Waarom andere wielen
Ik heb een trek Domane SL6 besteld en een upgrade van standaard wielen naar DT SWISS PR 1400 discut disc 21 gedaan en moet enkel het prijsverschil opleggen iets van 250€ of zo ook ga ik er de conti grand prix 5000 28 mm op zetten die beter zijn dan Bontrager 32 mm banden
Had ook eerst zitten denken aan de Bontrager pro 37 Carbon wielen
Maar aangezien we in de fietsclub gemiddeld tussen de 26 en 28 rijden denk ik dat ik minder voordeel ga hebben uit hogere Carbon wielen omdat onze gemiddelde snelheid niet hoog genoeg is maar meer voordeel uit lichte klim wielen kan halen daar we ook fietsvakantie doen in Frankrijk in de bergen
Brede velgen ondersteunen uiteraard bredere banden voor meer rijcomfort
Echter gaat het hier niet over de dunne 23-25 mm banden waar je nu juist wel veel druk moet in doen zeker in de 23 mm
Maar over de 28 -32 mm banden waar je minder druk moet in doen
Echter zijn bredere velgen en banden
Wel zwaarder
In het principe zit je met de 28 mm het beste om de beste combinatie tussen gewicht , comfort en rolweerstand te hebben
Als je enkel op de baan rijd uiteraard
De bredere 32 mm zijn meer geschikt voor gravel en voor op kasseien voor klassiekers te rijden
Maar voor normaal baan gebruik
Denk ik dat de 28mm de best geschikte allrounder band is tussen comfort , rolweerstand gewicht
Had ook eerst zitten denken aan de Bontrager pro 37 Carbon wielen
Maar aangezien we in de fietsclub gemiddeld tussen de 26 en 28 rijden denk ik dat ik minder voordeel ga hebben uit hogere Carbon wielen omdat onze gemiddelde snelheid niet hoog genoeg is maar meer voordeel uit lichte klim wielen kan halen daar we ook fietsvakantie doen in Frankrijk in de bergen
Brede velgen ondersteunen uiteraard bredere banden voor meer rijcomfort
Echter gaat het hier niet over de dunne 23-25 mm banden waar je nu juist wel veel druk moet in doen zeker in de 23 mm
Maar over de 28 -32 mm banden waar je minder druk moet in doen
Echter zijn bredere velgen en banden
Wel zwaarder
In het principe zit je met de 28 mm het beste om de beste combinatie tussen gewicht , comfort en rolweerstand te hebben
Als je enkel op de baan rijd uiteraard
De bredere 32 mm zijn meer geschikt voor gravel en voor op kasseien voor klassiekers te rijden
Maar voor normaal baan gebruik
Denk ik dat de 28mm de best geschikte allrounder band is tussen comfort , rolweerstand gewicht
Ik laat altijd een professionele bike fitting doen als ik een nieuwe fiets koop
Niet goedkoop maar doet wonderen voor mij en is mij zijn geld waard
Dan heb je de beste houding op de fiets
Heeft mij ook geholpen tegen spier ontstekingen
Niet goedkoop maar doet wonderen voor mij en is mij zijn geld waard
Dan heb je de beste houding op de fiets
Heeft mij ook geholpen tegen spier ontstekingen
Wat ook kan helpen is aanvaarden dat je aerobe basis gewoon onvoldoende is om met de groep mee te kunnen. Met kruissnelheid tot 30km/u kan ik redelijk mee met een groepje op een vlak parcours zo lang ik (bijna) geen kopwerk moet doen. Boven de 32km/u kruissnelheid ben ik gewoon niet fit genoeg en wordt alles te intensief voor lange (100km+) ritten, zelfs in de buik van een groep.
Voordeel: aerobe basis is perfect gratis te trainen
Nadeel: je gaat die aerobe basis niet geweldig hard uitbouwen door altijd aan te klampen bij een te snelle groep, dus je zal tijdelijk(!) meer soloritjes of in een tragere groep moeten rijden.
Voordeel: aerobe basis is perfect gratis te trainen
Nadeel: je gaat die aerobe basis niet geweldig hard uitbouwen door altijd aan te klampen bij een te snelle groep, dus je zal tijdelijk(!) meer soloritjes of in een tragere groep moeten rijden.