TL@ schreef: ↑04 feb 2022 18:03 De nieuwe auto is geleverd (na een jaar wachten )
Skoda Superb Sportline 2.0TDI (150pk) DSG
https://i.imgur.com/iOuBOvA.jpg
https://i.imgur.com/E1EIPSU.jpg
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39796
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zware motoruotvoering?? Dit is dé standaard diesel geweest voor jaren, inmiddels vrijwel verbannen door alle milieuleugens.
Heel fijn blok, lag in mijn vorige A3 limousine.
Heel fijn blok, lag in mijn vorige A3 limousine.
Less is bore
Diesel is heerlijk (ook al zit ie onterecht in het verdomhoekje), het is een redelijk propere versie (Euro 6d)
Het is een DSG, halfautomaat dus, geen koppelomvormer.
150pk is echt niet zwaar, ik had nog budget voor de 190pk versie (ook nog niet echt zwaar IMHO) maar die stootte teveel CO2 uit waardoor ie buiten de car policy viel.
Chip is niet aan de orde, leasingwagen chippen is 'not done' vind ik. Moest ik hem ooit overkopen, dan onmiddellijk natuurlijk
Ik hoop hier echt nog heel lang mee te kunnen rijden want alles wat hierna gaat komen, gaat een stap terug zijn:
- Ik heb wekelijks dagen boven de 300km en maandelijks minstens 1 dag boven de 500km dan is elektrisch echt niet leuk (zeker in de winter)
- Geen plek voor een eigen laadpaal wat het financieel niet interessant maakt (in België)
- Vakantie met de auto zijn echt niet aangenaam (200+ door Duitsland is een deel van de vakantie en dan sta je elk uur te laden)
- Vanaf deze zomer moet elke nieuwe auto uitgerust zijn met een irritant geluidje als je boven de snelheidslimiet zit, als dat even goed werkt als de snelheidsaanduiding van de gps dan word je zot het lawaai
Kortom, zo lang mogelijk diesel (tot er degelijke waterstofauto's zijn en genoeg punten om het te tanken)
Het is een DSG, halfautomaat dus, geen koppelomvormer.
150pk is echt niet zwaar, ik had nog budget voor de 190pk versie (ook nog niet echt zwaar IMHO) maar die stootte teveel CO2 uit waardoor ie buiten de car policy viel.
Chip is niet aan de orde, leasingwagen chippen is 'not done' vind ik. Moest ik hem ooit overkopen, dan onmiddellijk natuurlijk
Ik hoop hier echt nog heel lang mee te kunnen rijden want alles wat hierna gaat komen, gaat een stap terug zijn:
- Ik heb wekelijks dagen boven de 300km en maandelijks minstens 1 dag boven de 500km dan is elektrisch echt niet leuk (zeker in de winter)
- Geen plek voor een eigen laadpaal wat het financieel niet interessant maakt (in België)
- Vakantie met de auto zijn echt niet aangenaam (200+ door Duitsland is een deel van de vakantie en dan sta je elk uur te laden)
- Vanaf deze zomer moet elke nieuwe auto uitgerust zijn met een irritant geluidje als je boven de snelheidslimiet zit, als dat even goed werkt als de snelheidsaanduiding van de gps dan word je zot het lawaai
Kortom, zo lang mogelijk diesel (tot er degelijke waterstofauto's zijn en genoeg punten om het te tanken)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39796
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
“ Vanaf deze zomer moet elke nieuwe auto uitgerust zijn met een irritant geluidje als je boven de snelheidslimiet zit,”
Meen je dat serieus? Wordt steeds gekker.
Ik wil ook geen duracellauto. Zeker in de <50k klasse is het aanbod beperkt tot tuttige autos en/of te korte range. Als we 750km realistisch gaan halen wil ik er over nadenken. Al is de sleurhut dan altijd nog een probleem.
