Waarom zie je hier op dit forum zo weinig informatie/reacties verschijnen over de Lapierre & Merida racefietsen?zijn dit dan geen kwaliteitsvolle fietsen?
Zien er anders toch best wel leuke fietsen uit
Lapierre & Merida racefietsen
Lapierre die ziet niet veel nee, het is een behoorlijk frans merk je moet er ook van houden zo'n exta driehoek.
Merida heeft volgens mij een best grote aanhang, maar het is veelal een instappers fiets, niks mis mee maar ook niet bijzonder.
Volgens mij hebben beide merken wel een eigen draadje/topic.
Je ziet ook weinig op dit forum over st joris fietsen.... of sarto of ... of ...
Merida heeft volgens mij een best grote aanhang, maar het is veelal een instappers fiets, niks mis mee maar ook niet bijzonder.
Volgens mij hebben beide merken wel een eigen draadje/topic.
Je ziet ook weinig op dit forum over st joris fietsen.... of sarto of ... of ...
Precies, Lapierre is de Franse tak van Accell. Die verkopen hier liever een Koga.
Merida is meer voor het type "niet lullen maar fietsen". Die kom je hier dus wat minder tegen.
In technisch opzicht is er niks mis met de merken.
Merida is meer voor het type "niet lullen maar fietsen". Die kom je hier dus wat minder tegen.
In technisch opzicht is er niks mis met de merken.
Campagnolo Ultra Dork
Wellicht dat je LaPierre tegenwoordig vaker gaat zien: 12GO heeft als toch wel grote online en fysieke winkel tegenwoordig Lapierre in de collectie. Moet eerlijk zeggen dat zowel Merida als Lapierre niet helemaal mijn kopje thee is, op de een of andere manier spreken de merken me niet echt aan. De raceframes van Lapierre met dat extra driehoekje vind ik ook niet echt mooi (maar constructief lijkt dat extra hoekje op zich dan wel zinnig).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Accell zal ook wel iets moeten om een graantje mee te pikken van de hype. Koga staat helaas al jaren stil met de ontwikkeling. Op de Kimera heeft Sinterklaas nog gekoerst in zijn jonge jaren en de Colmaro is een beetje een ouderwetse kijk op de gravelracer. Die zit meer tussen race en cross in i.p.v. cross en MTB (alhoewel zo'n blauwe Limited met Rotor groep toch wel begeerlijk is).
Lapierre is van oorsprong meer voor het ruigere MTB-werk. Vandaar dat de racefietsen wat meer non-conformistisch zijn denk ik. Ik vind het wel lekker eigenwijs en bovendien één van de weinigen die nog een endurance fiets zonder schijfremmen aanbiedt met de Pulsium. Dan scoor je sowieso punten bij mij. Dat alles voor een leuke prijs en de kleurtje zijn ook niet gek.
Lapierre is van oorsprong meer voor het ruigere MTB-werk. Vandaar dat de racefietsen wat meer non-conformistisch zijn denk ik. Ik vind het wel lekker eigenwijs en bovendien één van de weinigen die nog een endurance fiets zonder schijfremmen aanbiedt met de Pulsium. Dan scoor je sowieso punten bij mij. Dat alles voor een leuke prijs en de kleurtje zijn ook niet gek.
Campagnolo Ultra Dork