Ik ben inmiddels redelijk bejaard, maar mijn ambities zijn dat niet. Op de planning staan dit jaar minstens een Franse en een Italiaanse cyclo.
Hier is een "verklaring van geen bezwaar " voor nodig van een bevoegde arts/instantie.
Nu weet ik dat sommige artsen snel DE stempel op een papiertje zetten, maar die weg wil niet op.
Ik wou de keuring combineren met een ECG bij maximaal inspanning en hoop dat mijn aanvullende verzekering (via de KNWU) vergoed wordt.
Grote illusies/wensen heb ik niet op het gebied van het vaststellen van trainingszones. Via Zwift en de nodige kennis over training kom ik daar wel redelijk uit.
Welke keuringen hebben jullie ervaring mee?
De site van Papendal is voor mij redelijk ondoorzichtig.
Sportmedische keuringen (Papendal, elders)
-
- Forum-lid
Misschien nog handig even te vermelden waar je woont / in welke regio je zoekt.
-
- Forum-lid HC
Ik heb als onderdeel van mijn long covid traject een inspanning test met ademgas analyse gedaan in Hoorn. Wel inclusief bloed testen en ecg .
Ik heb niet het idee dat daar een hele goede test was.
Maar ik zou voor een groot sportmedisch onderzoek gaan, indien mogelijk bij SMA midden Nederland in Amersfoort.
Ik heb niet het idee dat daar een hele goede test was.
Maar ik zou voor een groot sportmedisch onderzoek gaan, indien mogelijk bij SMA midden Nederland in Amersfoort.
Een plaatsgenoot, leuk!
Ik heb enkele jaren geleden een medische sport keuring gedaan bij bas veger via sportmedx > google op "bas veger medisch sport arts"
Dat onderzoek werd toen gedaan in het gelre ziekenhuis apeldoorn, geen idee of dat nu nog steeds kan.
Met ECG bij inspanning ? Mijn vriendin heeft er al eens een “eenvoudige “ keuring voor cyclos gedaan, maar dat was zonder ECG.
Niet zijken maar reiden !
Zelf een sportmedische keuring gedaan bij SMA Amersfoort. Als je een beetje een ruime verzekering hebt, zit het vaak nog in je verzekering (bv preventiebudget bij VGZ).
Je pakt een dagje vrij, pakt de fiets (zo'n 42km vanaf Apeldoorn), doet de test, luncht ergens en rijdt daarna weer via een mooie route (zijn er genoeg, woon mooi tussen Apeldoorn en Amersfoort in) naar huis. Heb je een lekkere dag op de fiets gehad en je bent wijzer geworden. Bij twijfel pak je de trein
Je pakt een dagje vrij, pakt de fiets (zo'n 42km vanaf Apeldoorn), doet de test, luncht ergens en rijdt daarna weer via een mooie route (zijn er genoeg, woon mooi tussen Apeldoorn en Amersfoort in) naar huis. Heb je een lekkere dag op de fiets gehad en je bent wijzer geworden. Bij twijfel pak je de trein
Doe bijna jaarlijks hier de sportkeuring. Met alle toeters en bellen: O2 meting, ECG en bloeddrukmeting. Daarna bespreking met sportarts. Erg tevreden over, kan het aanraden. Voor de verschillende mogelijkheden even bellen. Let op sommige ziektenkostenverzerkingen betalen deze keuring.pino schreef: ↑14 feb 2022 19:54 Ik ben inmiddels redelijk bejaard, maar mijn ambities zijn dat niet. Op de planning staan dit jaar minstens een Franse en een Italiaanse cyclo.
Hier is een "verklaring van geen bezwaar " voor nodig van een bevoegde arts/instantie.
Nu weet ik dat sommige artsen snel DE stempel op een papiertje zetten, maar die weg wil niet op.
Ik wou de keuring combineren met een ECG bij maximaal inspanning en hoop dat mijn aanvullende verzekering (via de KNWU) vergoed wordt.
Grote illusies/wensen heb ik niet op het gebied van het vaststellen van trainingszones. Via Zwift en de nodige kennis over training kom ik daar wel redelijk uit.
Welke keuringen hebben jullie ervaring mee?
De site van Papendal is voor mij redelijk ondoorzichtig.
ja, zie google
Groot sportmedisch onderzoek (GSMO)
Het groot sportmedisch onderzoek is bedoeld voor sporters die zeer intensief sporten of ouder zijn dan 35 jaar. Het bevat, naast de metingen die ook binnen het basis plus sportmedisch onderzoek vallen, tevens een maximale inspanningstest met ECG-controle. Hierbij wordt een hartfilmpje gemaakt tijdens de inspanning, waardoor de sportarts kan zien hoe het hart reageert op inspanningen.
Groot sportmedisch onderzoek met ademgasanalyse (GSMO+)
Het groot sportmedisch onderzoek met ademgasanalyse is bedoeld voor sporters die zeer intensief sporten en daarbij prestatiegericht zijn. Het bestaat uit alle onderzoeken die binnen het groot sportmedisch onderzoek vallen, met daarnaast een ademgasanalyse, waarbij tevens het maximale zuurstofopnamevermogen (VO2max) en het omslagpunt worden berekend. Hierdoor kan de sportarts jouw conditie zeer nauwkeurig in kaart brengen en hier het trainingsadvies op aanpassen.