Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 20 jan 2022 22:30

Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Tomme
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 dec 2017 10:13

Tomme 21 jan 2022 11:17

MarkVeenstra schreef: 20 jan 2022 13:26
Tomme schreef: 20 jan 2022 12:22 Geen idee waarom, maar alweer geen volledige integratie van de kabels. Dat mag er tegenwoordig toch zeker in de 4-5k prijsklasse wel bij zijn toch?
Het zijn geen nieuwe generatie frames... dus er is technisch niets veranderd. Je ziet ook dat het enige model dat nog een mechanische groepset heeft (Ultegra 8000, voor 2800 euro), een ander frame heeft dan die met electronische groepsets. Met een extra kabelingang bovenin de schuine buis.

Het zijn nieuwe kleuren, en afmontages, en prijzen.., that's it. Misschien dat ze zelfs wel leverbaar zijn op enige termijn ;-)

En instapmodellen? Volgens mij staan die er (nog) niet tussen.
Er is geen enkele uitvoering met een tiagra of 105 groepset. Daar zit toch je instap?

Dan moet je kijken naar de gewone CF uitvoering.., en niet de CF SL --> Ook prima, en daar vindt je je 105 groepset aan 2000 euro.
Je kunt ook kijken bij de AL uitvoeringen, daar heb je Tiagra en 105 uitvoeringen.., prijzen tussen 1100 en 1800 euro. Daar heb je je echte instapmodellen.

Dus verbaasd roepen dat we instap op 4 a 5k zitten, terwijl je alleen naar de CF SL uitvoeringen kijkt, is een beetje onzinnig ;-)
Ik heb geen idee waar je die veronderstelling haalt, maar ik combineer toch nergens "instap" met "4-5k" modellen? Ik vind 4-5k allesbehalve een instapprijs en ik verwacht in de huidige tijden wel integratie van de kabels voor zo'n prijzen. Uiteraard is dat zuiver een esthetisch en smaak gegeven, maar goed, de industrie gaat er wel bijna integraal naartoe en Canyon hinkt toch een stukje achter in dat aspect. Bijvoorbeeld Scott doet het gewoon vanaf 2k (dat zijn instapprijzen).

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 21 jan 2022 13:41

De alu frames zijn volgens mij wel geheel nieuw met weggepoetste lasnaden, ruimte voor 35mm bandjes en mogelijkheid om een tasje op de bovenbuis te monteren. Of ik heb een eerdere update gemist: ik kijk niet meer zo vaak bij Canyon als ik in het verleden wel deed. :-)

Ik zou zo’n alu modelletje wel als all road willen hebben.

tetelacourse
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 mei 2016 20:32
Contact

tetelacourse 21 jan 2022 14:32

tetelacourse schreef: 20 jan 2022 22:30 Klopt, maar tot nu toe alleen MTB's en Gravelbikes. Ik wacht nog op een reactie van Shimano testcenter V'burg.
Helaas krijgen wij de Canyon Endurance CF-modellen niet in onze testvloot. aldus Shimano Valkenburg; jammer dagje Koblenz overwegen dan maar
haarspeldbochten zijn mijn specialiteit...nu die stukken en ervoor en daarna nog

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 21 jan 2022 17:03

De alu met tiagra disc ziet er goed uit. En betaalbaar. Was die er 2 jaar geleden, met die smooth weldingen geweest... een serieuze kandidaat. Nu al bijna 2 jaar blij met mijn huidige fiets.

hayes

hayes 21 jan 2022 19:29

Die welds waren in het verleden inderdaad een ramp bij Canyon. Ik heb bewust de Grail links laten liggen destijds.
Het was echt een ramp.

Hier wel mooi. Ik zou heel graag ietsje meer betalen daarvoor.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1795
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 21 jan 2022 19:37

Lasnaden van de grizl zijn ook zo mooi weggewerkt. Eigenlijk ook 1 van de redenen dat ik voor de grizl ipv voor de grail gegaan ben.

sworkskid
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 15 aug 2019 01:41

sworkskid 22 jan 2022 06:36

Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jan 2022 08:04

Was altijd zo op de nieuwe Aeroad. De theorie is dat dit zorgt dat er meer zadelpen uitsteek, deze meer kan bewegen en dus meer comfort geeft (het is net dat bewegen dat het probleem was)
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 22 jan 2022 13:13

sworkskid schreef: 22 jan 2022 06:36 Vraag aan de kenners die geupdated zijn : Mijn ultimate heeft een schroef in de staande zitbuis om de zadelpen vast te schroeven, terwijl de vorige aeroad's dit hadden op de bovenbuis. Met een losse klem, wat goed werkte by the way. Nu heeft de huidige aeroad ook deze schroef in de staande buis. Is dit nu de enige innovatie die ze hebben ontwikkeld om het zakken van die pen tegen te gaan ? En hoe hebben ze dan de aeroad's aangepast dit ze vorige jaren terug binnen pakte om dit te verhelpen ?
Ik heb diverse Ultimate's met die bevestiging gehad en nu ook de Aeroad III met die bevestiging. Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad maar met de (zeer) beroerd geplaatste "oplossing" bij de Aeroad II wel (Speedmax had ook zoiets maar iets beter bereikbaar). Wat mij betreft dus een grote stap voorwaarts, veel fraaier want bijna onzichtbaar en als je het gewoon goed doet met het juiste aanhaalmoment NUL problemen :winkthumb: ! Er was (dus) geen probleem met zakkende zadelpennen bij de huidige Aeroad en daar is dus ook niets aan gewijzigd.... Wel aan de afdichting met een verdraaid lelijke rubber sleeve. Sinds gisteren heb ik die in huis. Canyon heeft zelf de (keurig, dat wel) vervanging gedaan van sleeve, stuur en frame. Het laatste vanwege het feit dat de horizontale strepen bij de 1e edities blijkbaar niet onder de blanke lak zaten en dus heel snel loslieten/beschadigden. Ik heb dus alleen om die reden een gloednieuw frame (met dus blanke lak over de strepen) gekregen. Wederom een uitstekende service van Canyon Nederland. Ik ben bepaald niet gelukkig hoe Canyon als bedrijf de stuur/zadelpen issues hebben "opgelost" maar Canyon Nederland was als altijd snel, behulpzaam en zeer informatief. Dikke KUDO's voor hen dus :mrgreen: !!
Aeroad
Grail
Ultimate

Roan123
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 jul 2012 08:33

Roan123 24 jan 2022 08:23

Ha die rubber sleeve is echt niet om aan te zien, maar het went, ik heb mn Aeroad sinds een week weer terug.

k33z
Forum-lid
Berichten: 353
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 24 jan 2022 08:46

Hebben meer mensen hier problemen met de headset van een Canyon Grail CF frame? Mijn balhoofdlagers gaan nog geen jaar mee... Dan staat het stuur echt bijna vast, slijt ongekend snel.

Was de fiets na iedere rit als hij vies geworden is en heb het idee dat door de constructie van het stuur er water blijft staan op het bovenste lager. Kan dit natuurlijk zo goed mogelijk drogen, maar zonder het stuur eraf te halen krijg je dat nooit weg. Het gaat over het bovenste balhoofdlager, volledig geblokkeerd na 9 maanden (2e keer).

Meer mensen met dit probleem?

Verder merk ik dat er water in het frame blijft staan, behoorlijk wat. Misschien een verstopte afwatering of iets?
Laatst gewijzigd door k33z op 24 jan 2022 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie