Iedereen mag van mij sceptisch zijn, ze mogen zelfs lacherig doen en iemand Evenemerckx noemen maar dan moet niemand mij kwalijk nemen dat ik er even op wijs dat hij eigenlijk zichzelf een heel klein beetje belachelijk ( of is het kleinzielig?) maakt, sorry toont dus, door zulke uitspraak die duidelijk denigrerend bedoeld is.MarkVeenstra schreef: ↑09 feb 2022 09:47Heb je ook niet-hedendaagse, actieve renners?
Of hedendaagse, in-actieve renners?
Naar mijn mening is er altijd Sceptisme bij talenten, bij grootste prestaties. Er zullen altijd mensen vraagtekens plaatsen of het clean gebeurd, of het een 1 dags vlieg is, of het "normaal" is, of deze prestatie te vertalen is naar een andere gelijksoortige wedstrijd, of naar een andere soort wedstrijd (grote ronde), of te vergelijken is met prestaties uit het verleden.
Aan de andere kant zijn er op exact datzelfde moment ook een heleboel mensen die niet sceptisch zijn en gewoon juichen, blij zijn, trots zijn, en alles glorieus inzien.
Bij Remco, man, als hij nu zou stoppen heeft hij het toch goed gedaan?
Als hij nog wat meer wint is dat mooi. Als hij een grote ronde een keer kort kan eindigen is dat denk ik al knap. Als hij leert dalen moet dat ook zeker lukken. Ik ben wel sceptisch over zijn huidige daalkwaliteit, maar dat wil niet zeggen dat dat nooit kan verbeteren toch? Mag ik dat dan niet zeggen omdat er geen actieve Nederlandse ronderenners zijn die meer gewonnen hebben dan Remco? En je gebruikt express "ronde" en niet "grote rondes" .., want dan zou je argument wegvallen tegen de giro winst van Tom Dumoulin. Maar kleinere rondes wint Remco aan de lopende band. En dat is helemaal zijn verdienste en erg knap.
Anyways, het is lastig discussieren als je eigenlijk geen kritische mening mag vormen als je zelf (of landgenoten) hebt die beter zijn dan het ondewerp waarover je discussieert.
Dat is net zo iets als vinden dat een atleet niet op zijn of haar niveau komt.., maar dat die mening geen waarde heeft omdat je zelf uberhaupt niet zo'n goede atleet bent of ooit bent geweest. Dat is zo'n heerlijke dooddoener altijd.
Jij mag niets vinden over het Nederlandse korfbal - want de Belgen verliezen altijd de wk finale van de Nederlanders.
Jij mag niet vinden dat de Nederlandse tijdritcultuur minder is geworden de laatste decennia, want op de laatste OS was er geen Belg sneller dan Dumoulin.
Wij mogen niet zeggen dat de Belgische voetbalcompetitie niets voorstelt, omdat onze Nederlandse ploegen ook maar in een veredelde Mickey Mouse competitie spelen, en ons nationaal elftal uberhaupt niet mee komt.
En wat mijn tekst betreft: als ik grote rondes bedoelde zou ik grote rondes gezegd ( oei sorry, geschreven) hebben. Ik veronderstel dat iedereen hier wel weet dat Remco nog geen grote ronde gewonnen heeft. Wat de tekst "hedendaagse ..." betreft had ik het ook wel door, nog voor ik het gepost had, dat mijn tekst niet echt goed geformuleerd was maar ik ga niet alles 5 keer lezen en aanpassen daarom. Iedereen weet wat ik bedoel veronderstel ik, als ik meedoe aan het "Nederlands taaldictee" zal ik zeker meer mijn best doen.