Ademen de schoenen redelijk? Lijkt me erg zweterig vooral met wollen sokkenTL@ schreef: ↑07 dec 2020 07:13 Shimano MW701:
Vallen redelijk breed (iets smaller dan Northwave)
Zaterdag bij temperaturen rond het vriespunt (vertrokken in het donker, dus onder het vriespunt bij de start) heb ik er ruim 5 uur met rond gereden (WK-parcours in Leuven gaan verkennen) en op geen enkel moment koude voeten gehad. (had ook wollen sokken aan)
Dit zijn wel MTB-schoenen, ik weet niet of ze ook bestaan in een weg-versie voor SPD-SL.
Het grote winterschoenen topic
Winterschoenen ademen NOOIT.
- alliance_0
- Forum-lid
Waarom zouden winterschoenen niet enigszins kunnen ademen? Net zo goed als dat een winterschoen ook niet volledig waterdicht is, ik ga met die van mij geen kwartier in een plas water staan tot aan enkels.
Winter wandel/berg schoenen kunnen ook ademen, mijn snowboard boots ademen ook. Sterker nog, mijn huidige boots heb ik vanwege het feit dat het niet van die enorme zweetpoot dingen zijn.
Winter wandel/berg schoenen kunnen ook ademen, mijn snowboard boots ademen ook. Sterker nog, mijn huidige boots heb ik vanwege het feit dat het niet van die enorme zweetpoot dingen zijn.
Inderdaad, goede winterschoenen hebben juist een uitstekend ademend vermogen, zodat alles zoveel mogelijk droog blijft en daarom warmer.
Nou, veel winterschoenen hebben een Gore-tex membraan en ademt aanzienlijk minder dan gewone schoenen. Dat is wel genoeg om geen natte voeten te krijgen, omdat je in de winter nu eenmaal minder zweet.NuitKor schreef: ↑07 dec 2020 13:12Inderdaad, goede winterschoenen hebben juist een uitstekend ademend vermogen, zodat alles zoveel mogelijk droog blijft en daarom warmer.
Klopt, mijn ervaring is ook dat je met neopreen eerder zweet en het dus eerde koud hebt.
Goede tip als je zweet met overschoenen, is te kijken voor Gore windstopper overschoenen.
Ze zijn volledig winddicht, ademen erg goed, en kunnen best een plensbui aan.
Top aankoop, maar winterschoenen zijn ook leuk. (heb zelf ook NW Raptor Arctic GTX)
Ze zijn volledig winddicht, ademen erg goed, en kunnen best een plensbui aan.
Top aankoop, maar winterschoenen zijn ook leuk. (heb zelf ook NW Raptor Arctic GTX)
-
- Forum-lid
Op zoek naar nieuwe winterschoenen, kom ik vooral mtb schoenen tegen. Ik heb een jaar of acht met Shimano mtb schoenen gereden, maar zoek nu race schoenen. Rij voornamelijk op de weg en niet meer in het bos/veld/hei. Northwave Artic zie ik veel, maar verder is de keuze niet zo reuze. Of zie ik iets over het hoofd?
Michiel