Ik wil mijn koersfiets graag upgraden met carbon wielen, momenteel rijd ik met Roval SLX 24 Rims en DT Swiss 350 hubs wielen (standaard wielen van Specialized). Ik wil deze niet nieuw kopen, maar zoeken op de tweedehands-markt.
Ik lig nog met voorraad binnenbanden en buitenbanden voor zomer en winter, en op zich rijd ik wel graag zo, zie geen nood om naar tubes over te stappen. Clincher is dus een must. Verder rijd ik momenteel met alu remblokken, ik ben geen al te goede daler (snel schrik) en rem best veel (te veel).
Ik kwam vanzelf uit bij de Bontrager Aeolus Comp 5 TLR-wielen, aangezien deze carbon zijn met alu remrand. Nadeel daar volgens reviews is dat ze bij regen/nattigheid vollopen met water, wat me nu niet meteen aanspreekt.
Mocht ik toch overschakelen naar carbon remblokjes, had ik volgende wielen gevonden:
- Zipp 303 (Firecrest): deze zijn tubeless of clincher, beide kunnen
- Bontrager Aeolus Pro 5 TLR, betere versie van de hierboven beschreven wielen denk ik
Zijn er nog wielsets die aan bovenstaande criteria voldoen en die jullie zouden durven aanraden en vaak verkocht worden op tweedehands-sites?
Alvast bedankt voor alle meningen en tips!
Groeten
Thomas