Naadloos aangevuld door forums met goedbedoeld advies over de levensduur van producten.daniel1975 schreef: ↑08 nov 2021 14:08Volgens mij werkt de fietsindustrie juist precies de andere kant op de laatste jaren....thestudent schreef: ↑08 nov 2021 09:24 Wat ik echter hoop is dat er echt meer ingezet wordt op producten die langer mee gaan, makkelijk te onderhouden zijn etc
Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Leuk stuk over Pon's grote plannen in het wilde westen;
https://www.bicycleretailer.com/opinion ... orel-story
Auteur geeft vooral zijn kijk op het verhaal. Niet allemaal voldongen feiten dus, maar het verhaal klinkt wel plausibel
https://www.bicycleretailer.com/opinion ... orel-story
Auteur geeft vooral zijn kijk op het verhaal. Niet allemaal voldongen feiten dus, maar het verhaal klinkt wel plausibel
Ik volg Rick Vosper al een tijd. Geen waarheden, wel interessante inzichten.RKN schreef: ↑16 nov 2021 19:09 Leuk stuk over Pon's grote plannen in het wilde westen;
https://www.bicycleretailer.com/opinion ... orel-story
Auteur geeft vooral zijn kijk op het verhaal. Niet allemaal voldongen feiten dus, maar het verhaal klinkt wel plausibel
De groeten
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Bowman cycles is klaar. Al zullen er hier nauwelijks fietsen rondrijden.
https://road.cc/content/news/bowman-cyc ... ues-289551
Naar eigen zeggen slachtoffer van de oververbelaste fietsmarkt. Geen frames, geen groepen. Geen cash. Maar verder hoop slechte reviews afgelopen jaar en slechter frames dan voorheen.
https://road.cc/content/news/bowman-cyc ... ues-289551
Naar eigen zeggen slachtoffer van de oververbelaste fietsmarkt. Geen frames, geen groepen. Geen cash. Maar verder hoop slechte reviews afgelopen jaar en slechter frames dan voorheen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Accell lijkt te worden overgenomen door een Amerikaanse investeringsmaatschappij.
Pon pesten. Er verandert niets, sterker nog, iedereen wordt er beter van. Heerenveen en omstreken zet u schrap. De persberichten snorren en spinnen de wereld rond. https://www.nu.nl/economie/6179908/fiet ... anden.html
De groeten
Bijzondere combinaties van bedrijven houden ze er daar op na. Het lijkt erop dat het alleen over geld gaat. Belangrijk, maar of dat nou de enige basis is waarop een een bedrijf succesvol kan voeren? Beetje gevoel voor je product lijkt me ook wel gewenst.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik denk dat dat juist de discussie is die gevoerd moet worden. Zijn investeerders, durfkapitalisten of hoe je het maar wilt omschrijven, wel een verstandige, juiste etc. keuze voor een bedrijf om mee in zee te gaan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ik lees dat KKR ook (mede)eigenaar is geweest van de HEMA en het V&D. Eigenlijk van het oude Vendex KBB groep. Dat is ook goed afgelopen [not]. Leeggezogen en in het etalage gezet. Nou is fietsen op dit moment booming business itt de warenhuizen in de jaren 00/10, maar ik kijk altijd met gemengde gevoelens naar dit soort cowboys.
Ja, dit wilde ik ook net schrijven. Panden verkopen en met schulden opzadelen.
Dat durfkapitaal is nu aan het smelten als sneeuw voor de zon. De (al lang) aangekondigde beurscrash lijkt (in Amerika) stilaan ingezet. Drufkapitaal is het eerst wat zal verdwijnen.