiding is het goed gekomen en de oude liggen meer stof te vangen dan dat er gebruik van gemaakt wordt met de slechte winters van de laatste jaren.
...

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2371
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 12 jan 2022 18:05

Nieuwe waterkoker.....
Vorig jaar die van 20 jaar oud weggedaan, was niet meer zo mooi. Een nieuwe gekocht bij Bl****r, glas, LED, temperatuur instelbaar, helemaal luxe. Gaat dat geval na ±1 jaar kapot. Van zoiets simpels bewaar je geen bon, en dan nog is de winkel niet open om je garantie te claimen.
Zucht, wegwerpcultuur en koop maar nieuw (gelukkig woon ik dicht tegen de Belgische grens en is het dichtstbijzijnde stadje met winkels niet ver).
Dogma F

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 5175
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 12 jan 2022 19:09

Wij hebben onze waterkokers weggedaan, en vervangen door fluitketel (Demeyere), op vol vermogen (inductie) klopt hij de elektrische waterkokers met gemak....

Plaats reactie