Canyon
2 jaar geleden een Endurace gekocht. Inmiddels 800 duurder (20%) en daarvoor krijg je dan een powermeter links en 12speed DI2 “meer”. Voor mij persoonlijk kan die powermeter en 12speed aan mijn anus oxideren. Gebruik nu al weinig van de 11speed
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Het zijn geen nieuwe generatie frames... dus er is technisch niets veranderd. Je ziet ook dat het enige model dat nog een mechanische groepset heeft (Ultegra 8000, voor 2800 euro), een ander frame heeft dan die met electronische groepsets. Met een extra kabelingang bovenin de schuine buis.
Het zijn nieuwe kleuren, en afmontages, en prijzen.., that's it. Misschien dat ze zelfs wel leverbaar zijn op enige termijn
En instapmodellen? Volgens mij staan die er (nog) niet tussen.
Er is geen enkele uitvoering met een tiagra of 105 groepset. Daar zit toch je instap?
Dan moet je kijken naar de gewone CF uitvoering.., en niet de CF SL --> Ook prima, en daar vindt je je 105 groepset aan 2000 euro.
Je kunt ook kijken bij de AL uitvoeringen, daar heb je Tiagra en 105 uitvoeringen.., prijzen tussen 1100 en 1800 euro. Daar heb je je echte instapmodellen.
Dus verbaasd roepen dat we instap op 4 a 5k zitten, terwijl je alleen naar de CF SL uitvoeringen kijkt, is een beetje onzinnig
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6243
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik snap dat het jouw keuze niet is.
Maar in die 2 jaar tijd is de gewone consumenteninflatie al een procent of 6 (cumulatief).
In de fietsenbusiness is dat veel harder gegaan... iets met vraag en aanbod.
Jij zilt die powermeter niet, en die 12 speed niet. Maar dan moet je een uitvoering eronder kiezen, zonder die meuk. En zit je met wat inflatiecorrectie weer min of meer op jouw fiets van 2 jaar geleden.
wel appels met appels vergelijken natuurlijk
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Geen volledig nieuwe frames maar wel aangepast zodat er bandjes in passen tot iets van 38mm (misschien zelfs 40mm).
De Allroad uitvoeringen hebben standaard 35mm Schwalbes.
Een beetje de TREK Domane achterna gegaan.
De Allroad uitvoeringen hebben standaard 35mm Schwalbes.
Een beetje de TREK Domane achterna gegaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Ik snap die ontwikkeling wel, dat Canyon met een frame voor 35 mm banden komt. Maakt je fiets echt allround. Zoals de Trek Domane (of de Giant Defy, Focus Paralane) al jaren is. Je hoeft niet per se een gravelbike te hebben waar ruimte is voor 50 mm banden. Ik vind 32 mm banden meer dan genoeg voor mijn winterfiets. Goed te doen op de weg en goed genoeg voor gravelpaden. De lichte gravelbike is sowieso aan een opmars bezig.
Michiel
Kunnen er eigenlijk al spatborden op? (en geen clip on's maar echte met schroeven)
-
- Forum-lid
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
- Contact
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren en zoekende naar een opvolger voor mijn Ridley Fenix SL 30 en dan zijn deze 'nieuwe' Endurance modellen toch meer kandidaat dan ik zelf aanvankelijk dacht. Dat de prijzen aanzienlijk gestegen zijn de laatste jaren is duidelijk maar dat geldt voor (bijna) alle merken en modellen. Canyon biedt echter meer voor het zelfde geld, in ieder geval wat betreft afmontage vergeleken met de (voor mij) directe concurrenten, waaronder de hierboven genoemde TREK Domane, maar ook de Sensa Gulia GF, Scott Addict 10 en Ridley Fenix slic. De Cube Agree C:62 heb ik ook nog niet uit mijn hoofd gezet maar ook door de beschikbaarheid en levertijden van de Canyon, stijgt deze met stip voor mij. Nu hopen dat ze binnenkort ook te testen zijn.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog