Vraagje aan de kenners onder jullie naar jullie idee/visie omtrent bovenstaande fietsen.
De di2 versie van de Aeroad moet 1.900 euro meer kosten dan de non di2 versie.
Wat krijg je voor die 1.900euro ; het di2 schakelsysteem en de upgrade van de Reynolds- naar de DtSwiss wielen.
Gevolg van de di2 is een opgeruimde cockpit.
Is dit de meerprijs waard ? Hoe verhouden de Reynolds wielen zich tov. de DtSwiss wielen ?
Ik lees graag jullie mening hieromtrent.
Canyon Aeroad CF SL 8 disc vs 8 disc di2
Je haalt 2 frames door elkaar. Je hebt de CF SL 8 (met alleen de normale en oude Ultegra groep en geen Di2) & CF SLX 8 (met de nieuwe Di2 en geen normale oude Ultegra.
Verschil tussen de CF SL en CF SLX is een fractioneel lichter carbon. Op een Aerofiets eigenlijk niet zo relevant. Ik dacht ook de de SLX een vernieuwd frame heeft, waar de SL al even meegaat.
De nieuwe Ultegra groep is er alleen nog maar in Di2 en is fors duurder dan de oude Ultegra groep op de CF SL versie zit. Daar zit het grootse prijsverschil. De wielen zijn wat mij betreft redelijk gelijk.
Voor mij heeft Di2 niet zoveel meerwaarde, in de zin dat ik daar het prijsverschil niet voor zou willen betalen. Maar dat is persoonlijk. Het schakelt fantastisch. De CF SL 8 is eigenlijk nog relatief een goede aanbieding.
Verschil tussen de CF SL en CF SLX is een fractioneel lichter carbon. Op een Aerofiets eigenlijk niet zo relevant. Ik dacht ook de de SLX een vernieuwd frame heeft, waar de SL al even meegaat.
De nieuwe Ultegra groep is er alleen nog maar in Di2 en is fors duurder dan de oude Ultegra groep op de CF SL versie zit. Daar zit het grootse prijsverschil. De wielen zijn wat mij betreft redelijk gelijk.
Voor mij heeft Di2 niet zoveel meerwaarde, in de zin dat ik daar het prijsverschil niet voor zou willen betalen. Maar dat is persoonlijk. Het schakelt fantastisch. De CF SL 8 is eigenlijk nog relatief een goede aanbieding.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16474
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Moet je jezelf pijn doen voor die 1900 Euro extra?
Indien ja, dan niet doen.
Indien nee, Dan moet jij vooral doen waar je zelf blij van wordt, daar kan geen geld tegenop.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Reynolds wielen zouden zelfs iets lichter zijn dan de dt-swiss tegenhanger.marsman schreef: ↑02 feb 2022 15:59
Verschil tussen de CF SL en CF SLX is een fractioneel lichter carbon. Op een Aerofiets eigenlijk niet zo relevant. Ik dacht ook de de SLX een vernieuwd frame heeft, waar de SL al even meegaat.
De nieuwe Ultegra groep is er alleen nog maar in Di2 en is fors duurder dan de oude Ultegra groep op de CF SL versie zit. Daar zit het grootse prijsverschil. De wielen zijn wat mij betreft redelijk gelijk.
- Vermoedelijk zal bij de release van de nieuwe modellen de non Di2 dan niet meer leverbaar zijn ?
Klopt Vince!, ik denk dat deze afweging bij nieuwe voorraad niet meer relevant is doordat Ultegra enkel in Di2 leverbaar zal zijn op de Aeroad. Over je vraag:
- In principe is de SLX, bij alle modellen, iets lichter en stijver dan de SL. Of de meeste fietsers daar iets van zullen merken is natuurlijk een tweede
- Voor zover ik heb gelezen zijn de DT Swiss wielen vaak iets beter, maar ook dat kan een gevoelskwestie zijn
- Dan kom je uiteindelijk dus vooral uit bij de afweging van de cleane looks en kleine gewichtsbesparing vs. kosten
De SLX stuurt voelbaar iets directer. En elektrisch schakelen is heerlijk (there is no way back ). Los van het gewicht, DT Swiss is op dit moment wel zo'n beetje de top en de naven zijn zeer duurzaam en makkelijk te onderhouden.
Maar als jij buikpijn krijgt van 1900 Euro, niet doen; de verschillen zijn subtiel en de SL is meer waar voor je geld.
Maar als jij buikpijn krijgt van 1900 Euro, niet doen; de verschillen zijn subtiel en de SL is meer waar voor je geld.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Het enige verschil tussen SL en Slx is normaal gesproken dat de SLX 100 gram lichter is en 1000 euro duurder is. De overige meetwaarden zijn hetzelfde. Bij een identieke wielset en afmontage zijn ook de rij-eigenschappen identiek. Nu zou het kunnen dat de Aeroad SL nog het oude frame betreft. Daar kom ik niet helemaal uit. Dan zijn de verschillen wellicht groter. De nieuwe Aeroad schijnt aerodynamischer te zijn.
Ik zou bij de Aeroad (en elk aero frame) wel altijd gaan voor di2. De interne kabelrouting in zo’n aero frame is listig en gaat al snel gepaard met frictie. Di2 scheelt je een hoop ergernis en gedoe. Ik ken 2 mensen met een (oudere Aeroad) met mechanisch schakelen en ze hebben er regelmatig problemen mee.
Ik zou bij de Aeroad (en elk aero frame) wel altijd gaan voor di2. De interne kabelrouting in zo’n aero frame is listig en gaat al snel gepaard met frictie. Di2 scheelt je een hoop ergernis en gedoe. Ik ken 2 mensen met een (oudere Aeroad) met mechanisch schakelen en ze hebben er regelmatig problemen mee.
Frames zijn gelijk, beide met de veel besproken zadelpen. Verschil zit in het stuur en daarmee ook de voorvork.
De SL heeft de kabels extern van stuur naar frame. De SLX heeft een nieuw stuur met interne kabels en slechts 15 mm stack verstel mogelijkheid.
De SL heeft de kabels extern van stuur naar frame. De SLX heeft een nieuw stuur met interne kabels en slechts 15 mm stack verstel mogelijkheid.