Ik ben een eigenaar van een Sl6. Weliswaar het oudere model, maar toch. Ik heb er tegenwoordig lichtere wielen op zitten, maar zoals eerder gezegd doet voor mij het gewicht van de fiets niet heel veel. Ik heb met deze fiets de laatste jaren de Ventoux, Stelvio en de grossclockner beklommen en dat gaat prima op die fiets. Zoals Ernie ook al zegt fietst een passende fiets beter.Paulvd10 schreef: ↑19 jan 2022 15:08
Echter was mijn eerste vraag ook of er iemand ervaring heeft met de Trek Domane SL6 en enkel een eigenaar van deze fiets kan mij eigenlijk helpen
Met de keuze naar een juiste fiets te maken
Eigenlijk weet ik trouwens niet of gewicht wel belangrijker is dan een stijf frame
Maar eingenlijk kan enkel een eigenaar van een Trek Domane SL6 mij zeggen hoe deze fiets rijd en hoe goed je er mee kan klimmen
Anders is het maar giswerk
Trek Domane SL6 endurence race fiets
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
Trek Domane SL 6 pro 2017
Orbea Terra M31 2019
alle zure opmerkingen aan de kant, die bike zal je goed staan, en ik snap wel dat je na 11jaar iets anders wenst of zoekt links en rechts. en met je lichaamsgewicht van 70kg en een fanatieke instelling, mag het ook gewoon kloppen.
wat je nog even kunt overwegen:
ik heb ook naar dit type wielen gezocht, de PR1400 van DT lijken heel veel op de bontrager paradigm elite, je zal de specificaties en prijs naast elkaar moeten leggen.
maar de hubs zijn beide 240S van DT. gewicht is nageloeg gelijk, verder.......
ik heb de elite velgrem versies op mn crossfiets,gewoon in orde niks speciaals
voor de koersfiets heb ik zelf uiteindelijk voor de fulcrum racing zero gekozen, die met iets dikkere spaken de fiets in looks iets meer body geven.
hoe is het met de levertijd op deze fiets?
wat je nog even kunt overwegen:
ik heb ook naar dit type wielen gezocht, de PR1400 van DT lijken heel veel op de bontrager paradigm elite, je zal de specificaties en prijs naast elkaar moeten leggen.
maar de hubs zijn beide 240S van DT. gewicht is nageloeg gelijk, verder.......
ik heb de elite velgrem versies op mn crossfiets,gewoon in orde niks speciaals
voor de koersfiets heb ik zelf uiteindelijk voor de fulcrum racing zero gekozen, die met iets dikkere spaken de fiets in looks iets meer body geven.
hoe is het met de levertijd op deze fiets?
Vegeet vooral niet dat Trek als 1 van de weinige merken het gewogen gewicht aangeeft. Dit ipv de theoretische som der delen in maat M zonder kabels, headset en bracketlagers zoals veel andere merken doen.
En uiteindelijk is zitpositie vele malen belangrijker dan een kilootje meer of minder. Upgraden kan altijd nog als het tussen de oren gaat zitten (vaker zit het rond het middel )
En uiteindelijk is zitpositie vele malen belangrijker dan een kilootje meer of minder. Upgraden kan altijd nog als het tussen de oren gaat zitten (vaker zit het rond het middel )
Levertijd bij Trek is nu tijdens corona periode echter extreem lang ik ken eimand die één jaar en half moest wachten
echter heb ik mij wel al volledig laten opmeten en gebeurt de bike fitting door smart cycling die professioneel werkt en
Hij heeft trouwens ook mijn oude koersfiets op mijn maat al afgesteld en heb er ook al mijn mountainbike laten doen
ook niet vergeten dat ik een maagbreuk heb en dus niet te veel mag liggen op de fiets
Het probleem is nu dat de Trek émonda nu een H 1,5 geometrie heeft terwijl de Domane een H2 geometrie heeft
ken er ook niet zo veel van maar blijkbaar zou je rechter zitten op de fiets bij een H2 geometrie dan bij een H 1,5 wat ten goede komt als je een maagbreuk hebt
