je ziet vaak filmpjes van renners die een paar keer met de hand aan hun pedalen draaien en daarna blijft het wiel een paar minuten zalig verder draaien. bij mij stopt dat zeer snel. ik weet eigenlijk niet of dit zou moeten en of dit een positieve invloed heeft (minder weerstand of zo?)
ik heb degelijke handgespaakte aluminium wielen met dt swiss naven.
wiel blijft niet draaien
Verkeerd topic.!moa schreef: ↑05 feb 2022 18:07 je ziet vaak filmpjes van renners die een paar keer met de hand aan hun pedalen draaien en daarna blijft het wiel een paar minuten zalig verder draaien. bij mij stopt dat zeer snel. ik weet eigenlijk niet of dit zou moeten en of dit een positieve invloed heeft (minder weerstand of zo?)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
Vermoedelijk een lagertje in de naaf of body dat een beetje stroef draait.moa schreef: ↑05 feb 2022 18:07 je ziet vaak filmpjes van renners die een paar keer met de hand aan hun pedalen draaien en daarna blijft het wiel een paar minuten zalig verder draaien. bij mij stopt dat zeer snel. ik weet eigenlijk niet of dit zou moeten en of dit een positieve invloed heeft (minder weerstand of zo?)
Overigens zegt het niet alles wanneer een wiel minutenlang blijft draaien, al is het geen slecht teken natuurlijk. Het gaat erom hoe de naaf loopt onder belasting. Dat is heel wat anders (en lastiger te zien/voelen/meten).
Website: https://www.maatwielen.nl