Zou zomaar kunnen dat de volgende leaser over 3 jaar een 100% zakelijke EV wordt en ik prive een 320Touring ga rijden oid.
Meen je dat serieus? Wordt steeds gekker.
Ik wil ook geen duracellauto. Zeker in de <50k klasse is het aanbod beperkt tot tuttige autos en/of te korte range. Als we 750km realistisch gaan halen wil ik er over nadenken. Al is de sleurhut dan altijd nog een probleem.
Zou zomaar kunnen dat de volgende leaser over 3 jaar een 100% zakelijke EV wordt en ik prive een 320Touring ga rijden oid.
Less is bore
Ja, maar met nog wat haken en ogen (typisch Europa)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/04 ... anneer-je/
750km zou ik ook doenbaar vinden (de Skoda diesel komt ruim boven de 1000km) maar dan worden de batterijen nog zwaarder (als je ziet wat die elektrische gebakjes nu al wegen, niet normaal)
2 auto's waar nu 1 voldoet, lekker milieuvriendelijk en het bewijs dat de huidige regeltjes hun doel volledig voorbij schieten (die 320 is wel heerlijk )
Ik zou het waarschijnlijk niet anders doen in jouw geval (zelf denk ik eraan om na de huidige, de leasewagen te laten voor wat het is en volledig prive te rijden met de kilometervergoeding, ik rijd 30.000km per jaar voor het werk, dat is al een aanzienlijke vergoeding)
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/04 ... anneer-je/
750km zou ik ook doenbaar vinden (de Skoda diesel komt ruim boven de 1000km) maar dan worden de batterijen nog zwaarder (als je ziet wat die elektrische gebakjes nu al wegen, niet normaal)
2 auto's waar nu 1 voldoet, lekker milieuvriendelijk en het bewijs dat de huidige regeltjes hun doel volledig voorbij schieten (die 320 is wel heerlijk )
Ik zou het waarschijnlijk niet anders doen in jouw geval (zelf denk ik eraan om na de huidige, de leasewagen te laten voor wat het is en volledig prive te rijden met de kilometervergoeding, ik rijd 30.000km per jaar voor het werk, dat is al een aanzienlijke vergoeding)
Goede zaak, ik rijd regelmatig te snel terwijl ik dat niet wil. Er staan hier in Vlaanderen zoveel borden dat je op de duur niet weet wat de toegestane snelheid is. De gps heeft het ook vaak mis.
Beter nog zou zijn dat er ingegrepen wordt op de snelheid zelf, hoef je je geen zorgen meer te maken.
Maar ja dan zou de inkomensbron van de overheid op drogen....
Het gaat er vooral over dat zo'n ding nooit nauwkeurig gaat zijn.
Als het zelf zou ingrijpen, moet je al helemaal niet nadenken tijdens het rijden. Ding weet niet dat er werken, gewoon tegen 120 er langs, op automatische piloot. Maakt het volgens mij allemaal nog onveiliger.
Of je rijdt op de snelweg, gps denkt dat je op de zijbaan zit, alles dicht en van 120 naar 70km/u. Veilig.
Als het zelf zou ingrijpen, moet je al helemaal niet nadenken tijdens het rijden. Ding weet niet dat er werken, gewoon tegen 120 er langs, op automatische piloot. Maakt het volgens mij allemaal nog onveiliger.
Of je rijdt op de snelweg, gps denkt dat je op de zijbaan zit, alles dicht en van 120 naar 70km/u. Veilig.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5517
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Gelukkig heb ik nog een hele domme Honda Civic die compleet wars is van dit soort nonsens. Ik denk dat ik die nog maar even moet houden. T wordt er allemaal niet leuker op.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39796
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Slechte zaak, ik rij regelmatig zo hard als de situatie zich laat aanzien.
Dus geen Hollands-polder-100km op een 6 baans snelweg.
Als ze binnen bebouwde kom wat aan zouden passen zou ik mij trouwens prima in kunnen vinden.
Less is bore