Zal zelfs nog waarschijnlijk de 100 mm stuurpen moeten veranderen door een 90 of 80 mm stuurpen volgens de bike fitter
In ieder geval ik had vroeger last van spier ontstekingen en naar aanraden van kinesist ben ik bij smart cycling geweest voor bike fitting en mijn ontstekingen zijn nu toch weg sinds ik er mijn fietsen laat afstellen
https://www.smartcycling.be
https://static.wixstatic.com/media/b169 ... 36_s_2.jpg
Hij is niet goedkoop maar wel zeer goed
echter heb ik mij wel al volledig laten opmeten en gebeurt de bike fitting door smart cycling die professioneel werkt en
Hij heeft trouwens ook mijn oude koersfiets op mijn maat al afgesteld en heb er ook al mijn mountainbike laten doen
ook niet vergeten dat ik een maagbreuk heb en dus niet te veel mag liggen op de fiets
Het probleem is nu dat de Trek émonda nu een H 1,5 geometrie heeft terwijl de Domane een H2 geometrie heeft
ken er ook niet zo veel van maar blijkbaar zou je rechter zitten op de fiets bij een H2 geometrie dan bij een H 1,5 wat ten goede komt als je een maagbreuk hebt
Zal zelfs nog waarschijnlijk de 100 mm stuurpen moeten veranderen door een 90 of 80 mm stuurpen volgens de bike fitter
In ieder geval ik had vroeger last van spier ontstekingen en naar aanraden van kinesist ben ik bij smart cycling geweest voor bike fitting en mijn ontstekingen zijn nu toch weg sinds ik er mijn fietsen laat afstellen
https://www.smartcycling.be
https://static.wixstatic.com/media/b169 ... 36_s_2.jpg
Hij is niet goedkoop maar wel zeer goed
IK heb ook al ondertussen de vergelijking gemaakt tussen de bontrager elite en de DT swiss 1400
De DT swiss wielen zijn nog een tikje lichter en goedkoper dus prijs/kwaliteit het meest intersant
Ik zou natuurlijk ook een wielupgrade naar carbon wielen kunnen doen
Ik weet alleen niet hij het zit met carbon wielen op gebied van comfort op slechtere wegen en zijwind gevoeligheid in de bergen hebben deze daar last van ?
Zouden wel meer aërodynamisch zijn maar niet persé lichter alleen de heel dure carbon wielen van bontrager XXX en RSL hebben DT swiss naven en zijn zo licht of misschien nog lichter als lichte klimwielen maar dan gaat het over wielsets van meer dan 2000€
heeft iemand hier ervaring mee ?
De DT swiss wielen zijn nog een tikje lichter en goedkoper dus prijs/kwaliteit het meest intersant
Ik zou natuurlijk ook een wielupgrade naar carbon wielen kunnen doen
Ik weet alleen niet hij het zit met carbon wielen op gebied van comfort op slechtere wegen en zijwind gevoeligheid in de bergen hebben deze daar last van ?
Zouden wel meer aërodynamisch zijn maar niet persé lichter alleen de heel dure carbon wielen van bontrager XXX en RSL hebben DT swiss naven en zijn zo licht of misschien nog lichter als lichte klimwielen maar dan gaat het over wielsets van meer dan 2000€
heeft iemand hier ervaring mee ?
Hoeveel wegen de wielsets waar je het over hebt?
Als je zelf een set samen stelt met een goeie wielbouwer, kuch#philipos #kuch, dan kan je in overleg alles bepalen. Heb zelf een carbon wielset van 38mm hoog en 1400gram waar ik geen last van de wind mee heb. En die is er genoeg aan de kust!
Als je zelf een set samen stelt met een goeie wielbouwer, kuch#philipos #kuch, dan kan je in overleg alles bepalen. Heb zelf een carbon wielset van 38mm hoog en 1400gram waar ik geen last van de wind mee heb. En die is er genoeg aan de kust!
Waar ga je de Trek aanschaffen?
Ook al eens naar een Fenix, het endurance model van Ridley, gekeken?
https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/bikes/SBIFSDRID671
Zelf fiets ik enerzijds op een Fenix SL met velgrem, anderzijds een Trek die nog dateert uit het waslijnen tijdperk.
