Wat voor trapas heb ik?
Beste forumleden.
Ik vroeg mij af of ik er achter kan komen wat voor trapas er in mijn fiets zit. Ik heb op mijn fiets de sram rival one groep zitten met een pf30 BB in mijn frame.
Nu is deze groepset er met een 30mm en een gpx 22/24mm trapas versie en ik weet niet meer welke ik heb geïnstalleerd.
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik aan het kijken ben of ik deze groep kan overzetten op een nieuw frame met een BB86/PF86 BB.
Ik vroeg mij af of ik er achter kan komen wat voor trapas er in mijn fiets zit. Ik heb op mijn fiets de sram rival one groep zitten met een pf30 BB in mijn frame.
Nu is deze groepset er met een 30mm en een gpx 22/24mm trapas versie en ik weet niet meer welke ik heb geïnstalleerd.
De reden waarom ik dit vraag is omdat ik aan het kijken ben of ik deze groep kan overzetten op een nieuw frame met een BB86/PF86 BB.
Als jij het niet meer weet, wij wel..?
- thestudent
- Forum-lid HC
Niet dom gedacht. Snelste oplossing. Ik vind t wel grappig dat de topicstarter verwacht dat wij allemaal een glazen bol hebben en weten welk crankstel hij in zijn fiets heeft geinstalleerd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Ik hoopte dat er misschien een manier is om dit te zien/op te meten zonder dat de trapas gedemonteerd hoeft te worden. Maar blijkt niet te kunnen dus.thestudent schreef: ↑17 jan 2022 08:54 Niet dom gedacht. Snelste oplossing. Ik vind t wel grappig dat de topicstarter verwacht dat wij allemaal een glazen bol hebben en weten welk crankstel hij in zijn fiets heeft geinstalleerd.
Als je héél zeker weet dat er PF30 BB gemonteerd is, dan zou kunnen proberen of ergens informatie te halen is welke asmaat daarin past. Volgens mij heeft Mantel een informatief stukje op de website staan.immo schreef: ↑17 jan 2022 22:25thestudent schreef: ↑17 jan 2022 08:54 Niet dom gedacht. Snelste oplossing. Ik vind t wel grappig dat de topicstarter verwacht dat wij allemaal een glazen bol hebben en weten welk crankstel hij in zijn fiets heeft geinstalleerd.
Ik hoopte dat er misschien een manier is om dit te zien/op te meten zonder dat de trapas gedemonteerd hoeft te worden. Maar blijkt niet te kunnen dus.
Dogma F
- thestudent
- Forum-lid HC
In PF30 passen beide ( met een ander bb ) Je kan t wel zien, maar zonder foto kunnen wij dat hier sowieso niet. En het is echt heel weinig werk om de linker crank eraf te halen hoor. De trapas hoeft niet eens uit de fiets. Even kijken is zeker weten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Heb de non drive crank eraf gehaald, was veel makkelijker dan ik had verwacht. de binnenmaat van het gat waar de as in gaat is 22mm zou dus om een gxp moeten gaan als ik het goed begrijp. bedankt voor de tipsthestudent schreef: ↑17 jan 2022 23:24 In PF30 passen beide ( met een ander bb ) Je kan t wel zien, maar zonder foto kunnen wij dat hier sowieso niet. En het is echt heel weinig werk om de linker crank eraf te halen hoor. De trapas hoeft niet eens uit de fiets. Even kijken is zeker weten.
Dit zou dus moeten gaan passen in een 41mm x 86.5mm gat, met een gxp bb86 bracket?
- thestudent
- Forum-lid HC
In een BB86 heb je inderdaad die nodig. Gelukkig maar want een 30mm as in 41 BB86 laat heel dunne lagertjes over, die niet erg duurzaam zijn.