Canyon
Helaas, moet je zelf regelen/los erbij kopen.
Zelfde met ander zadel en andere zadelmontage klem die ik nodig had.
Kwam ik achteraf achter dat ik voor 7x9 zadel een andere klem nodig had en mocht daar los van prijs daarvoor ook weer verzendkosten betalen.
Jammer dat je zoiets niet kan aangeven bij bestellen dat je ander zadel wilt, andere lengte stuurpen ed.
Zelfde met ander zadel en andere zadelmontage klem die ik nodig had.
Kwam ik achteraf achter dat ik voor 7x9 zadel een andere klem nodig had en mocht daar los van prijs daarvoor ook weer verzendkosten betalen.
Jammer dat je zoiets niet kan aangeven bij bestellen dat je ander zadel wilt, andere lengte stuurpen ed.
lol, ik had dat tijdens mn allereerste rit, was op een single track, rats ineens mijn zadel naar beneden en geen tools mee, dus als een echte bejaarde (met het zadel lager dan het stuur) naar huis gefietst
thuis idd wat extra carbonpasta gebruikt en sindsdien niet weer los gekomen
Daarom altijd eerste paar ritten tools meenemen.
Bij mij was het zakken niet zo extreem trouwens, eind van de rit cm lager en dat je idee had dat je lager aan het zitten was en dan keek en je gevoel idd klopte.
En 2e rit vlak bij m'n werk moest ik plotselinge stuurbeweging maken en toen draaide zadel ook mee
Extra pasta hield bij mij in, binnenkant frame smeren (eerste keer enkel zadelpen gedaan)
Bij mij was het zakken niet zo extreem trouwens, eind van de rit cm lager en dat je idee had dat je lager aan het zitten was en dan keek en je gevoel idd klopte.
En 2e rit vlak bij m'n werk moest ik plotselinge stuurbeweging maken en toen draaide zadel ook mee
Extra pasta hield bij mij in, binnenkant frame smeren (eerste keer enkel zadelpen gedaan)
Hoe rijdt die op de weg? Veel trager dan een racefiets of valt dat nog mee?DDX schreef: ↑14 jan 2022 11:24 Eerste 1000km zitten er inmiddels op met de Grizl.
Soort van helaas want dit is dus de slechtweer fiets, andere racefietsen staan binnen te wachten op wat beter weer...
Eerste 2 ritjes last van zakkende zadelpen, iets meer carbonpaste op gedaan en vastgezet op 5,5Nm ipv 5Nm en nergens meer last van gehad.
Verder geen klachten.
32mm banden gemonteerd (schwalbe pro one), merk niet echt direct verschil.
Zal kwa aero net iets minder zijn maar om dat verschil te merken...
Waarvoor ik hem gekocht heb (slechtweer fiets) prima iig.
Heb er trouwens 46 blad voor op gemonteerd icm 10-33 cassette.
standaard 42 blad was mij net te klein (zit je met wind mee te snel op kleinste kransjes achter zeg maar)
en 10-44 cassette net teveel gatenkaas.
standaard 42 blad was mij net te klein (zit je met wind mee te snel op kleinste kransjes achter zeg maar)
in tegenstelling tot wat ik afgelopen zomer zei vind ik dat je het echt wel merkt. Zeker met een bandenspanning van 2.5 bar. Hard werken;) Ik heb nog gewoon de 45mm banden eronder.
Waarom heb je dan de 1by gekocht? Dat is toch op de weg sowieso niet heel erg lekker met zoals je zelf ook al zegt, gatenkaas.DDX schreef: ↑14 jan 2022 17:45 32mm banden gemonteerd (schwalbe pro one), merk niet echt direct verschil.
Ik rijd dus met 32mm racefiets banden, dan merk je het niet echt.
(op 3 bar voor / 3.5bar achter)
Ik rijd dus niet met de standaard gatenkaas.Waarom heb je dan de 1by gekocht? Dat is toch op de weg sowieso niet heel erg lekker met zoals je zelf ook al zegt, gatenkaas.
Ik heb 46 voorblad icm 10-33 cassette.
En dan heb ik nergens last van, tenzij ik naar buitenland zou gaan met echte bergen maargoed daar heb ik andere fietsen voor.
-
- Forum-lid
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... ace/cf-sl/
Nieuwe Endurace modellen
Nieuwe Endurace modellen