Een off topic vraagje: zie ik het goed, post je hier met 2 verschillende accounts?
Ook al eens naar een Fenix, het endurance model van Ridley, gekeken?
https://www.ridley-bikes.com/nl_BE/bikes/SBIFSDRID671
Zelf fiets ik enerzijds op een Fenix SL met velgrem, anderzijds een Trek die nog dateert uit het waslijnen tijdperk.
Een off topic vraagje: zie ik het goed, post je hier met 2 verschillende accounts?
Ik zie zoals je ook bij veel race fietsen meer ziet ook bij Trek Madone aero fiets dat de Ridley een stuurpen heeft waar alle kabels doorlopen zodat je geen kabels ziet
Dit oogt mooi maar is een ramp voor de bike fitting indien je een korter stuurpen nodig hebt om je positie op fiets te verbeten
aan dit soort stuurpen kan er niets meer gewijzigd worden voor een betere positie op fiets heeft mijn bike fitter laten weten
Aangezien ik in Zaventem woon in België zou Fietsen Verhelst in Kortenberg de meest logische keuze zijn daar deze op 6 km afstand is van mij
Wat de wielen betreft
wielen laten bouwen en dan wielen die van ergens anders komen op een fiets laten monteren met cassette en afstellen op versnellingen bij fietsen Verhelst waar ik dan de fiets zou kopen
Ik weet niet dat fietsenmakers dit zo leuk gaan vinden ze gaan dit misschien tegen hun goesting doen maar verwacht dan geen top service denk ik zo
Dit oogt mooi maar is een ramp voor de bike fitting indien je een korter stuurpen nodig hebt om je positie op fiets te verbeten
aan dit soort stuurpen kan er niets meer gewijzigd worden voor een betere positie op fiets heeft mijn bike fitter laten weten
Aangezien ik in Zaventem woon in België zou Fietsen Verhelst in Kortenberg de meest logische keuze zijn daar deze op 6 km afstand is van mij
Wat de wielen betreft
wielen laten bouwen en dan wielen die van ergens anders komen op een fiets laten monteren met cassette en afstellen op versnellingen bij fietsen Verhelst waar ik dan de fiets zou kopen
Ik weet niet dat fietsenmakers dit zo leuk gaan vinden ze gaan dit misschien tegen hun goesting doen maar verwacht dan geen top service denk ik zo
Geen idee welke in de buurt van Zaventem zit.
Opsturen is ook een optie.
En ik verwacht niet dat je huidige LBS moeilijk doet over een wielset die ergens anders gekocht is, maar je hebt er altijd een paar zure gasten tussen zitten.
Opsturen is ook een optie.
En ik verwacht niet dat je huidige LBS moeilijk doet over een wielset die ergens anders gekocht is, maar je hebt er altijd een paar zure gasten tussen zitten.
Een fiets van mij heeft zo een dramatische stuurpen. Lengte pen lijkt mij eenmalig, maar omhoog en omlaag is geen probleem bij mijn fiets. Fietsmaker overdrijft mogelijk een beetje.PaulVd schreef: ↑19 jan 2022 20:31 Ik zie zoals je ook bij veel race fietsen meer ziet ook bij Trek Madone aero fiets dat de Ridley een stuurpen heeft waar alle kabels doorlopen zodat je geen kabels ziet
Dit oogt mooi maar is een ramp voor de bike fitting indien je een korter stuurpen nodig hebt om je positie op fiets te verbeten
aan dit soort stuurpen kan er niets meer gewijzigd worden voor een betere positie op fiets heeft mijn bike fitter laten weten
Aangezien ik in Zaventem woon in België zou Fietsen Verhelst in Kortenberg de meest logische keuze zijn daar deze op 6 km afstand is van mij
Wat de wielen betreft
wielen laten bouwen en dan wielen die van ergens anders komen op een fiets laten monteren met cassette en afstellen op versnellingen bij fietsen Verhelst waar ik dan de fiets zou kopen
Ik weet niet dat fietsenmakers dit zo leuk gaan vinden ze gaan dit misschien tegen hun goesting doen maar verwacht dan geen top service denk ik zo