Nee, nog niet gewogen als totaal. Zal ik binnenkort eens doen.
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Bij mij zit het afdek- / geleiderplaatje weer onder de bracket. De kabels lopen hier dus over / door heen. In mijn geval moest ik het plaatje wel even tijdelijk verwijderen om alles goed om de bracket te leiden, maar dat lag met name aan de remleidingen die wat dikker zijn (ik heb schijfremmen).flymara schreef: ↑13 jan 2022 12:56 Hallo, ik ben een winspace t1500 frame op aan het bouwen met velgremmen. Ik doe dit voor het eerst. Tot dusver gaat het prima maar ik heb een vraag over de plastic kabelgeleiders die de achterste remkabel en derailleur kabel rond het bracket geleiden. Laat je deze plastic omhulsels zitten of verwijder je ze na het installeren van de kabels? Ik kan me voorstellen dat ze war wrijving veroorzaken maar ook dat de kabel anders het frame kan beschadigen. Hopelijk heeft hier iemand ervaring met dit frame?
Ik herken niet het beeld dat binnenkabels het frame inzagen zonder gebruik van liners of buitenkabels.
Dit is natuurlijk een verkeerd voorbeeld waarbij men al dan niet geen gebruik heeft gemaakt of verkeerd van het geleidingsplaatje onder het bracket voor de versnellingskabel van de voorderailleur. Als de geleiding niet in het verlengde zit van de opening in het frame en de bevestiging op de voorderailleur krijg je dit.! Als je de antwoorden cq. reacties in dat forum leest heb je al het antwoord. Trouwens het gebruik van liners zal ook hier geen soelaas bieden.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Tuurlijk een gechargeerd voorbeeld, maar wel de uiterste consequentie van een onbeschermde binnenkabel en eeuwig zonde van een mooi frame. Maar goed, wel of geen goede illustratie, ik zou ze zelf nooit zonder liner monteren. dan wel de buitenkabel doortrekken.
Na 10 jaar gefietst te hebben op een frame gemaakt door fabrikant Create Carbon Leader (dus geen reseller i.t.t. de meeste partijen genoemd in dit topic) wordt het tijd voor wat nieuws!
Op YouTube kwam ik een filmpje tegen over het Chinese merk Seka (dus geen fabrikant) dat sinds 2021 de Exceed als model voert.
Een semi-aero frame dat in de RDC versie erg licht is (met lak en hanger 860 gram in maat M).
Dit is dus geen typisch frame zoals veel in dit topic, want ze lijken wat meer voor de high end markt te gaan en de prijs is dus ook een stuk hoger.
Iemand hier toevallig ervaring met de Seka Exceed (RDC)? Ik heb de vraag ook op Weight Weenies gesteld, maar ze lijken nog heel klein te zijn in het westen. Ze worden voor de EU/VS verkocht via Cycling 100.
Op YouTube kwam ik een filmpje tegen over het Chinese merk Seka (dus geen fabrikant) dat sinds 2021 de Exceed als model voert.
Een semi-aero frame dat in de RDC versie erg licht is (met lak en hanger 860 gram in maat M).
Dit is dus geen typisch frame zoals veel in dit topic, want ze lijken wat meer voor de high end markt te gaan en de prijs is dus ook een stuk hoger.
Iemand hier toevallig ervaring met de Seka Exceed (RDC)? Ik heb de vraag ook op Weight Weenies gesteld, maar ze lijken nog heel klein te zijn in het westen. Ze worden voor de EU/VS verkocht via Cycling 100.
Het zal in ieder geval geen kwaad kunnen met liner of buitenkabel.
Ik ben niet bekend met dit merk en/of type. Er is wel een buitenlands forum met een topic over dit type:
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&t=167579
Daar staan wat gebruikerservaringen.
Dank! Daar zat ik zelf ook al wat te posten, maar heb nog geen mensen gevonden die het frame naar Europa hebben laten versturen. Maar goed... Iemand moet de eerste zijn.
CayoEvo schreef: ↑18 jan 2022 13:36Ik ben niet bekend met dit merk en/of type. Er is wel een buitenlands forum met een topic over dit type:
https://weightweenies.starbike.com/foru ... 3&t=167579
Daar staan wat gebruikerservaringen.