Het grote domme vragen topic
Geen idee, maar ik maak altijd eerst ff een fotootje want dan kan ik de positie van de nieuwe plaatjes goed vergelijken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb zoiets liggen. Werkt totaal niet bij mij (ik wil nog in het midden laten of het aan dat ding ligt of aan mij), is gewoon niet nauwkeurig genoeg waardoor je al snel een millimeter of meer fout zit.nielsve schreef: ↑29 jan 2022 12:47 Is er iemand die ervaring heeft met de Ergon tp1 afstelmal? Op aanraden van de bikefitter aangeschaft om de schoenplaatjes precies te vervangen. Het moet simpel zijn en zal ook simpel zijn.
Maar als ik mijn schoen met het oude fietsplaatje in de mal heb gestoken. Is het dan de bedoeling dat ik de stickers op de schoen plak gebaseerd op de verticale en horizontale lijnen, de schoenplaatjes demonteer en de nieuwe erop plaats cfr. de stickers en de lijnen?
Oud plaatje aftekenen op de schoen en dan nieuw plaatje er zo op, werkt nog het beste.
Hélaas gaat dat bij mij niet werken omdat ik er meerdere wigjes (plaatjes zijn iets groter) er onder heb gemonteerd om de stand van de voet te corrigeren. Dat is dus voor mij altijd een secure werkje vandaar ff een fotootje.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Als je dezelfde positie terug wilt, kun je willekeurig welke referentiepunten pakken of je plakt die pijltjes. Daarna met de nieuwe plaatjes alles exact hetzelfde uitlijnen. Ik vind die mal met name handig om er zeker van te zijn dat de bal van de voet op de pedaalas zit. Maar als het eenmaal perfect zit dan prefereer ik ook de viltstift methode als de plaatjes vervangen moeten worden. Wat overigens bij SPD weer lastiger werkt dan SPD-SL omdat die laatste nu eenmaal veul groter zijn.
Ok uit de reacties concludeer ik dan het niet alleen aan mij ligt. Ik stuur hem retour. Het is idd enkel voor het vervangen van de schoenplaatjes want de afstelling heeft bikefitter gedaan. De viltstift-methode heb ik ook altijd gebruikt dus dat ga ik gewoon opnieuw doen.
Zo'n afstelmal is volgens mij een oplossing voor een niet bestaand probleem.
Zelf trek ik, rondom de plaatsjes, met een priem strak er langs, nog nauwkeuriger dan een viltstift m.i..
Hoef je het de volgende keer ook niet nog eens over te doen als de inkt van de stift verdwenen is.
Zelf trek ik, rondom de plaatsjes, met een priem strak er langs, nog nauwkeuriger dan een viltstift m.i..
Hoef je het de volgende keer ook niet nog eens over te doen als de inkt van de stift verdwenen is.
...
Ik gebruik deze mal dan weer wel. Ik weet hoe ik de boel er op moet plaatsen, en krijg daarmee uitstekend uitgelijnde plaatjes.
Met 40 jaar fietservaring vind ik dit een domme vraag... daarom dus hier: Kun je op Cantilever (cyclecross) nokken ook (mtb) V-brake armpjes monteren ?
Vanmorgen even gefietst op de hometrainer en voor de aardigheid maar eens de Average power en de Normalized power gegevens bekeken.
Daarbij viel mij op de AP beduidend minder aangaf dan NP.
Met andere woorden hoe moet ik dat t.o.v. elkaar zien en snap ik niet precies wat NP inhoudt?
Daarbij viel mij op de AP beduidend minder aangaf dan NP.
Met andere woorden hoe moet ik dat t.o.v. elkaar zien en snap ik niet precies wat NP inhoudt?
...